• Vi 5

30+ som fick första barnet 2006 *4*

frk kanin, usch så oroligt! Jag säger som Pyttis, åk in och kolla redan idag om du oroar dig och fortfarande inte känt av bebisen. Med din historia är det ju klart att det blir fruktansvärt oroligt när man inte känner av bebisen på länge! Stor kram!

• Vi 5

Frk kanin, skönt att höra ifrån dig och att lillebror verkar må bra! JAg säger som de andra, så himla dåligt bemötande! Och så önskar jag att det går att släppa det där med mätningen, för det är ju verkligen oprecisa mått (när A skulle komma skulle han max väga 2500 sa de, sedan vägde han 3500) och dessutom har vi alla olika storlekar vissa har lite större huvuden, andra mindre, så att säga att huvudet skulle komma efter kroppen är det dummaste jag hört! Att ens uttala sig om 4 dagars skillnad är befängt. Hoppas att du inte går och tänker på det nu!

Det med igångsättning vet jag att andra i din situation fått och tyckt varit skönt. Själv känner jag att jag helst vill att det ska få gå igång av sig självt och att jag velat påverka så lite som möjligt och dessutom som Kaz skriver verkar det väldigt jobbigt att vara inne så länge som det kan bli. Men där hoppas jag du får diskutera med någon ordentligt så att du kan ta ett beslut som känns rätt för dig!

Malin, så kul med bio! Jag ska gå med en kompis på torsdag, tror inte jag varit på bio sedan E låg i magen

• Vi 5

juni, en kompis till mig fick sin "lilla" flicka 14 dagar för tidigt, då vägde hon 5,5 kg och var 55 cm lång :-O Tänk om hon stannat tiden ut...

• Vi 5

Mandra, åh så roligt! Grattis till sambon!!! Vad roligt att få drömma mer om sommarställe

Vad läskigt och spännande för er som har skolstart. Tänk att det är dags för flera av er nu, och vad svårt det är svårt att tänka sig att Albin också skulle börjat till hösten...Jobbigt dock att inte få det man önskat i första hand. Vi flyttade ju till vårt område för att barnomsorgen och skolan här hade så bra rykte. Men nu har vi nyligen hört lite mindre bra saker om skolan som ju ligger bara ett stenkast ifrån oss och som skulle vara perfekt med tanke på att det bara är en gångväg förbi vårt hus och en skogsdunge så är man framme.

Idag är jag i v7+0 och har fortfarande väldigt lite symptom. Tiden sniglar sig fram till vul som är nästa onsdag...Drömde i natt att jag fick mf och hoppas att det inte är ett dåligt tecken.

• Vi 5

Milla Ja, det är ju eg helmärkligt när man inte är en person som i vanliga fall inte tror på drömmar och ändå i en sådan här situation börjar tänka helt irrationellt som "tänk om drömmen betyder att kroppen försöker tala om för mig att det är kört"... Hur känns det nu för dig efter ditt mf? Har tänkt på det men inte frågat...

Drutten, ja just det du märkt ju inte ens det. Hur var det då när du väntade A, kände du mer då?

Kaz, hoppas ni kryar på er och får sova snart! Vi har en sådan lugn period nu när allt flyter på. E går frivilligt och lägger sig, lyssnar på musik och somnar oftast inom en kvart och vaknar bara någon gång (i bästa fall redan innan vi lagt oss) och sover sedan till minst 6, det är helt underbart! Visserligen sover jag själv lite sisådär eftersom mitt huvud är proppfullt med tankar hela tiden, men att E sover så bra är fantastiskt, det trodde jag aldrig för bara ett år sedan

• Vi 5

Milla, förlåt om jag drog igång jobbiga tankar för dig! Det var inte meningen! JAg tycker så klart att du ska skriva det du tänker och känner, så be inte om ursäkt för det! Det är ju dubbla känslor och jag vet ju att du tänkt mkt fram och tillbaka på för och nackdelar.

Pyttis, nej jag vet, Du har ju så rätt! Men jag kan bara inte sluta oroa mig, det känns så himla annorlunda. Nu är det bara några dagar kvar iaf, så jag hoppas de går fort.

