Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

sara: Ska kolla in allergitrådarna! Frågade allergiexperten här på FL oh fick svaret "goddag yxskaft" att o hon växer så är det inget problem . Men JAG TYCKER DET ÄR ETT PROBLEM att hon har ont i magen och inte hinner till toa! Hoppas bvc hör av sg idag och har nåt bra att säga!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Tack Pyttis! Just nu är det ju många som håller på att sluta med blöja så det blir olyckor då och då, men snart är det ju inte så längre, hon ska inte behöva ha det så tycker jag!

• Piggley Wink

Mandra: Om du dyslexi eller liknande så har du rätt att få din kurslitteratur inläst. Min mamma har ett program på sin dator som läer upp vilken text som helst, hon är specialpedagog och använder det till en del elever. Såklart jag ska stå på mig, men det känns hopplöst emellanåt! Kikade in i allergitrådarna i förmiddags som Sara tipsade om, där fick jag toppentips och det verkar inte vara helt ovanligt att man bli bemött som jag blivit .  Vilken kille som bakar bröd och putsar fönster. Här är det faktiskt också maken som putsar förnster, det behövs nu men vi väntar tills flugsäsongen är över, borde ju vara det om ett par veckor...

• Piggley Wink

Måste bara berätta för malinkatarina att jag beställt boken hon rekommenderade i somras "It's not how good tou are...". Beställde kurslitteratur från Bokus så passade jag på att eställa den samtidigt. Får se när jag får tid att lsäa den

• Piggley Wink

Gaaah, där försvann mitt inlägg

M73 Hur går det med febern och hur gick läkarbesöket? Boken heter It's not how good you are, It's how good you want to be av Paul Arden. ISBN 9780714843377

• Piggley Wink

malin: Precis, det gäller ju att ge och ta i förhållandet! Man måste liksom växeldra, under en period drar den ena och sen är det den andras tur. Härligt att hon kunde softa lite i sängen iaf då får mamman lite lugn och ro så man orkar igen sen... Ska bli spännande att läsa boken, får ta den fösta veckan innan kurslitteraturen tar över Beställde sex böcker (varav tre kursböcker och två till H), och hittills är bara två "bekräftade", vad det nu betyder. Hoppas de honner komma innan det blir akut i skolan iaf! Toppen att kunna byta tjänster med caféägaren! Lite snygga bilder på väggarna hjälper säkert upp hans ställe också

• Piggley Wink

Har en fråga till er supermoms. H har extrem separationsångest från mig just nu, och från andra med förresten, men bara när jag är med. Det går bra att lämna på förskolan, men allt annat är katastrof (även om jag ska gå till rummet brevid). Jag tror att hon försöker bestämma över mig, hon försöker bestämma en hel del just nu... Så fort jag gått utom synhåll så kvittrar hon igen så det är ju egentligen inget stort problem. Har era barn haft såna perioder? Hur har ni hanterat det? Tips? Funderingar?

• Piggley Wink

Pyttis: Min syster har problem med sin axel, hon var hos läkare för bedömning 16 augusti. Hon fick gå till privat klinik eftersom de inte skulle kunna hålla vårdgarantin annars. Operationen kommer också ske där, den 13 september! Helt otroligt! Jag fick ju vänta sex månade på min ryggop, iofs kommer hon itne ligga kvar över natten och sånt så det kanske är lättare att lösa, men ändå. Härligt att du har fått en tidsram att planera efter iaf!

Tack för funderingar om separationsångesten, hon försöker rent allmänt bestämma över mig, så jag tar det lugnt och ignorerar utbrotten. Säger bara att det går inte för nu har jag bestämt att det är så här och det kan vi inte ändra nu (typ att man ska åka till förskolan eller att jag ska gå ut till hästarna en stund).

• Piggley Wink

Stackars liten G

Min pappa kom just och lämnade sin bilnyckel (jag ska låna hans bil imorgon för min är inlämnad pga att H skrev "H" med en sten på hela fronten och ena sidan ). Han hade plockat upp e kille (typ 35-40 år med någon form av funktionshinder, inget allvarligt men han jobbar på nåt dagcenter) som hyr en lägenhet hos vår granne på vägen hem. Killen hade cyklar på 70-vägen och blivit tilltufsad av en lastbil . Som tur var verkade han oskadd, han hävdade det själv iaf, men var itne helt nykter så pappa hade stannat en stund efter att ha plockat ihop honom och hans tillhörigheter inkl cykel och kört honom hem... Läskigt!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*