Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Pyttis och assar: Vi är bara ingenjörer och beteendevetare i den nära bekantskapskretsen, de vi umgås med några gånger om året är snickare/målare och annat användbart Tänkte muta med att deras barn får rida och gosa med hundarna för att få familjen sugen Mamman gillar hästar och har ridit mycket men är tyvärr allergisk

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

lia: Men se det som skönt att de inte ballar ur totalt när ni är borta! Tänk vad jobbigt att inte våga åka iväg för att barnen inte kan bete sig. Kan ni inte göra nåt kul hemifrån varje dag, det behöver ju inte vara så avancerat. Man kan gå till biblioteket, simhallen, lekplatsen, kompisar.... När jag är hemma med H så blir hon odräglig om vi inte hittar på nåt iaf varannan dag, hon behöver stimulans och vi blir bara osams om vi hänger hemma ihop för länge. Det kan räcka att vi åker oh handlar så har vi ju gjort nåt iaf. Kram! När börjar du jobba om försvarsmaketen godkänner dig?

• Piggley Wink

Drutten: Vad kul med bröllop! Undrar också vvad det blir för klänning!

Mandra: Oj, vilken resa! Skönt att du mår bättre nu iaf! Vad kul att det blev den boken! Jag ska absolut kika in då! Jag fastnade direkt och tårarna nästan rann när man känner igen sin hopplösa situation, det konstiga är ju att det löser sig på nåt sätt varenda gång man håller på att rasa ihop! Kanske för att man får hem varldens goaste unge från förskolan eller blir av med världens gräsligaste unge en timme eller två Håller helt med om att man får ny energi av dessa trådar, alla är liksom i samma situation och jobbar på trots att det ibland är motigt!

Ang kurslitteratur så har vi en hemsidag (studenterna på mitt program) där man kan lägga ut sammanfattningar av kurslitteraturen och annat matnyttigt, kolla om det inte finns någon sådan på ditt program också! Det är super att kunna läsa case/inlämningar och lösningar på uppgifter från äldrekursare. Man får inte lägga ut i förväg innan inlämning, utan bara efter sista inlämningsdatum, men många uppgifter är ju liknande från år till år så då får man ju lite kol på vad som krävs. Menar de verkligen att du ska läsa två böcker första veckan, så har det aldrig varit hos oss!!!!! Och då läser vi ändå fler poäng per vecka än de flesta! Bra påminnelse förresten om att jag ska ansöka om csnstöd och beställa kurslitteratur denna veckan!

• Piggley Wink

Assar. Skönt att Ida kunde trösta Gustav! Det är nog så med kurslitteratur som du säger.

• Piggley Wink

Kramar Mandra. Det verkar inte så lätt för män att tänka längre än näsan räcker i såna situationer Hoppas ni fick nåt i er och att du struntade i disk och städning!

Milla: Härligt med nya jobbet!

Pyttis: Grattis och njut ordentligt av champagnen, det är väl en av de få saker jag längtar till när liten kommit ut!

• Piggley Wink

Funderar på allt ni skriver om herrarna i familjen. Det är verkligen som Vi4 säger, det är ju inte med mening... Jag undrar själv lite hur det ska gå när jag börjar skolan igen om en vecka, i sommar har jag skött all städning, tvätt, allt med H, planering av mat och allt annat, ja ni vet... När jag ska plugga och vara höggravid samtidigt så funkar det ju inte riktigt så (eller ). Visserligen kommer jag förhoppningsvis inte ha någon häst som ska tas om hand under den perioden, men ändå.. vi ska ju få hem en valp nästa vecka så den uppväger nog hästen mer än väl . Får väl ta ett snack med maken i förväg så att han är förberedd, problemet är ju att vi bygger om samtidigt, så han lägger ju sin tid där, det är ju inte så att han latar sig. Vi vill ju gärna få vissa delar av det klart innan november men det får väl bli som det blir.

• Piggley Wink

Vi4: Helt sant det där om uppskattning och uppmuntran, med det kommer man långt!

Pyttis: När jag pluggat färdigt är städhjälp det första vi ska beställa! Iofs har jag lovat maken en klocka för min första lön, han önskar sig en ny, men jag kan väl vänta EN månad med städningen

• Piggley Wink

Mandra: Det är inte på skolans nät, utan elever som håller igång en hemsida. Man måste bli medlem, och för att bli det måste man "godkännas" (dvs ett par st i varje årskull har koll på att ingen utanför våra klasser kommer in). Sidan började för 6-7 år sen så det finns rätt mycket intressant material! Korta stunder är både maken och dottern utbytbara, men det är bara korta Mmmm, cykla blundande utan händer på styret, det låter som en grej H kommer hitta på . Jaja, hon kommer inte få tvåhjuling förrän nästa år så varför ta ut nåt i förskott? Nu är det sparkcykel som gäller, bild finns i galleriet, hon fick en förra fredagen.
    Det där med att säga "Men säg var jag ska göra då" känner jag igen, men precis som du så är det ju inte vad som krävs utan att det händer nåt utan att man behöver känna sig tjatig!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*