30+ som fick första barnet 2006 *4*
malinkatarina > ett litet tillägg, jag vet vilka jag hade sparkat .
malinkatarina > ett litet tillägg, jag vet vilka jag hade sparkat .
juni > Men? jahapp, skönt att komma hem men jobbigt utan vetskap`? vad gör man då för att förhindra och må bättre? Nåja, hemma är alltid mindre 'sjukt'
juni > Åh, så är det ju också. Esch, är han ensam? eller har han någon som inte är höggravid som orkar ringa och tjata om svar och så?
Vi 4 > Åh nej :( vi älskar dina utläggningar. Men jag vet hur det är med att skriva om långa inlägg.. haha jag är ju mästarinna i att skriva dom , bli utloggad och sen senda dom utan att spara eller logga in igen innan. :) Sov gott, det ska jag med.
M73 > Nämen, inte släppt än? tråkigt :/ HOppas det släpper snabbt iaf så det inte är halsfluff hon har
juni > Men oj, tråkigt att man inte blir klok på vad det är. Vad skönt att han mår bättre av vila, alltid något. Då vet han ju vad han kan göra för att motvärka lite iaf.
Vi 4 > Nämen oj, det är säkert en öm körtel *tänker dit en öm körtel* Självklart ska du kolla upp det. Ringde dom upp? vad gör de åt det sen? Biopsi?
Milla C > Härligt med lång vecka. Det är alldeles för ofta som tide flyger iväg nuför tiden. Man vill verkligen stanna den emellanåt.
Vi hade en så skön dag igår, daghemmen var stängda här med och vi träffades med en annan familj. Jag, Vilya och Tyra. Hennes barn är lika gamla och dom 4 lekte så fint. Hennes man jobbade också kväll så vi beslöt att laga middag ihop och sen åkte dom hem när barnen skulle sova. Jättemysigt :)
Nu sitter jag i skolan och det SPÖregnar och bortskämd som jag är blir jag hämtad av familjen.
Jag och min grupp här i skolan fick nyligen iväg vårt examinationsarbete i pedagogik och på torsdag ska vi försvara och opponera. Spännande ska det bli.
juni > *krama om* Snart blir du av med den, inte långt kvar alls.
Milla C > Heh, inte för att låta sån men det ÄR skönt att läsa när andra människor inte heller alltid har all koll och framförhållning för att livet händer och man kan igentligen inte ha den framförhållningen då, det är mao inte konstigt.
Du kan nog gissa fröknarnas blick på mig i fredags när jag hämtade och de påminde om måndagen , att den var ledig och jag inte ens kan påminna mig om att jag har vetat det för en kort sekund. Så även här är det förvirrat.
Det är en härlig blandning av känslor för mig att ha släppt kontrollen på massa saker och se att det faktist inte rasar. Även om jag nu och då får handskas med situationer som jag inte räknat med. Intressant är det och lärorikt. Numer tar ju sambon en hel del av vardagen och han har inte koll och därmed har ingen koll och ÄNDÅ funkar vårat liv.
Som sagt så gillar jag det, att jag inte behöver ha sån kontroll längre, det ger mig en annan frid i sinnet faktist och lite mindre inre stress. Coolt! Jag har nog lärt mig det här med go with the flow's riktiga kärna litegran
Inget kan egentligen rasa så mycket att jag inte kan styra upp det i princip. heh, tänk vad gott det är att man fortfarande lär sig saker som förhoppningsvis leder till förändringar man trivs med.
Vi 4 > Vad skönt att de hade lite lugnande svar tills du får träffa dom på VC angående bröstknölen.
Jag tycker du är hård mot dig själv. Det är så lätt att göra fel med teknik och inget du kan rätta till. Du måste ge dig lite space och se att det inte var med flit. Misstag händer. Såklart förstår jag att det är så oerhört värdefullt, alla minnen man kan ha är viktiga och sörja förlorade bilder men det var inget du kunde rå på. Jag vet inte riktigt hur jag ska trösta men mina varmaste kramar. Glädjande att det ser lite lättare ut för din vän och jag hoppas det håller i sig.
Jo, skönt att det är din favorit läkare du ska träffa, då får du säkert en bra hjälp. Sova är så viktigt för återhämtning. Är du stressad så är det ju ännu viktigare.
Ja, på tal om sova. Helt slut. ZzzZZZZZzz
juni > Blondiner och huvudvärk? Tänk att huvudvärk sitter i håret! ;) Undra om jag slipper min om jag rakar av allt mitt då? ;)
pyttis > Vad skönt ändå att få det utrett iaf och att idolkusinerna har glasögon! Härligt att kunna se igen. Jag vet hur min svägerska med lättnad i rösten berättar om sin dotter när hon fick glasögon, vad härligt det var för henne som också hade kraftig synnedsättning på båda ögonen att få dom.
Sälv är jag ju en fan av rött hår och glasögon.. heh .. astma däremot , jag hoppas att vi fortsättningsvis bara kommer ha sambon som astmatiker i familjen.
Tyra är ju så känslig i luftrören, hon har hostat sen hon började dagis nu igen och hostar nog till sommaren då vi gör sommarlov om jag får gissa. Vi hoppas det inte blir astma där.
M73 > Hur mår tösabiten idag? *lägger på minnet att inte klättra på stegar för att mata får som höggravid* ;)
Ha en trevlig helg Ladies!!
du juni, hur gick det med makens arm? (såg i systertråden) fick han antibiotika? stelkrampsspruta? eller vad gjorde dom? lät otäckt det där.
Pyttis > Jo, jag måste nog göra det framöver. Jag tror jag drar mig lite för det för att jag inte vill att det ska vara så. Så trilskas ju hennes tröga mage också och vi behöver ta itu med det med. Vill ju att hon ska få vara en frisk och kry liten tjej.
Malinkatarina > Jag köpte boken i em så jag kan inte läsa inför nya delkursen förens ikväll , ensam med barnen , sambon jobbar ;)
Attans himlan och skiiiiiiit med röra. Jag hoppas att allt löser sig i slutändan så du har det du behöver för mässan. Är den äntligen här?!?!?!?!?!? hjälps så spännande! Jag håller tummarna för massamarknadsföring som ger massor med jobb. LYCKA TILL !!!
juni > Usch, vilken otur han har! Nåja, din man kommer säkert bli bätttre snabbt nu men varför drar du han till vetrinären? ;)
Min svåger fick streptokocker i ett sår en gång. Det såret tog en evighet att läka trots antibiotika. Jag visste inte ens att det kunde fästa i sår?
Skickar också extra kramar och tankar åt Mini, Frk Kanin och Vi4 .