Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Pyttis härligt att semestern var bra!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Milla: Vad är cook-chill? hon är inte så gasig, men de dagar hon blir dålig blir magen stor som om hon svalt en ballong

• Piggley Wink

Vi4: Så då skulle hon teoretiskt kunna vara havreproteinallergiker då, för hon blir ju bättre om hon inte får havervälling, och sämre om hon får "havremjölk". *Funderar vidare*, men iofs skulle veteprotein bättre förklara pannkakorna, men soppan får jag itne in nånstans, förutom om det är nån krydda som någon föreslog...

• Piggley Wink

Ela: Jag har funderat på det också, men tycker att hon borde reagera vid andra tillfällen också då, men det kan vara som du säger. Jag har ju en känslig mage som inte tål vilken behanling som helst... Ska bli intressant när hon börjar på förskolan på måndag. Bvc ringde idag och jag har gått med på att avvakta tills hon får symptom första gången igen. De tror att det vuxit bort över sommaren , men det tror inte jag, tyvärr. Jag tycket bara så synd om henne om hon får jättediarré på förskolan för nu när hon slutat med blöja så kommer hon ju inte hinna till toa Det kommer hysteriskt fort när det väl kommer . Men jaja, jag har blivit lovad SNABB hjälp hos barnmottagningen om (läs: NÄR) det händer igen.

• Piggley Wink

Vi4: Ska ta tag i soppan när förskolan öppnar på måndag, antar att de inte har ordinariepersonal i köket när inte skolor och förskolor är öppna som vanligt...

• Piggley Wink

Mandra: Vi har nog inte heller några före-bilder men ska absolut ta en bild på hur det blev! Idag är det nya förrådet som fått hyllor och krokar så att vi ska kunna få plats med allt där på  nåt vettigt sätt. Det är ju mindre än det gamla . Sen är det lekrum/TV-rum/... som ska bli klart, men då måste lite grejor i bebisrummet bli klara först... Akupunkturen gik bra, men man blir lite mosig efteråt, imorgon hoppas jag att jag är lika bra som efter förra behandlingen!

Idag diskuterade vi vad vi ska ha för väggfärg/tapet i lek/TV/...rummet, vi är everens om att det INTE ska vara vitt, då alla dörrar (fyra st från det rummet) är vita och taket (med snedtak åt båda håll) är vitlaserat. Har ni några ideer? Länkar till snygga rum? egna bilder på snygga rum? Vi kommer ha vår gamla kamin där (gjutjärnskamin på tre ben) och den kommer stå på klinker och förmodligen ha klinker bakom sig på väggen för br.-andäskerheten. så det blir ju inte så mycket vägg kvar, och då kan man ju desto mer färg på de väggarna...

I morse valde H att vakna kl 05 Hon har ju sovit till 9 hela sommaren!!!! är lite seg så jag ska snart lägga mig.

Pyttis: Jag tycker det var precis så när vi var iväg också, mysigt att vara iväg från alla måsten, men ändå slitigt... Slappsemestrarna kommer väl om en 15-20 år

• Piggley Wink

Pyttis. Om du har numret på färgen tar jag tacksamt emot det! Elller bilder såklart...

mandra: Ser fram emot länk till fondväggen!

• Piggley Wink

Mandra: Googlade mig fram till boråstapeter, men jag kan inte provtapetsera för jag har en widescreen-laptop (10.2") så jag kommer inte ner till knapparna (finns ingen rull-list ), får kolla på den stationära datorn imorgon, ska kolla den andra nu!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*