Vi4: DU är alldeles fantastisk som kämpar på så med nätterna! Det låter bra att du ska undersökas mer noggrant av läkare, men säkert är det så att du är både mentalt och fysiskt slutkörd nu. Du har inga reserver kvar att ta av och då flyger antagligen varenda bacill på dig. Hoppas du kryar på dig snart så du kan få lite ork tillbaka. Och angående sömnen och eget rum till Edvin... skulle det kunna vara en tillfällig lösning att du sover i vardagsrummet och Edvin får husera i sovrummet? Kanske det kan få Edvin att sova bättre och så får ni klura på en mer långsiktigt lösning sen. Jag förstår verkligen att ni börjat fundera på sömnmedel och det ska du inte ha dåligt samvete över, det hade jag också gjort i er situation. Om det är någon som gjort allt för att undvika det och försöker hitta andra lösningar i första hand så tror jag verkligen det är du. Kram!
Ego: Stella mår mycket bättre nu och idag har vi varit på dop. Vad händer? Hon springer in i ett vasst hörn på en låda och slår upp ett fult jack i tinningen. Typiskt va? Det kunde ju varit värre, kunde ju träffat mitt i ögat t.ex. Jag är mest orolig över att det skulle behövt sys egentligen och att det kommer bli ett jättefult ärr, men det blödde inte så mycket. Kanske såg jacket djupare ut än vad det var eftersom tinningen direkt svullnade upp en bit. Usch, jobbigt när det är jag som mamma som ska veta vad som är bäst. Det lugnade mig ändå lite att det fanns både sjuksköterskor och läkare på plats - inte för att de fick komma i närheten av såret .