Vi4, låter ju helt åt skogen, hur kan en handledare bete sig så? Förstår att du känt dig ledsen och frustrerad, men jag kan bara haka på Mandra och Co här - många bra råd och uppmuntrande ord. Tro på dig själv! Känner du dig tveksam och närvös under disputeringen - visa det inte, gå in med högt huvud och ursäkta dig inte för något. Tror du på dig själv, gör andra det också. KRAM!
Och en kram till Kaz också, relationskriser är något jag hoppas få vara utan, det hoppas nog alla. Kan inte säga att jag vet hur det känns och kan inte ge goda råd. Men de frågor man kan ställa sig själv som Mandra radar upp är suveräna verktyg. En kompis till mig hade sådana kval över sitt förhållande - utifrån lös det igenom hur olyckligt det hela var, hur stort behovet för en förändring eller ett avslut var. Det ville jag förståss inte kasta i ansiktet på henne, men jag försökte ställa henne frågor. Vad vill DU? Vad önskar du ur förhållandet - och kan de förändringar som ska till genomföras, så att bägge blir nöjda? etc etc. Nu är allt mer besvärligt och känslosamt när det är barn inblandade, ingen tvekan om det. Men vi är själva ansvariga för vår lycka, och är man inte lycklig måste man hitta nya vägar, tillsammans eller åtskilt. En annan väninna har just flyttat ifrån sin man, de ska skiljas. Men allt känns ok - de har försökt terapi och gett det gott om tid. Men det funkar bara inte. Nu bor de nära varandra i alla fall för att göra det så smidigt som möjligt för deras dotter. Hoppas ni hittar vägen som passar er - och att det inte suger musten ur dig. Stor kram!
Mandra, vad jobbigt med tentan! Känns som en rätt så orättvis "lösning" de hittade.....
På torsdag kommer min syster på besök, ett par veckor senare mina föräldrar + yngsta systerdottern. Den ska vi snart utnyttja svärisarnas julklapp - barnvakt + lite pengar, så tar vi en övernattning på hotell. Första ensamma morgonen tillsammans sen Elvira föddes Läääääängtar!!