Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Kram Milla! Hoppas det är så lindrigt det kan vara och att de snart kommer hem med dundermedicin!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Skönt att det "bara" var virus Milla!

Mandra: Jobbigt med förskolan men det är ju säkert som du säger att förändringarna gör sig påminda! Japp, jag har försökt ta det lugnare idag. Sov gott i natt och har sniglat mig fram hela dagen. nu på kvällen drar det igåg så fort jag reser mig ur soffan så det är tur att jag kan sitta här och förbereda morgondagens presentation

Hände en olycka här idag, precis brevid min gamla gymnasieskola. Tydligen är det trendigt att gå på banvallen den sträckan, man är en tönt om man går på gångvägen http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.442805-klasskamrater-omkom-i-tagolyckan Hoppas úgdomarna skärper sig nu och att våra barn aldrig kommer på så dumma ideer!

• Piggley Wink

Assar din stakare *klappar om* Om du får ett Nalle Puh-plåster kommer det kännas lite bättre

Olimpia: Klipper INTE själv helst, har provat men det är ju skitsvårt med luggen när ungen vägrar sitta stilla! H har också rakt hår så dt syns ju direkt om det blir ojämnt...

Mandra: Ska försöka komma ihåg att kolla vad krämen heter som jag använder i Hs hår, hon är också håröm, men med den går det jättelätt. Det är Schwartzkopf som gör den men jag kommer inte ihåg vad den heter. Man köper den hos frisören för nån hundralapp men jag och H har haft vår i två år nu så den är dryg! Man ska egentligen ha den på topparna när de börjar bli flygiga och slitna... Kanske heter den nåt med Sealed ends, kommer du ihåg Olimpia?

kaz: Härligt med simhallen! Det ska vi göra nån dag!

• Piggley Wink

M73: Enligt andra elever på skolan så "ska" man gå på banvallen, annras är man en mes/tönt Glömde att du också är från trakten...

En av flickorna som blev påkörda av tåget var räddningstjänstens insatsledares dotter En av kollegorna kände igen flickan och tog undan honom innan han kom fram. FY FAN! Den andra flickan är invandrad från krigsland. Senast för ett par år den så var familjen tillbaka där på besök och blev kvar ett tag pga invasion. Tänk att klara sig från krig och bli påkörd av ett tåg! Så meningslöst! Kan fortfarande inte riktigt ta till mig det!

• Piggley Wink

Pyttis: Jag läste om det också, fy vad läskigt, någon måste ju ha tagit bort den utan att sätta dit nåt annat, hur kan man göra så?

• Piggley Wink

kaz: Låter som en toppenhelg! Siimhallen, bondgård OCH bio! Om ni hade bott lite närmre kunde kommit hit och ridit gratis istället

Ela. Jag smyger mig också här....

• Piggley Wink

kaz: Vad skumt, han kanske tycker de är läskiga som inte ser ut som er/han? Jag skulle absolut tagit upp det med dagis för det kanske är något annat barn som påverkat honom att tycka så och då kan de ju ta upp det på ett bra sätt innan fler blir påverkade och X påverkas! Konstigt det där vad de får för sig!

• Piggley Wink

Assar: Vad härligt det låter med flera dagar på tu man hand! Grattis i förskott!

Jag försökte klippa Hs lugg i somras men den blev jättesned, hn satt inte still alls... När hon var liten klippte jag henne med trimmern (klipper maken med den), men det funkar ju inte med längre hår.

• Piggley Wink

kaz: Det går trögt med intyget, igår hade hon kommit på att hon skulle ringa mig, men hade inte kvar numret så hon mailade min syster... Jag ringde upp henne och då var inte mobilen på, nya friska tag idag...

Nu är det Hs tur att ha feber, vaknade i natt kl 1 och var stekhet. Sen hade hon 38,4 i morse. Är lite seg men inte sjuk i övrigt än. Det värsta var att hon inte får gå till förskolan och leka med kompisarna, när hon insåg det så  forsade tårarna... Hoppas det går över fort! Maken kommer hem och tar över vid lunch så att jag kan gå på obligatoriskt studiebesök.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*