Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Ah, stora mandlar! NÄr jag läser det ni skriver känns det som om det kan vara bekymret faktiskt! Tycker mig ha sett att hennes mandlar är stora nämligen. Ska kolla med bvc hur man ska gå vidare! TACK!!!

Gomspalt känns mindre aktuellt eftersom hon varit väldigt tidig med talet och pratar hyfsat rent från början även om hon säger "j" istället för "r" och "f" istället för "sje-ljud" Men sje-ljuden är på gång, har hört henne säga sjunga riktigt tex.

• Gladhannapanna

Frk Kanin: Hoppas att nästa test visar plus!!! Alternativt att mensen kommer så att du kan gå vidare med spolningen.

• Gladhannapanna

Jag har idag pratat med BVC om Agnes och har fått en tid till barnläkare om ett par veckor. Hon sa dock att de här besvären brukar vara som värst vid 3-4 års ålder och att de ofta växer bort.

Men hon trodde också på stora mandlar.

• Gladhannapanna

Malin: Även jag har en förälder med alkoholproblem, i mitt fall är det pappa som tom förlorade körkortet ett tag.

Jag gjorde så här: Skrev ett brev till pappas läkare på vårdcentralen där jag beskrev situationen så som jag uppfattar den. Jag drog till med massa socionomtermer för att understryka att jag vet vad jag talar om. Postade brevet och skrev ut en kopia som jag gav min pappa i handen. Innan pappa fick brevet sa jag jättetydligt att jag gjort detta för att jag älskar honom så mycket!

Pappa gav läkaren klartecken att ringa mig så vi hade ett bra samtal (när jag stod i en provhytt på Ullared!).

Du kan ju inte göra precis likadant, men kanske ngt liknande?

Det är ju som Vi4 skriver att de inte kan använda information de inte får hänvisa till.

*kram*

• Gladhannapanna

Oj vad ni skriver!

På frågan hur min och pappas relation är så är den lika bra som innan faktiskt. Jag har världens bästa pappa förutom alkoholen. Han har tex frågat mig om jag är lycklig med maken, i enrum och vill verkligen veta svaret! Tänk att han frågar!!!! Jag har ju träffat så många kvinnor som far illa i sina relationer, tänk om någon vågat ställa frågan till dem!

Jag är så himla nöjd med min utbildning, jag är säker på att jag valde rätt, socionom är mitt kall. Men jagb är klar med att jobba som socialsekreterare. Nu har jag ju ett drömjobb på en familjecentral!

Malin: Vad bra att de tog brevet som det var tänkt!

Lycka till med jobbval och jobbsökande ni andra!

• Gladhannapanna

ÄNTLIGEN!!! Nu har jag kommit in på fl igen! Jag misstänker att problemet var att jag kopplade ihop med facebook. Har inaktiverat det nu och är just nu inloggad på maken på datorn!

HInner inte läsa ikapp just nu så detta blir ett totalt egoinlägg:

Agnes har vattkoppor, just nu klipper hon och klistrar för fullt, men humöret går upp och ner. Hon äter knappt ngt pga koppor i munnen och hon klagar på ont i rumpan. Vi kollade igår och hon har flera koppor både i snippan och rumpan. Vi har smort med Xylocainsalva, någon som har ngt annat tips?

Tavegyl har vi också och det funkar nog rätt bra för hon verkar inte ha så mkt klåda.

Själv har jag bihåleinflammation och Julia har fått tre tänder på fyra dagar så det är lite ynkligt här hemma minst sagt!

• Gladhannapanna

Frk Kanin: Usch vilket dilemma! Förstår att ni tvekar, men samtidigt undrar jag om ni inte kommer att ångra att ni inte försökte...

Tack för alla peppningar, det verkar faktiskt som om hon är rejält på bättringsvägen, har inte sett någon blåsa idag, bara skorpor och hon har ätit och varit pigg.

Ska kolla igenom henne ordentligt ikväll och se hur det ser ut, om hon är blåsfri ikväll får hon nog gå till förskolan på torsdag.

• Gladhannapanna

Just nu är Agnes mutad med en ny film, (tack och lov för att jag köpte på mid några i Ullared), Julia sover och jag surfar.

Det börjar ta rejält på oss att bara vara inne hela tiden även om A pysslar för fullt med limstift, sax, papper, tidnignar och klistermärken. MEllan pysslandet är hon ju "på" lillasyster konstant vilket är påfrestande för oss alla.

Vi4: Jag hoppas verkligen att ni hittar någonting som fungerar med nätterna så att ni får sova bättre allihop. Jag hade nog också provat på eget rum, det kan ju faktiskt hända att han är så lättväckt att ni väcker honom när vi vänder på er i sängen mm.

Milla: Även om du itne får detta uppdraget är du ju attraktiv för Manpower och det bådar ju gott för framtiden!

• Gladhannapanna

Gbg: Min mellansyster har ett liknande hjärtfel som du beskriver. hon fick rusningar med puls på 200. I somras opererades det och nu verkar det inte vara ngt problem längre. (mer än att hon fick en livskris och är sjukskriven...)

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*