Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Drutten: Så sorligt med grannens barn! Jag tror att det bästa ni kan göra är att bara finnas där, kanske fixa en middag (typ spagetti och köttfärssås), lyssna på dem, de kommer att behöva prata massor om henne under lååååång tid framöver, och hjälpa till med barnen. Låter ju som om ni redan är inne på de tankarna.

Jag har sovit uselt inatt, gav upp det hela för en halvtimma sedan. Snart dags för descutandusch och ge sig iväg till sjukhuset.

Mandra: Vad bra att du fick symptom som läkaren såg med egna ögon under kontrollerade former! MEn trist att du inte kan träna mer än promenader. *kram*

• Gladhannapanna

Tittar in på mobilen från sjuksängen. Op gick väldigt bra och jag har knappt mått illa alls! Har slumrat nästan hela dagen. Knark är bra grejor! Vad jobbigt med din syster, har tyvärr inget klokt att skriva.

• Gladhannapanna

Hemma igen! Helt underbart att vara hemma hos sig själv, men insåg rätt snabbt att jag itne ska vara så kaxig. Att packa ur väskan och ta lite fika gjorde plötsligt rejält ont så nu är jag parkerad i soffan med laptop, tv och årets första julmust!

Milla: Men vad trist med kalasstrul!!!!

• Gladhannapanna

Mandra: Kul att jag kunde glädja dig!
    Maken blev mindre glad när jag talade om att gynekologen sa att jag ska höra av mig om trådarna sticks när vi får ha sex om två månader, han tappade nog lusten....

Maken och barnen har åkt tåg till Gävle idag, tåget mellan gbg och sthlm var en och en halv timma sent, Julia spårade ur inom två timmar från gbg, då var det 2,5 timmar kvar plus bytet i sthlm och vidare resa till Gävle. Han var ganska mör när jag pratade med honom förut. Agnes satt tydligen och ritade i sin målarbok hela vägen! Gullunge!!!

• Gladhannapanna

Assar: Ja, de ska sitta i två månader och sedan försvinna är tanken. Det tar tre månader innan allt är helt läkt.

Överträtta barn är jobbigt, ibland är det bara att köra på och inte bry sig så mkt om skrik och gnäll, när de väl ligge ri sängen brukar de somna gott. Ialla fall våra prinsessor.  

• Gladhannapanna

Assar: Då förstår jag att det är svårt! Våra tjejer är inte så starka, eller de brukar inte kämpa emot med all sin kraft i alla fall. Julia är svår att hålla när hon inte vill, ålar, skriker och slåss!

• Gladhannapanna

Drutten: Vilken toppenhelg ni har haft!!! Det är så himla viktigt att man hittar tid att bara vara tillsammans och helst utan ansvar för barnen.

• Gladhannapanna

Milla: Med tanke på hur det känns så är jag inte det minsta sugen på sex på en väääääldigt låååång tid!!!

• Gladhannapanna

Milla: Vilken kanondag du hade med Gabriel! Visst är det kul att göra någonting ensam med ena barnet, allting går så mycket smidigare!

Juni: *asg* Agnes har tack och lov inte kommit med några sådana önskrningar än, hon är gärna med och väljer kläder men brukar faktiskt plocka rätt fina outfits själv. Maken är väldigt noga med kläder och har nog överfört det till henne tror jag.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*