Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Assar: Kul med uppskattning men kasst med löneminskning!!!

Vi ahr ingen aning om när målarna är klara. Det är en man och en kvinna som har firman ihop och som målar, igår var det bara mannen här, han berättade då att de separerat och att hans mamma dog i juni. Jag är som en svamp, folk berättar de mest personliga saker för mig! Yrkesskadad antar jag...

• Gladhannapanna

tittar in så här på kvällskvisten efter en fullbokad dag då jag svischat från det ena till det andra hela tiden.

Barnen var tillbaka på förskolan idag och det hade gått jättebra för båda två. Skönt att veta att de verkligen trivs där. Julia äter som en liten häst och sover som en liten gris!

imorgon är det studiedag, hade tänkt ta med barnen till mitt jobb en sväng (öppen förskola), men en av mina kollegor var väldigt tydlig med att vi inte är välkomna eftersom de räknar med mycket folk en studiedag. Blev faktiskt lite ledsen, men det är inget jag tänker ta upp eller så. Vi får helt enkelt vara hemma istället. Kanske baka bullar till målaren eller ngt.

Idag ringde han maken och frågade maken om ngt med målningen, när de skulle lägga på frågade han om han fick ta en kaka! Gulligt! Agnes och jag bakade ju häromdagen när han var här och då bjöd vi honom så klart.

Imorgon eftermiddag åker jag till Danmark på en ridresa med bara tjejer, äldsta är pensionsmässig och yngsta runt trettio. Ska bli helt underbart!!!

• Gladhannapanna

En extra kram till Vi4!!! Tänk att det gått så lång tid redan!

Idag har barnen studiedag och jag har inte planerat någon aktivitet. Funderar på att skicka ett sms till någon av Agnes kompisar, det enda är att se till att Julia får sova som hon ska. Det är ju inte riktigt läge att bjuda hem någon till oss med tanke på hur huset ser ut!

• Gladhannapanna

Vi skippade kompisroddandet, promenerade till färgaffären och köpte färg till elementen istället, stannade till på "bakejiet" och köpte bullar på vägen. Insåg att det är viktigt att Julia sover ordentligt och det gör hon bäst hemma och nu är det definitivt inte läge att bjuda hem kompisar!

Morfar var barnvakt en liten stund medan jag hämtade min cykel som varit på reparation. SKönt att de bor så nära och att han kan tänka sig att passa dem, han är lite osäker nämligen. De har övat på att klippa i strecken som morfar ritade på pappret.

Ser fram emot att rymma fältet idag, bara att få sova ska bli skönt även om jag vet att vi kommer att trängas fyra personer i små sunkiga stugor med våningssängar så känns det lyxigt! 

• Gladhannapanna

Kikar in en snabbis innan jag ska sova.
    Har haft en fantastisk helg med mycket god mat, goa samtal, härliga ridturer och många skratt. Idag har jag rejäl träningsvärk i låren och överarmarna. Fick rida en knashäst som var på väg genom taket på ridhuset så jag fick hålla i ordentligt, men fick mkt beröm efteråt vilket värmde!

Jobbigt med åksjuka barn. tack och lov verkar inte våra ha något sådan anlag. Vi åker ju långa sträckor flera gånger om året så det är verkligen skönt!

Maken är i sthlm, åkte igår innan jag kom hem så jag är ensam med flickorna. Agnes har krånglat massor ikväll, men nu sover hon nog så jag ska gå och bada och mjuka upp kroppen.

• Gladhannapanna

Har hamnat här igen efter badet....

Det där med kompisskap känner jag också igen från Agnes förskola, "jag är inte kompis med den och den " hör jag så¨gott som dagligen.

Idag satt Agnes och kladdade med yoghurtskeden, jag tröttnade till slut och sa att det var bebisfasoner och att hon som är snart fyra inte ska hålla på med sådant. "Vad är fyrafasoner mamma?" blev svaret! "Att äta riktigt med skeden" blev svaret från mig.

• Gladhannapanna

Oyra: Kul att "se" dig och ännu roligare att läsa att allt är bra!!!

Milla: Så skulle jag med kunna göra!

Juni: Bra att du tar det lugnt och sköter om dig och bebisen!!!

Jag var så himla seg imorse så jag var inte här förrän kvart i nio!

• Gladhannapanna

Vi4: Vad duktig maken är som gått ner så bra! Det gör det ju helt klart lättare att fortsätta!!

Jag har svullat hela helgen, men nu är det tillbaka i riktiga vanor igen!

• Gladhannapanna

Hann inte kika in igår och ser att ni diskuterat allvarliga funderingar, med mycket kloka råd och tips som vanligt!

Jag var på en föreläsning som heter "Fem gånger mer kärlek" som handlar om att man ska ge mer kärlek än kritik i ungefär den balansen. barnpsykologen som föreläste sa ocksåa tt ofta är minnet selektivt och man minns mer kritik och konflikter än de mysiga sakerna. Om man blir filmad ser man att man ger så mycket mer kärlek än man tänker på. Han brukar ge föräldrar i läxa att leka med sina barn 15 minuter per dag. Jag och mina kollegor diskuterade vad som räknas som att leka, vi kom fram till att det är all tid som man fokuserar på barnet.
    Både pussel, rita, klossar mm men även matlagning, påklädning, nattning osv.

Jag känner mig ofta som en riktig gnällmamma som bara tjatar och klagar på barnen, men så länge jag visar dem min kärlek coh vi har kul också försöker jag att inte känna alltför mycket skuld samtidigt som jag verklgien försöker skärpa mig.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*