30+ som fick första barnet 2006 *4*
Hej igen!
Tack Sara för den utförliga informationen, du skrev vad jag behövde veta. Jag kommer att börja med att ta föräldradagar upp till 100% i något/några år, sedan får vi se. Läste någon stans att man bara kunde skydda FP i två år, stämmer det? Är det "bara" SGI man skyddar? Men det är ju ack så viktigt med alla VAB som kommer att komma.
Assar - Ja, vi skolade in samtidigt för ett år sedan! Nu är man mera luttrad, men jag gillar inte tanken att behöva lämna Elis ganska mkt redan från början, Anton hade ju bara 15 timmar, precis lagom enligt mig...
Bröllopet är den 28/8 och tiden börjar rinna ut samtidigt som det är mkt som ska fixas. Det blir inget stort bröllop, utan bara närmsta släkten (syskon, föräldrar och gamlingar) och två kompispar var. Jag ville haft ett stort bröllop, men J vägrade om det inte blev lite mindre så till slut gav jag med mig. Jag letade fram den minsta kyrkan jag kände till och lite kul var det för J var döpt i den och J:s föräldrar gifte sig där. Efter bröllopet är det middag på en restaurang som ligger precis vid havet. Många detaljer fattas där, lite lätt stressad över det...
Tror att ni gör rätt i att anlita hantverkare, för med små barn blir man ju hela tiden avbruten...
Vi ska göra lite med huset, men just nu bor vi in oss och kanske att vi tapetserar lite senare i höst. Måste bara först fixa med pelletsbrännaren, bröllopet och en kurs som kommer att ta en del kvällar i anspråk innan oktober.
Kul Lia med jobbet!