M73, grattis här också! Jättekul! Vad betyder lite symptom för dig? Är det ändå undefär samma symptom du har haft? Jag minns inte hur det var vid mitt ma, det var ju v 13, precis innan vi skulle göra nupp. Minns bara att jag fick bruna flytningar v 11 och de tror att det var då det avstannade. Denna gång har det ju varit mindre symptom redan från början. Första veckan var jag dock extremt kvällstrött och somnade framför TVn flera kvällar (som jag aldrig gjort annars, bara när jag varit gravid), men det försvann sedan efter den veckan. Så det jag har att gå på är lite ömma bröst, lite molvärk och lite lite illamående i vågor då och då. Som sagt långt ifrån det ihållande konstanta starka illamående jag haft de andra två gångerna.

Mandris, grattis till högsta betyg! Och skönt att ha terminen avklarad!

• Vi 5

Tack för tumhållning, men det var tyävärr som jag misstänkte, det fanns bara en tom hinnsäck, så det harstannat av tidigt. Det var säkert så att det var för dålig kvalitet å det tvåcelliga ägget. Jag får tabletter för att avsluta det hela nästa vecka och hon gör ett extra ul då, men det var verkligen helt tomt så det är bara för att. Just nu känns det mest tomt, och som att kastas tillbaka till oktober igen, med tankar på att vi inte kommer kunna få fler barn osv. Ska försöka jobba som vanligt idag för att skingra tankarna.

• Vi 5

Assar oh Milla, när jag var 19 jobbade jag åt en familj och hämtade deras barn varje dag från förskolan, ibland lämnade jag också Då hämtade jag dem, "rastade" dem i en lekpark och gick hem och lagade mat till dem. Sedan kom mamman hem och tog över.

Vill också tacka för all omtanke, det betyder massor! Jag har jobbat som en tok de här dagarna för att jag inte har orkat tänka, men undrar om det var den bästa strategin, är nu helt slut, jätteyr i huvudet och har så ont i magen att jag går dubbelvikt. Har inte ens hunnit vara ledsen. Jag har iaf fixat tid för "second opinion" av annan läkare eftersom denna läkare tidigare ju missade min ena äggstock vid ett tillfälle och jag inte helt litar på henne. Jag tror dock visserligen att det verkligen inte finns någon som helst chans för att det finns något därinne, men känner ändå att jag måste få det bekräftat av någon mer för att kunna ta de där missfallstabletterna. Nu ska jag iaf åka från jobbet, ska förbi kyrkogården och titta till Albin lite. Då kommer nog känslorna i kapp också. Kramar till er alla!

• Vi 5

Drutten, åh så roligt, mina varmaste grattis! Att det inte gått vägen för mig gör inte att jag inte kan glädjas åt andra, nästan tvärtom. Tänk att det går bra för så pass många, det blir nog mer som sporre!

M73, typiskt att det ska vara så svårt att se när man är nyfiken. Det där med aktivitet hänger nog mkt på ledaren, så jag tror att jag kommer tänka nästan lika mkt på det som på vilken aktivitet det är...

• Vi 5

i helgen kom mitt mf igång av sig självt, i måndags förmiddags var det ordentligt med rejäl blödning, men sedan har det inte varit så mkt. Ringde igår för att fråga om det inte borde komma mer, men fick som svar att det var svårt att svara på och att jag skulle avvakta. Har en del ont och det är ganska centrerat på ett område på ena sidan, kom i natt att tänka på att jag haft det även tidigare under grav, att det känts som att det hakar upp sig på en punkt ungefär vid äggstockarna. Nu när jag började tänka på det så sa läkaren ju att hinnsäcken satt rätt högt upp, så nu börjar jag fundera på om det kan vara utomkvedshavandeskap. Jag har ju inte SÅ ont, men om det avstannat kanske det inte behöver göra så bedrövligt ont (är ju skillnad om det fortsätter växa tänker jag). Läkaren kollade ju inte äggstockarna och nu läste jag att det var vanligare vid ivf med utomkveds, så nu kan jag inte släppa det. Men det känns så fånigt att ringa igen... 

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*