Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Vi4: Jag tenderar att vara mest effektiv under tidspress så jag antar att det är mitt knep! Om jag har  för lite att göra händer det att jag inte ens får gjort det lilla som behöver fixas!

Min pappa dricker ju som jag berättat tidigare. Nu har jag ordnat så att han har fått telefonnumret till en duktig man som jobbar på beroendeenheten. Känns väldigt blandat med tanke på att det är en kollega till mig, vi har samma chef. Men jag har ju pratat ordentligt med båda två om att det är jobbigt för mig men att jag älskar pappa så mkt att jag sätter mig själv åt sidan.
    De ska träffas första gången nästa vecka. *nervös*

• Gladhannapanna

Malin: Klart att du är duktig!!!

Julias tredje inskolningsdag har gått lika bra som de tidigare. Idag var v i ute och lekte och det gillar hon ju massor! Det är skönt som förälder när man ser att pedagogerna har koll på att hon är klättrig och måste passas i gungan och vid rutschkanan.

Agnes ville så gärna vara med Julia hela tiden, gav leksaker mm. Hon bröt ihop totalt när hon inte fick vara i samma "hage" som Julia. (gården är indelad i flera olika områden varav ett par är inhägnade för de minsta). Jag fick sätta mig med henne i knät och sjunga och kramas ganska länge innan hon gick med på att leka med sina kompisar. Jobbigt! Personalen sa att det ofta blir problem med storasyskon som vill vaka över småsyskonen...

SKönt med omtanken, men den kanske blir lite snedriktad ibland.

• Gladhannapanna

Juni: Vi har haft vikings goretex kängor till Agnes två vintrar i rad och de har varit superbra. Helt vattentäta hela säsongen, tänker använda dem till Julia nu i vinter. Det är också deras som fått bäst i test två år i rad.

Assar: Så jobbigt, men om du trivs så kanske inte lönen är det viktigaste. Jag gick ner i lön när jag bytte jobb för några år sedan för att arbetsuppgifterna var mycket roligare.

• Gladhannapanna

Skrev flera inlägg igår som fl bara tog bort så jag gav upp!!!

Vi firade máken med ´fest i lördags, mycket lyckad! Vi fick dock bara sova tre timmar natten till igår så vi är rätt slitna. Julia hade varit som en sol medan Agnes tyckte att mamma och pappa sjulle komma hem istället för att vara borta. Hon väckte oss vid sju igår morse...

Kul att se dig WIlma!!!

Grattis Drutten!!!

Malin: Lindex har nätbutik...

• Gladhannapanna

Vi4: Vi har en åkpåse, om barnen hade sovit ute hade jag självklart lagt den i vagnen, vår är ganska tjock så den blir ganska mjuk under kroppen också. Kommer nog att använda den i vinter med, skönt att slippa ta på overall om man inte ska vara ute och leka utan bara transportera sig.

• Gladhannapanna

Vi4: Fick ett annat tips angående listor en gång, skriv upp någon sak som du redan gjort så att du får börja med att stryka någonting på listan!

• Gladhannapanna

Spännande att läsa om era studier, men samtidigt är jag rätt glad att de dagarna är över. Jag avskyr att skriva och lämna in saker! Själva inlärningen är kul, men prestationerna avskyr jag!

Idag bråkade jag och Agnes precis innan vi skulle till förskolan, så himla dumt! Hon struntade i vad jag sa och jag överreagerade. Hon var som ett klistermärke på mig hela tiden på förskolan vilket inte är så bra när man skolar in lillasyster. När jag skulle gå bröt hon ihop och jag hörde henne vråla efter "MAAAAAMMMMMMMAAAAAAA!!!!" en lång stund. Ska tillbaka och hämta Julia snart så då får jag se hur hon mår, förmodligen leker hon för fullt...

Sorry för totalego!

• Gladhannapanna

Idag gick det jättebra att lämna båda flickorna. Agnes hade en kompis här e stund efter förskolan, så kul att se hur bra de leker tillsammans. De blir plötsligt stora när de kan leka utan att en förälder är med!

Har anmält Agnes till barndans, tydligen är det nödvändigt att ha rosa gymnastikdräkt, tights och dansskor! Nåväl, vi får shoppa i helgen. Orsaken till att vi valt just barndans är att Agnes är lite klumpig och nog skulle må bra av att öva på att vara lite mer graciös, dessutom ska bästisen vara med!

• Gladhannapanna

Mandra: Så där får jag med ibland. Oftast inträffar det tidigt eller sent på myggsäsongen, vet inte om de är extra giftiga då! Har fått ta både clarityn och kortison faktiskt. En sak att tänka på med clarityn som hände min systerson är att man kan få humörsvägningar, åt det sura/arga hållet. Så skulle hon plötsligt bli extra arg så vet ni vad det beror på!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*