Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Åh, vad fräckt att idolkusinerna har glasögon! Perfekt!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Vi 4: Barba2 har inte riktigt bestämt sig än, har en del förvärkar men nästa vecka när det är två veckor kvar så får jag väl börja promenera lite för att se om det händer nåt...

Pappa får fortfarande huvudvärk om han är uppe för länge så de fick avboka sin weekendresa med vänner som de skulle åkt på imorgon Dock sa sjukgymnasten igår att hennes erfarenhet var att blonda personer har problem längre efter ett ryggmärgsprov, så om det stämmer så är det ju inte konstigt

Nu är det vila som gäller efter dagens shoppingrunda! Är helt slut efter några timmar i stan Ska hämta H om en timme så jag tänkte vara utvilad tills dess :-P

• Piggley Wink

Pyttis: Det är helt sant, men jag börjar tröttna och det känns bättre psykiskt att göra nåt än att bara sitta hemma och vänta

• Piggley Wink

Vi 4: OK, jag tänkte vila tills mitten av nästa vecka, sen blir det promenader eller ananas eller nåt annat bra

• Piggley Wink

M73: Ja, klättra på stegar kan jag nog hålla mig ifrån, har ju inte ens nån häst hemma nu så jag gör inte mycket alls i stallet nuförtiden. Tar in och ut och matar ibland bara (mamma och grannen har varsin isländshäst), och fixar hästen när H ska rida, men maken får springa med för det klarar jag inte längre

mandra: Ja, det kanske funkar om man rakar av sig håret , eller också funkar det bara efter ryggmärgsprov
    Maken var i morse fortfarande röd och svullen på armen, han fick antibiotika och antiinflammatoriskt så det vänder väl snart antar jag. Han var ute och gick med hundarna och H i söndags, halkade (i en nedförsbacke) och landade på armbågen. Det blev ett litet sår som i onsdags kväll snullnade såret rejält. Min veterinär säger alltid att sår alltid är fulast på tredje dagen så vi hetsade inte upp oss utan tryckte ut sårvätskan och gjorde rent ordentligt. Igår svullnade hela armen och blev dessutom röd, så jag tvingade honom att åka till vårdcentralen, fick medhåll av 1177 så han kom iväg. Sänkan var 98, den ska tydligen vara under 8 i normalfall... Jaja, jag fick honom att inte ge sig ut och springa i morse iaf, så jag kanske kan hålla honom lugn imorgon också. Tror inte han fick någon stelkrampsspruta, tror iofs inte det var så längesen han fick det, det är ju "bara" 4-5 år sen han slutade jobba i försvaret och där vaccinerades de ju hela tiden mot en massa saker
    H har i stort sett hostat sen förskolan började i höstas, ingen feber och snuva, bara slemhosta. Tack för Mollipect säger jag bara! Nu tror jag att vi ska prova helt utan i helgen, för nu verkar det bättre igen (men jag har fått det istället, ihop med lite kill i halsen).

• Piggley Wink

Läste just en artikel i Forskning och Framsteg (nr 5, 2010) om flickar och pojkar. Där menar Fanny Ambjörnsson (fil.dr och genusforskare vid Stockholms universitet) att prinsesslekarna är ett sätt för flickorna att logiskt förstå sin omvärld. Prinsessrollen är problematisk eftersom den bär på en så tydlig historia av kvinnlig underordning (tex när Törnrosa väntar på sin prins), och den kvinnorollen där kvinnor ffa är till för att betraktas. Men att prinsessleken också erbjuder ett rum där man får vara suverän, vacker, storslagen, i centrum, där man får bre på med allt - blommor och färger, tyll och paljetter. Därför kan den också betraktas som en potentiellt frigörande lek.

Äh, här är länken, det var för svårt att förklara kort... http://www.fof.se/sok?keys=prinsesslekar

• Piggley Wink

malin: Jobbigt med bilderna som inte kommit Hoppas allt annat blir super så mässan blir lyckad! Sova får du göra på måndag Spännande med span på annan förskola, Hur länge ska ni bo kvar förresten? Vart flyttar ni sen?

• Piggley Wink

Assar: Då har man det inte hemma hos sig Skönt att det är gjort och var roligt!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*