• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Esch glömde ju, grattis till 'nästan' jobbet. Nu kommer det börja regna in.. intresset och så småningom jobben!!

säger ju att hjärnan är tom

• Mandra

Har en liten fråga

Är era barn supertrötta när de kommer hem från dagis just nu? Mina barn har nästan ingen energi alls känns det som.

• Mandra

pyttis > Vad mysigt med ett kärt återseende Mm, verkligen bra att de kan leka av sig på förskolan så du får myset sen
    Attans vad tråkigt med pojken. Ja, det är väldans bra att ni säger något. För de behöver nog veta vad som sker när de vänder ryggen till.
    Stackars barn alla inblandade. Blä, jag hoppas de punktar han bättre efter att ni berättar för hur ska det lilla barnet kunan säga något till någon om vad den var med om? när ingen ser.

Milla och kaz > Ja, det känns som det är lite hösttrött på nåt sätt. Jag försökte få dom i säng tidigare idag men det var svårt för dom att somna men de låg tysa i mörkret och försökte så dom måste ju tyckt det var skönt på något sätt.

• Mandra

Frk Kanin > Åh så ledsen jag blir. Verkligen ledsen för dig.   och jag kan inte annat än instämma med Ela. Vi finns här om du vill och orkar skriva av dig oavsätt vad det gäller. Mina varmaste kramar.

• Mandra

Vi 4 > Oj så ont i mig det gjorde att läsa det där. Hon måste verkligen ha fel hormoner för just sin kropp om det blir sådär tungt när hon är gravid. Jag blir så ledsen av att höra att hon inte ser någon utväg i sitt 'elände' att hon inte vill leva. Vi har pratat mycket om 'Inlärd hjälplöshet' i skolan (fast ur pedagogisk synvinkel) mycket och på något sätt så förknippar jag suicida känslor dit. Tron om att man inte kan påvärka sin situation, tron om att ingen utväg eller hopp finns. Vad skönt att hon pratar om det för då vill hon ha hjälp.
    Vad fint att du gör det du kan för henne och vilken tur att ni pratade så du van lite tid.
    Jag låg länge igår kväll och funderade på 'lösningar', tips och idéer. Men jag måste säga att jag inte har någon än så länge. Men nin hjärna kommer fortsätta mala tills jag har något att bidra med. Det enda som ekade i mitt huvud är 'massiva åtgärder' att på något sätt angripa från flera håll. Men hur?
    Varm kram  till dig och jag förstår att du blir orolig för din vän, hoppas att när gravid hormonerna går ur henne så hittar hon snabbare tillbaka.

Vad härligt med maken också! Super jobbat av honom. Glöm inte dig. Släpp på måsten, ta hand om det som är viktigt, som du brukar påminna oss om Hjärta

Jag ska snabba mig i säng nu, jag har inte sovit sen natten mot fredagen och det resulterade i en massiv hjärtklappning inatt. Tyra har hostat sig genom nätterna innan men var åter till dagis idag och hade bara hostat efter uppvaket vid vilan idag. Så det vände fint.
    Jag hade också turen att förkykningen var feberfri, hon har ätit som en häst (som vanligt) och lekt med vanlig energi under hela tiden. Bara hostan som varit dryg.

• Mandra

juni > Ta väldans bra hand om dig. Vi är rädda om dig förstår du

jo en sak till dagens Tyra citat:

Tyra hittar en buljongtärning vi ska ha i maten och står och slickar och suger på den så jag säger
    -Tyra, du får inte äta buljongtärning, det är för salt. varpå hon svarar - Mamma, jag äter inte, jag slickar.

• Mandra

Får man vara stolt som en tupp?
    Vilya kom för några timmar sen och gav mig en lapp -Här mamma, jag har gjort en inköpslista.
    (mysli, jågut, fil, smör) *fnissar*
  • Mandra

Tack tjejer :) Jag är så glad att hon är intresserad av något. I leksammanhang så hamnar hon fortfarande mycket i brevidlekar även om hon blivit tusenfallt bättre. :) men hon har ett minne som är tidigt välutvecklat bara. Tack för att ni inte tog det som skryt utan att jag fick vara en stolt mamma bara. Tänkte på det igår kväll och oroade mig att jag sagt för mycket. :)

• Mandra

Ja, jag ahr sparat den med den lilla anekdoten till. Jag vill börja scrapbooka. Kanske kan jag få till det framöver. Ta viktiga händelser ur deras liv och scappa med :)
    Jag har ju itne varit flitig och gjort årsböcker å sånt. Men pyssla är ju så skoj. Om man gör en sida i månaden av deras liv så kan det bli ganska skoj? :)
    Aja, ska fundera lite till på det. Se om jag kan hitta billiga startkits.

pyttis > Hur gick det hos doktorn igår?

Nu ska jag läsa lite medans svärmor som är här några timmar är och köper godis med trollungarna. :)

• Mandra

kaz > Vad gott med gudföräldrar som lånar honom :) Ja du, var tar tiden vägen? Numer är den produktiv här hemma iaf , himla härligt :)

siggan > Hej! Vad roligt att se dig. Vad gott att ni kommit igång med livet. Hur gick det med boende? Bytte ni? och som assar fråga, hur lång är en norsk arbetsdag? 7timmar?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*