Inlägg från: Drutten74 |Visa alla inlägg
  • Drutten74

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Siggan - ett lite försenat grattis, vad kul!!, Mandra - det låter allvarligt! Har skolor handlingsplaner för olika incidenter?

• Drutten74

Ghp- så tråkigt att de ska göra så mot lilla À, blir så arg!!! Bra att skolan tar tag i det hela och att à ser att det händer något då hon berättar. Måste vara så jobbigt för er föräldrar också, jag hade gått sönder i hjärtat tror jag.

• Drutten74

Måste bara fråga er erfarna som har barn som gått i f-klass redan. Hur gjorde ni med vinterkläder? Hade de overall eller jacka +byxor? Tänker på att det är väl enklare med overall då de ska fixa allt själv, men det kanske är "mesigt", vad vet jag?

• Drutten74

Fortsätter att samma tråden... Kaz -var det du som fyllde 40? Grattis i så fall! Här har Elis borrelia som spridit sig i blodet så den har uppkommit på flera ställen på kroppen. Det började med lite rött mellan ögonen och spred sig så det var under ögonen och mot kinderna. Sedan fick han även ring på magen och benet. Frågan är hur länge han haft det för han har klagat på illamående och trötthet under sommaren. Nu har han ätit antibiotika i 1 1/2 vecka så det röda börjar försvinna. Jag var på vårdcentralen och visade upp det 3 ggr innan han fick rätt diagnos ( de har kollat m blodprov). Just nu är det jobbigaste att els vägrar gå till förskolan. Han vill inte dit då Anton är borta och han hängde ju alltid med à och hans kompisar så nu är alla de borta. Istället har halva gruppen bytts ut mot 3 åringar och det finns bara två killarvtill i hans ålder, varav han bara gillar den ene. Men en räcker ju. I alla fall bara gråter han hysteriskt när han ska till dagis, så han har fått vara hemma, men så kan vi ju inte fortsätta.

• Drutten74

Oj ghp - hur gick det för Agnes? Imponerad att du vågar släppa iväg henne med ett sådant uppdrag!

• Drutten74

Kaz -Olle fick också börja med smaksak och gröt tidigt då han låg under kurvan. Nu är han 13 månader och ännu längre ned på kurvan så det hade inget med att mjölken inte räckte att göra. Nu i efterhand känns det lite irriterande att vi fick börja stressa med smaksak och gröt så tidigt.

• Drutten74

Kaz - precis så var det under nätterna med Olle ( och Anton fastän han låg över kurvan...) det var också en stor anledning till att bvcsköterskan förordade matintroduktion. Hoppas det ger effekt för er, men ör oss var nätterna lika illa trots matstart. Han sover inte bra ännu, men lite bättre sedan jag lutade amma ( nu bara ca 3-4 uppvak under natten). Men ni har ju flaskan och då brukar de ju sova bättre.

• Drutten74

Siggan -åh nej, så otroligt sorgligt. Min kollega var med om nästan samma sak, fast fostret kom inte ut utan de upptäckte det på rul. Har ni berättat för syskonen? Hoppas att ni orkar försöka igen så småningom. Kram

• Drutten74

Piggley - Nu har jag inte hängt med, har du fått jobb? Vet att du var på intervjuer, men inte att det sedan blev ett jobb. Grattis i så fall! Var det inom det du läst?

• Drutten74

Hej! Uppdragskalender låter kul! Det ska jag satsa på nästa år. I år har jag haft "dagens paket", mest för att jag gillar att förlänga julen lite och så är det kul att sprida ut paketen lite. Det har inte varit så dyra presenter, en del har jag hittat på second hand, en del på gekås. Det har varit en blandad kompott, en dag var det tex klädnypor (Anton älskar klädnypor, han gör långa nyptänger av dem...), det har varit stenar, klibbandes mm. Det jag inte gillar med det är att i början var de så glada för allt de fick, men nu efter 19 dagar så är de mer kräsna... Jag har förgäves försökt få fatt i en fin tomtekostym!! Köpte ett tomteskägget för 500kr, men det var inte alls bra så det har jag skickat tillbaka. Har letat på internet men inte hittat något. Har ni några tips? Vi var på Liseberg ikväll och tomtefar var ju så fin! Nu kan jag väl inte köpa något liknande det, men i alla fall något som inte skrämmer barnen...

