30+ som fick första barnet 2006 *4*
Mandra: Tråkigt att ni har det trassligt, hoppas att ni snart hittar tillbaka till det braiga ni hade för någon vecka sedan!!!
Mandra: Tråkigt att ni har det trassligt, hoppas att ni snart hittar tillbaka till det braiga ni hade för någon vecka sedan!!!
Mandra: Tack för skrattet!!!
Idag lämnade vi båda tjejerna igen även om vi var osäkra på Julias "status" men det var kort dag och hon var helt ok enligt personalen om än väldigt snorig.
Agnes går på avdelningen för större barn från och med i höst. Det finns en kille där som helt klart har problem. Dels har vi hört vad Agnes berättat och dels har vi sett med egna ögon.
Idag lekte Agnes i hallen medan jag gjorde iordning Julia, hon klättrade på stövelknekten, Pojken kom fram och bara tog den från Agnes som blev jätteledsen. Jag sa till honom att man inte gör så utan man frågar snällt om man vill ha någonting och att han fick lämna tillbaka till Agnes. Personalen sa till honom att lyssna på Agnes mamma. Pojken blev jättearg och stängde in sig på toa.
När vi gick sa jag till Agnes att nästa gång kan hon stå kvar och säga att hon hade den först. Då sa hon: "MEn mamma, jag är rädd för honom". Hon brukar inte säga att hon är rädd för andra barn även om de är större än henne, hon är visserligen jättedålig påa tt stå på sig mot andra barn, men rädd brukar hon inte vara.
Jag ska prata med personalen imorgon, men vill inte kasta skit på pojken.
Jo, Mandra jag minnd hur ni hade det för två år sedan, men hade inte en aning om att det var så länge sedan!
Jag pratade med Agnes mentor idag och hon tog mig på allvar och lovade att prata i personalgruppen om saken. Känns bra!
Assar: Inte heller avis! *ljuger*
Hemma med två febriga flickor, båda har haft rejält hög feber inatt. Julia är ledsen så hon har nog ont i öronen, har en läkartid till henne klockan elva. Agnes är pigg och febern går ner med panodil så henne är jag inte orolig för. Ska lämna henne till mormor en stund så att jag bara behöver ha med mig Julia när vi ska till läkaren.
Hoppas att den slitiga natten inte innebär att vi hamnar i massa konflikter hela dagen för det är så jobbigt!!!
Tillbaka från läkaren. julia har halsfluss. Hade inte med Agnes men läkaren tror att hon har samma. Tydligen behandlar man inte alltid halsfluss om man inte är "sjuk" och hängig.
Agnes är rätt pigg med febernedsättande i kroppen så det räcker med smärtstillande och mycket att dricka sa läkaren. Jag kollade i hennes hals nyss och det var två körsbärstomater med gula prickar på så hon har säkert halsfluss hon med!
MAssa vab den här veckan!!!
Juni: Ja, jag tror att det är samma streptococker.
Idag mår de bättre båda två, både bra och jobbigt. Kräver helt klart mer underhållning!
Sara: Julia ska ju äta penicillin i tre dagar innan hon får komma tillbaka så det blir på torsdag. Agnes har fortfarande en rejäl röd kula med gula fläckar på i halsen så hon får också vara hemma imorgon.
Maken tar halva dagen imorgon och torsdag om det behövs.
Även om de mår bättre är det skört här hemma, många konflikter! Vi har både bakat småkakor och äggfria muffins och klockan är bara två!
Dessutom en promenad till affären imorse och en halvtimma i trädgården nyss, men de orkade inte mer än det innan de bröt ihop av olika anledningar båda två. Det är ju så skönt väder ute så man vill ju vara ute så mkt de orkar!
Och medan jag skickade inlägget hörde jag Julia ropa på Mamma, då hade Agnes stängt in henne i lekrummet med ett kompostgaller.... Behöver jag skriva att jag ser fram emot att få klippa gräsmattan så fort maken kommer innanför dörren?
MIlla: Det är du verkligen värd!!!
Assar: Här är fantastiskt höstväder med sol och lagom varmt!
Gräset blev väldigt fint klippt igår! Dessutom kom mormor som en räddande ängel och tog med sig Agnes på en shoppingtur till en tygaffär. Mormor ska sy gardiner till Agnes nya rum så de var och valde tyg.
Idag mår de ännu bättre, Agnes hade helt klart fixat en dag på förskolan men blir hemma idag med. SKa snart gå till bibblan och lämna tillbaka böcker. Maken kommer och löser av mig vid lunch vilket ska bli skönt!
Annars är vi rätt trötta på att bo i källaren hela familjen. På fredag är det två veckor sedan målarna började jobba här hemma och än så länge är inget rum helt klart! De har visserligen inte varit här alla dagar men ändå... Vi trodde att Agnes rum skulle varit klart redan före helgen så att maken hade hunnit lägga golv vid det här laget!
Milla: De ska måla två sovrum på övervåningen, hallen uppe, trappstegen plus väggarna i trappan samt hallen nere. Många dörrposter mm som ska slipas och spacklas innan det går att måla. Vi har vitt damm i hela huset känns det som!!!