Drutten, skönt att det lät bra! Ja, det kan nog vara mindre än så, vet att jag först fick 5% chans i hennes tabell, (över 40 år) men jag har blivit uppgraderad på nya kliniken (för att jag blev gravid med ett embryo som betraktades som dålig chans på)...
PW, Trist att få psoriasis. Men bra med droppar som funkar!
Kaz, ja, privat, det kostar samma även i den offentliga vården, för om man har ett barn får man bekosta allt själv, samma om man är över 38 år och i den offentliga bortprioriteras man om man är över 38 (och har barn) så det skulle vara lång kö för mig om de ens skulle hjälpa mig. Dessutom har de inte så bra rykte här, annars skulle det ju vara skönt att slippa resa iväg så långt, det blir ju alltid med kort varsel och det är besvärligt att ställa in allt man har bokat de närmsta 3-5 dagarna i sista minuten. Den ekonomiska frågan spelar ju inte så stor roll om man skulle veta att man fick något för pengarna, men ca 30 000 kr per försök är ju jättemkt om man bara, som maken uttryckte det när jag fick mf, "får oro, ont och lidande av det"...
Just det du frågade om äggen, jo det blev fler än förra gången, 10 st, av dem var 8 bar. Sedan befruktades 6 vilket är jättebra! Av dem var det tre som delade sig normalt (inget förra gången). Och av dem var ett toppkvalitet (9,något av 10), det satte de tillbaka, och två som hade lite sämre chans men ändå "bra" som de har lagt i frysen.
Det känns ju lite tråkigt att jag blev gravid med det "dåliga" förra gången, men inte nu med toppkvaliteten
vilket kanske nu har fått en förklaring
Tyvärr fick jag igår hem provsvar som jag borde beställt för länge sedan på sköldkörtelvärden som är viktiga för fertiliteten. Jag har haft normalt tidigare och även tidigt i våras, men så togs det nya när jag var på VC för halsont i mars för den läkaren misstänkte akut sköldkörtelinfammation. Men jag fick då svar att "alla prover var bra", så jag beställde inte dem eftersom jag hade tagit provet innan bara 1-2 månader innan och de betraktas som stabila. Hur som helst hade jag nu beställt dem och fick dem igår, då hade mina värden rusat i väg över de vanliga referensvärdena och vill man bli gravid finns strängare riktlinjer. Jag känner mig lite upprörd eftersom det kan vara det som förstörde hela denna chans. Det är betydligt mindre chans att embryon fäster och kraftigt ökad risk för bortstötning och missfall. Grämer mig så över att jag litade på honom när hjan sa att de var normala...Nu vet jag därför inte heller hur det blir, jag borde börja medicinera för att få ner värdena, så tiden kommer ju att gå. Suck....