Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

wilma: Lund rä säkert kanon, tänkte bara att vi kunde ha lunchdate om det blivit göteborg

Assar: Bra att du stod på dig med lönen, och skönt att få det klart SNART om det är annat jobb som är framtiden, så du hinner hitta ett...

Svärmor är "friskförklarad" så hon kom hem igår från sjukhuset, förmodligen något helt vanligt virus.. Hon hämtar H från förskolan imorgon och lämnar henne där på torsdag, kanske kommer maken hem imorgon Den person han helt ville träffa på kursen skulle inte komma så då kändes den inte så viktig. Dagens möte och morgondagens kurs ska han vara med på men inte torsd isf. Ska kolla imorgon hur det ser ut med flygbiljetter, de hade stängt nu och man kan inte omboka på nätet

Mandra: Härligt att det känns bra i skolan och att du snart får svar på EKGt!

Idag har vi blivit indelade i grupper i skolan, fem pers i varje grupp. Vi har en indier som inte är så bra på engelska i gruppen, det ska bli intressant

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Idag fick jag en förklaring till att vår lilla indier betett sig lite konstigt. I Indien får man inte prata med tjejer hur som helst . Man måste träffas många gånger innan man kan samtala. Såklart han blev helt perplex när jag och min andra kvinnliga kollega i gruppen pratade obehindrat till honom Stackare! Idag tinade han upp lite så det finns gott hopp!

Pyttis: Kul med dans! Klart hon ska ha ballerinakläder

Grattis lia!

Mandra: Skönt med svar, men stressa ner är ju ett skämt för oss studerande mammor Läskigt med myggbettet!

• Piggley Wink

malin: Nu får han smälta det över helgen så tar vi nya tag å måndag

• Piggley Wink

milla: Många jättekramar!

Assar: Min kollega var inte inbjuden till Kickoff eftersom hon var uppsagd och skulle sluta FEM månader senare. Man upphär aldrig att förvånas!

Vi4: De klippte tungbandet på mig när jag var 6-7 år. Kommer ihåg det, det var tandläkaren som gjorde det. Inget traumatiskt alls. Jag kunde inte säga "r" innan dess... Har förstått att vissa barn har så kort att man måste klippa för att de ska kunna amma. Hoppas det inte är så allvarligt med E så att ni kan vänta till senare. Tandläkaren knöt en rosett av tråden de sydde med och det var skitfräckt att visa upp i skolan Skönt att ni är på gång som team även om förkylningen kommer väldigt olägligt

Vi är just nu en hund kort, den rymde när maken skulle ta in dem från hundgården. Lånehunden och valpen följde snällt med medan puckodrevern sprang iväg. Han är ute och letar, jag passar resten av gänget . Maken köpte hem färska räkor idag, härligt! Nu tror jag det snart är dags för sängen, somnade hons sjukgymnasten, med akupunkturnålarna i idag

• Piggley Wink

Milla: Kramar, har för närvarande inga bra tips...

Olimpia: Har inga tips om penicillin, men skräckfilm låter läskigt

Assar: Hoppas verkligen de tar aig i kragen, verkar ju  helt galet att du skulle få lägre lön som fastanställd än som konsult. När de hyr in dig så får de ju betala till hyrföretaget dessutom så det måste ju ändå vara billigare för dem att anställa dig till samma lön än att hyra dig? Undrar hur de tänkte?

• Piggley Wink

Assar: Ja, visst borde de förstå sitt eget bästa och anställa dig med HÖG lön direkt! sisådär 4000 mer än du har nu

• Piggley Wink

Pyttis. Skönt att få det gjort så att hon slipper ha ont!

Milla: Skönt att du är på gång med spaning!

• Piggley Wink

Assar: Låter precis som Pyttis säger som att du gör kloka val!

Mandra: Hoppas du slipper medicin, men ÄT DEN när du behöver!

Såg den här tapeten på arga snickaren idag, funderar på den http://www.mrperswall.se/sortiment/stilart/dm_accessories/dm_accessories/DM213-1-W till vårt allrum. Den känns lite kul även i början när det lbir lekrum. Inte så billig, men vi kanske kan hitta nåt liknande...

Har fått gräsliga sammandragningar i natt och idag. var på sjukhuset och de säger att jag ska ta det lugnt en vecka Hur ska det gå till? CTG såg iaf bra ut!

• Piggley Wink

Jaaa, hur gör man. Pendlar strax över en timme i varje riktning med bil, tåg och spårvagn. Går på obligatoriska redovisningar to+fre och lägger sig på soffan i helgen och käkar praliner Även om maken får "ta" mer hemma så kan man ju inte bara fula ur sig i skolan. Ska testa med tåget imorgon, om det inte funkar bra så blir det bil på fredag... På fred är det iaf bara halvdag. Vill INTE att Barba2 ska få för sig att komma ut än! och jag vill ju inte öppna mig nåt nu heller för det är inte så bra när man har GBS har jag förstått det som Är i vecka 30 nu och ska för säkerhets skull lämna ett urnprov för odling på min vanliga mvc imorgon för att se så att det inte är bakterier som ger sammandragningarna.

kaz: Fräckt med turkos hall! Vi funderar på att måla mörkgrå och cerisa ränder i vår äggskalsvita hall!

Kul med fritidsintressen, det märks att era barn är ett år äldre för H hade aldrig orkat det efter förskolan.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*