gbg30plus > Jag hoppas att din syster får mår bra och att du med får det. Jo, jag förskte skala av lite om vad jag tycker är rätt eller inte. Jag fick ju en annan syn genom en meningsskillnad med min bästa vän när jag vart gravid med Tyra. Där vi båda fick odal en stor hänsyn till varandra och en strategi att komma vidare i vår realtion trots en del meningsskiljaktiheter i en fråga. Vår vänskap var än vårt största bråk hittils, där vi till slut satte på oss varandras glasögon/perspektiv och fick förståelse och en ny hänsyn till varann. Det var stort.
kaz > Härligt att du kom iväg till Lund, var det din mor som bodde där? Vad skönt at det tycks vara lite bättre på dagis också för Simon. Jag tror det är en stor process de har nu med kompisskap. Tänkte på att det verkar vara en gemensam röd tråd på mångas förskolor här i tråden. Jag hoppas att din personal tar till sig och jobbar mer aktivt med det framöver.
juni > Det låter ju toppen på dagis. Verkligen roligt att de har ett förhållningsätt gentemot kompisskap och sånna tankar. Hur mår du? Du är så himla bra, jag är så impad. Jag tänker ofta att klarar du skolan så klarar jag skolan, så du är aboslut en inspiration
malinkat > Ojoj, vilken framförhållning, så smart rent ekonomiskt också, att inte ruinera sig veckan innan julafton på alla julklappar och all mat. Vart firar ni jul?
pyttis > så skönt att du är hemma, måste skriva att jag garvade läppen av mig när jag läste ditt inlägg i systertråden om att du 'pyntat fia med ståltråd'. Haha, I want what she had.. säger jag bara. Vad dom än gav dig för smärtlindring så är jag på för den var rolig!!
Milla C > Men näe, nu får de vara slut med kalastokerier. Vi hade ju ett sånt kalas för Vilya med kompisar när hon fyllde 3. Vi bjöd iof 4 barn bara men 2 ringde sig sjuka och en hade glömt bort det. Så en dök upp och dom som glömt ringde jag, de bodde nära och dök upp, utan present men det gjorde ju inget. Kalaset i sig blev toppen på 3 barn och en lillasyster men visst kändes det lite tråkigt innan vi hade facit och allt blev lyckat ändå.
Jag hoppas ni får samma erfarenhet, att det blir toppen trots inte så hög närvaro av folk men att dom som kommer gör det toppen
assarP > Jo jösses, så är det här med. Vilya har försökt bryta ihop för allt ikväll. Jag vill ha en till morot, jag orkar inte ta av mig skorna själv buhu.. jag är bajsnödig men jag vill se klart buhu.. osv
Varje fredag är de så trötta så vi har infört fredagsmys igen. Efter middagen så sätter vi på dom pyjamaser och så lägger vi två extramadrasser på golvet framför tv:n. Dom får hämta kuddar och täcken som de vill och sen får de se en hel film.
Fast idag så dukade vi upp grönsaksdipp till filmen och de fick sitta vid barnbordet och vi satt i soffan(jag och sambon) och sträckte oss till deras bord och åt och mös och slappade. De brukar faktist hämta sig inför myset
och bli på gott humör fast fortfarande ack så trötta. Lättaste sövningen på hela veckan, ibland har de slockant redan 19 .
idag har jag kollat på ett kort seminarium om hur man kan tänka på irritation. Lite budistiskt synsätt tror jag. Jag tänkte jag skulle dela lite kort med er för det är roligt med tankeställare om inte annat.
I alla fall, tanken gick ut på att man skulle uppskatta de människor som trycker på rätt knappar för att få igång en. Där man blir arg, irriterad osv.. För de människorna hittar just de sidor hos oss som vi inte är färdiga med, de sidor där vi inte tänker med kärlek och förlikning. De sidor som talar till vårt ego där egot tar upp fajten för egot är stort och vill synas men framförallt ha rätt.
Nåja, tanken var ganska intresant. Han sa tom att 'era äkta själsfränder är dessa människor, för vilka andra är så säkra på att hitta era svagheter så ni får bli hela än dom?' se dom som era lärare att bli en mer harmonisk människa.
Haha, ni vet de där sidorna som våra barn har en tendens att hitta på 0,1 sek
Trevlig helg mina vänner!!