• Drutten74

Grattis till mandra och Kaz! Jag blev också faster i förra veckan till en ännu namnlös tjej! Har ännu inte sett henne men på korten är hon underbart söt! Det var mammans fjärde tjej, min bror har en son sedan innan och detta var deras andra gemensamma dotter. Lustigt det där, jag har ju bara killar och hon nu då bara tjejer. Sedan tre veckor så jobbar jag. Heltid. Lite svårt var det att släppa Olle som bara varit hos j en dag innan, men det har gått över förväntan. J tycker det är jättekul att vara hemma, fixar och städar och lagar mat osv. Det har även blivit bättre balans då Olle inte längre är så mammig som innan. Jag tycker det varbroligare än väntat att vara tillbaka på jobbet, men hade gärna varit ledig eb dag i veckan för hjälp vad lite tid man får med barnen när man inte är hemma innan vid 17 tiden. Nästa vecka ska jag emellertid vara ledig igen då vi åker till fjällen en vecka (bestämt innan jag började jobba). Ser fram emot skidåkningen och att få åka pulka med Olle, men först ska man överleva bilresan upp, Olle är ju inte direkt känd för att vara en "bra" bilåkare.

• Drutten74

Hej, hej! Här skrivs det inte så mycket längre. Jag hinner knappt kolla in heller för först jobbar jag hela dagen, sedan är det fullt upp att umgås med killarna de få timmarna tillsammans man har, sedan är både Olle och Anton svårsövda så jag har ingen "ledig"tid förrän halv tolv på kvällen, och då är jag trött. Hoppas på att Olle snart hamnar rätt med sömnen, men det är inte det lättaste. Till hösten ska Olle börja dagis och då ska jag nog jobba 90%. Har inte heller några planer på att jobba heltid inom de närmsta 10 åren... Men just nu har jag jobbat mer än heltid för det har varit så mkt på jobbet. Vi hade en bra vecka i fjällen. Vi gick upp vid 04 för att kunna köra så långt som möjligt innan Olle vaknade. Det funkade bra, fast det var lite kämpigt med att hålla honom på gott humör. Mkt mutor, iPad, musik osv.... Vi var 17 personer i en stuga, och det gick bra! Bara Anton som är en drama-Queen som höll hov under de första dagarna, men sedan funkade allt riktigt bra. Vi ska till stöten under v11 bara våran familj och det ska bli kul och se om killarna utvecklas lite mer. De tycker det är kul, men vill inte åka mer än en gång per dag.

• Drutten74

Hej!

Även jag har inte varit inne på familjeliv på säkert ett år. Synd att man inte kan komma in i samlingstråden och kika in. Jag saknar er emellanåt och har tänkt på hur berikande det var att få del av allas tankar och vardag. Men jag har noll tid efter att jag började jobba efter Olle, har jobbat massor.

Kram, kram i alla fall!

• Drutten74

Hej igen!

Vi har det bra. Anton är 8, Elis 6,5 och Olle 2,5. Så nu finns det ingen bebis kvar inte, bara stora killar (åtminstone enligt Olle...) Dagisstarten för Olle var katastrofal, men nu går det riktigt bra. Har varit lite orolig för Anton då han inte har några kompisar i sin klass, han hatar fotboll och det är det de flesta gör på rasten osv. Men han leker med grannbarnen och trivs i skolan och på fritids så jag har försökt sluta oroa mig.

Jag har som jag skrev jobbat massor och inte fått till balansen mellan jobb och hem, och det blev inte lättare av att Jonny började jobba skift i höstas. Det är bra för barnen som inte behöver vara så mkt på fritids/dagis, men jag är mycket själv med barnen. Och när de har lagt sig så har jag jobbat... Så innan jul hade jag nästan slut på energi, så nu har jag fått försöka sätta gränser, vilket är lättare sagt än gjort.

På tal om det måste jag jobba lite till, tittar in en annan dag.

Hur är det med er andra, kan jag få en snabb uppdatering :)

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*