Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Har varit och hälsat på min gudfar på vårdhemmet. Han fyllde 87 i tisdags, har alzheimers och blir bara sämre och sämre. Idag låg han och sov så vi störde inte utan lämnade bara en blombukett. Blir lika beklämd varje gång, känns nästan som om det vore bäst om han fick gå bort och träffa sin älskade fru igen!!!

Det var mamma och jag som åkte dit, efteråt träffade vi min pappa på restaurang och åt lunch tillsammans.
    Trevligt!

Jag har ju berättat en del om min pappas drickande här i tråden. Här kommer en liten uppdatering: Han har träffat min kollega drogterapeuten en gång i veckan ett tag, de verkar trivas ihop. I fredags körde mamma in honom till akuten för de trodde att han hade fått en tia (ministroke), efter magnetröntgen bedömde läkarna att så inte var fallet, däremot påtalade läkaren att han bör sluta dricka helt eller åtminstoner dra ner ordentligt.
    Nu har mina föräldrar gemensamt bestämt sig för att inte dricka alls under hela november! Känns jättebra!!!

• Gladhannapanna

Vi har inte kört med nå¨gon sådan kalender, får se om vi orkar med att göra någon sådan i år.

Vi är inte alls inne på jul än, har en fyraårsdag att klara av först!

• Gladhannapanna

Har precis ätit krabba och druckit vin tillsammans med maken, inte alls dumt!!!
    Agnes fick vara med eftersom hon råkade somna i bilen förut.,

Vi har haft problem med fingrar i munnen, att hon leker med besticken, glaset osv. Nu har vi dragit in lördagsgodiset tills hon slutar med fingrarna.

Maken hade en pedagogisk diskussion med henne medan vi åt: "Agnes vill vill inte att du leker med besticken osv" HOn verkade inte lyssna så han frågade. "Agnes, vad sa jag precis?"  "Att jag itne ska lyssna med besticken pappa!" 

Mamman bröt ihop vid bordet, det gick ju inte att låta bli att skratta!!!!

• Gladhannapanna

Vill också ut och resa!!!

Idag kom det ännu en rolig kommentar ur Agnes mun.
    Hon satt och lekte med sitt mjölkglas varpå jag tappade tålamodet och fräste: " Agnes, hur många gånger ska vi behöva säga till dig att sluta kladda med glaset?!"
    "En gång till mamma"

Maken fick ett fnissbryt i hallen...

• Gladhannapanna

Nu har vi gått runt coh lämnat inbjudningskorten till Agnes kalas, hon ska ha sitt första kompiskalas i år och bjöd fem flickor. Får se hur många som kan komma i slutändan.

• Gladhannapanna

Assar: Jag vet inte om föräldrarna stannar eller inte, men jag tror att de flesta kommer ensamma faktiskt. De går på samma förskola coh fyra av dem inkl Agnes har lekt mycket hemma hos varandra så vi känner redan dem och de känner oss.

Agnes vaknade nyss medan Julia varit vaken i två timmar vid det här laget.... Snart dags att byta plats med maken i sängen.

Annars har jag en tur till Ullared inbokad, ska åka med min 18 åriga guddotter!

• Gladhannapanna

Juni: Skumt, men skönt att han fick komma hem!

Det var sjukt mycket folk på Ullared idag, men inga köer in och inte mkt kö ut heller.

• Gladhannapanna

Vi4: Hoppas att vc tagit din knöl på allvar och remitterar dig vidare till en bröstmottagning omgående!
    Jag är ju själv inskriven på bröstmottagningen och har alltid blivit väldigt väl bemött!!! En tjej i min föräldragrupp hittade en knöl i bröstet, det visade sig vara en mjölkkörtel fulll med mjölk! Kanske är det du har!

Juni: Skönt att vila hjälper pappa din!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*