Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Milla: Jag är också imponerad, men känner att jag MÅSGTE ligga i fas för att ha en chans att klara tentan eftersom jag liksom inte KAN plugga dygnet runt på slutet... Känner mig rätt duktig faktiskt (och förvånad ) Trist med kalasstrul

Pyttis: Låter som en bra plan att ligga i soffan med TV laptop och julmust! Vilket skräckscenarion om t¨rådarna sticks Vi brukar också "se till att få det gjort" när H inte vill, än så länge är jag starkare, maken kommer ju ha övertag längre än jag har

Assar: H är också jättetrött på fredagar! Jag har många gånger funderat på hur andra hinner med fredagsmys Vi kommer hem vid 17, sen behöver H middag och helt plötsligt är det dags för pyjamas och välling (hon lägger sig vid 19). Hur gör man? Vi har helt strunntat i det men de pratar mycket om det på förskolan, kanske blir det lite annorlunda när Barba2 kommer så H inte går lika mycket på förskolan? "jag är inte trött, det är bara det att allt bråkar med mig" UNDERBART!

Mandra: Såklart du klarar skolan! Varför skulle du inte det, det finns ju inte en enda anledning till att du inte skulle det! Det enda som kan stoppa oss är sjukdomar och skador , jag tror man är mer motiverad och strukturerad som mamma och således har lättare att klara kurserna än 20-åringarna... Aaah, en fredagsmystaktik, den ska jag ta till mig! H är grym på hur hon ska trigga mig, är rätt lätttriggad just nu dessutom när jag hela tiden har ont och får sd . Hoppas det blir bättre om två veckor när tentan är gjord! Då blir jag ju förhoppningevis inte lika lättretad utan mer sommig själv

malin: Precis det har jag funderat över med spiral (har inte haft någon själv), att trådarna kan stickas, läskigt!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

tack Ela för mer input om fredagsmys!

Vi4: Tack!

Gbg: Jag tror Gbg kan var något på spåren där, precis så kände jag med min supersyster när jag gick in i väggen och ar sjukskriven för utmattnings...
     I efterhand förstår jag ju att hon hade fattat, men då kändes det som hon aldrig skulle fatta, hon hade väl aldrig haft några motgångar

• Piggley Wink

Glömde Drutten: Låter ju som en underbar helg för både barn och föräldrar! Härligt!

• Piggley Wink

Milla: den teorin tror jag också på, när jag var liten slutade jag ju andas tills jag svimmade när jag inte fick som jag ville. Men jag gjorde de med mina föräldrar och med EN pedagog på förskolan. Hon kände sig jätteutsatt, men när barnpsykologen sa att jag bara gjorde det med dem jag litade fullständigt på så fick hon lättare att hantera det!

• Piggley Wink

Ela: Jag knöt helt enkelt händerna och svimmade. Tydligen kan man det tills andningsreflexen är tillräckligt stark...

• Piggley Wink

H vill välja kläder själv nuförtiden, hon är skitsnygg i randigt + prickigt och liknande... Men hon har ju iaf kläder på sig

• Piggley Wink

malin: Förra helgen kom H på den briljanta idén att lager på lager är snyggt, det slutade med (inifrån) ett linne, en t-shirt, en långärmad tröja, och sen 4 t-shirtar ovanpå och över det en t-shirt som bara satt om halsen för hon fick inte in armarna i fler tröjor

Åh, vilken härlig dag Milla! Låter ju skitkul med hoppandet, varför finns det inte sånt här?

• Piggley Wink

malin: Efter nån timme (ingen orkade diskutera det innan, man måste ju välja sina strider som sagt) så höll hon med om att det blev lite varmt...

• Piggley Wink

malin, det skulle nästan kunna hända maken också Han är dock inte så bra på att välja outfit, han är nämligen färgblind!

• Piggley Wink

kaz: Mina föräldrars vänners son svalde en BULT när han var liten. De fick tipset att ge honom sparris för tydligen lindar sig sparrisen runt och gör det lättare för bulten att komma ut naturligt. Det funkade då iaf, så det kan ju vara ett bra tips nästa gång Förstår att du fick megaångest Tänk vad många om det finns

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*