Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

malinkat skrev 2010-02-16 16:11:27 följande:
    Haha, Alfred och jag har just spelat djur-memo. "Mamma, det är en maredar, ser ut nästan som en kanel!" Hahahah!

Jahapp, så var man inskriven då. Känns lite knepigt så här två veckor före op. Har träffat undersköterskor, läkarstudent, gynekolog, narkosläkare och barnmorska. (ska operera framfall). Blev väl omhändertagen tycker jag, men det var en jobbig em.

Narkosläkaren ville inte ge ryggbedövning utana tt prata med koagulationslabb som utredde mig förra året så det blir narkos. Känns skönt att slippa välja, men lite läskigt, har aldrig varit sövd!
  • Gladhannapanna

Vi4: Jag har fått framfall, både främre och bakre. När jag undersöktes igår ville gynekoogen att jag skulle krysta allt jag kunde, hur lätt är det! Han sa att det kan hända att du fiser, det gjorde det ju mycket lättare!!! *not*

Hur som helst ska det göras både främre och bakre plastik. Skönt att läsa att ni andra tycker att det är ok att bli sövd, jag kommer att vara ett vrak när det väl är dags!

Planen är att åka till Ullared dagen före op, någon som vill hänga med, jag har inte fått med mig någon annan så det finns plats i bilen. 2/3 från gbg!

Vi4: Klart att det är stort att han går!!!!
    Agnes tog sina första steg hemma hos min syrra när de passade henne, kändes sådär att det inte var hos oss!

Uscha vilka nätter ni har!!!

Båda våra barn sov hela natten i sina egna sängar inatt, det underlättar massor! Julia hade bajsat massor när hon vaknade men sedan dess har det inte kommit ngt, vågar inte hoppas på att eländet är över än dock...

• Gladhannapanna

Mandra: ELler 2,0!!!  Jag fes faktiskt barnmorskan i ansiktet när hon sydde mig när A var född, men då hade jag ju en grad tre bristning så det kunde jag inte hjälpa. Men jag skämdes som en hund!!!

Stackars lilla Ida, hoppas att hon piggar på sig snart!

• Gladhannapanna

Vi4: Det där med att lägga sig i har vi diskussioner om ofta! Jag har jättesvårt att inte komma med tips och råd när Julia är ledsen med maken. Han säger ifrån som tur är!

• Gladhannapanna

Vi4: Jag instämmer med Juni, din man måste få chansen att ta E på nätterna för att det ska funka. Men det viktigaste var kanske att R fick tänka till och inse att du sliter ut dig?

Jag tycker att det är hög tid att ni hjälps åt med nätterna, annars kraschar du snart!

• Gladhannapanna

Vi4: Jag förstår dina känslor kring separation, men du sviker honom ju inte, du ger honom en möjlighet att skapa en nära relation till sin pappa också! Så länge du tar alla nätter och mycket annat kring honom får de svårare att skapa en egen, bra relation!

Min man säger alltid att det är så viktigt för honom att vara närvarande i våra barns vardag, att vabba, hämta och lämna mm. Han pratar ofta om hur mkt han tycker att andra män missar som inte tar chansen!

Jag misstänker att A är på gång att bli sjuk igen, hon har legat på soffan hela eftermiddagen.

Vi har nu bestämt oss för en ny strategi när det gäller maten med A, vi har haft trista, tjatiga måltider i evigheter. Nu har vi bestämt att man inte får leka med besticken eller äta med fingrarna. Men annars kommer vi itne tjata om att hon ska äta. Kommer att bli mer restriktiva med småätande och ha fasta tider för mellis.

Imorse gick hon till förskolan med bara lite o'boy i magen eftersom hon bara tog tre bett på sin macka under de 25 minuterna hon satt vid köksbordet...

• Gladhannapanna

Aggis: Jag ahr tyvärr dåliga nyheter ang framfall; det går inte tillbaka genom knip. Om det gått mer än ett år efter senaste förlossningen är det nog inte troligt att det kommer att bli så mkt bättre.

Men om du inte har problem är det ju inget som behöver åtgärdas.

Min livmoder är inte så långt nere att den behöver åtgärdas, alltid ngt bra....

• Gladhannapanna

Kaz: Skönt att läsa att er strategi funkar när det gäller maten.

A har precis hjälpt mig att skära grillkorvar i bitar och lagt dem i långpannan. Hoppas att hon äter korvpannkakan vi lagar....

• Gladhannapanna

Aggis: Japp, det är slidväggarna som ska åtgärdas. Både bakre och främre plastik som de skriver i journalen...

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*