• M73

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Heja Mandra - men jag hoppas du handspritat hala dig innan du går till biblioteket ;) Mitt pluggande går inget vidare just nu, fattar en uppgift av tio o det känns lagom lovande.. får hoppas på mirakel till tentan.

Jag är less på att vara gravid nu 

• M73

o hejja PW, min gravidhjärna vill inte klara av att få in allt i ett inlägg

• M73

försöker läsa en liten 7.5 poängare i dewey decimalklassificering (ett klassifikationssystem för bibliotek - dvs ett sätt att sortera upp böckerna). Tänkte att det kunde vara bra att kunna inför nästa jnobbsökarrunda

• M73

fick hämta hem en trött och ynklig T fr föskolan vid lunch... hann iaf gå på till BM och mitt möte med handläggaren på AF men nu sover hon i soffan

• M73

idag har jag varit på skolan för informationsmöte om förskoleklassen... har äntligen fått lite hålltider o får väl hem o fundera hur man ska lägga Ts tider för att det ska bli smidigast. o imorgon ska halva gruppen gå upp till skolan...

• M73

Drutten; ring o prata med förlossningen tycker jag också... det kanske inte är nån fara alls enligt dem men varfr ska du gå o grubbla på det i onödan.

Milla;skönt att höra att andra nojar över skolstart med, jag försöker vara positiv inför H men i grunden är jag rätt skakig... ;) H är iaf mkt entusiastisk. Jag undrar lite över hur man ska sy ihop tider med hämtning o lämning men det lär ju ge sig i höst.

Den här värmen är ingen höjdare som gravid...  jag tillbringar större delen av dagen på soffan... *s*

• M73

Vi4; o så surt med dåliga TSH (?) vvärden som ställer till det. Tyvärr har väl många läkare inte riktigt koll på skillnaden mellan världen i normalintervallet kontra var man ska ligga för att fertilitet o graviditet ska funka.. Jag tjatade mig till doshöjning förra våren (fast jag låg inom normalvärldena enl läkaren så fanns det utrymme för höjning om jag ville det). Hade ju ett missfall tidigare under våren o de missfall jag fick när vi försökte få till T bedodde på dåliga värden... Nu har jag ju kommit fram till v 38 så jag tror det spelar in.  Tycker nog ni ska göra ett sista försök om du kan få upp värdena. Är ju mkt pengar o inga garantier men man kommer väl alltid att undra hur det skulle gått annars. Har en kompis som gjort de tre försök som landstinget betalar o sedan ett par privat men tyvärr har det inte funkar för dem så jag önskar att man kunde dela med sig av "barnkvoten" på nått sätt men de känner nu att de nog inte orkar igen pga dåliga odds.

Kaz; jobbigt med bakslag men det är väl bara att vänta ut o tvätta på. Vi håller på att försöka få T lite blöjfri (långtidsprojekt under sommaren) så hon får gå utan blöja hemma. Hon har inte så stor koll alla gånger så vi har fått mocka efter henne på gräsmattan. Hon verkar iaf fatta lite vad som är på G men har inte riktigt tid att bry sig om sånna detaljer som toabesök.

Den här värmen är hopplös som gravid ju, mina ben är som telefonstolpar på kvällen o jag gnäller i parti o minut. Har fått hem min TENS nu iaf så nu känner jag mig hjälpligt trygg inför väntande förlossning. 

• M73

Drutten; glömde ju bort att kommentera igår men så himla bra att du fick åka in o kolla att allt såg bra ut!

Vi4; jag har haft levaxin så länge att jag är rätt slarvig med det normalt men har märkt hur stor skillnad det gjort i "verkstan" så jag försöker ta hand om mig lite bättre... som ogravid känner jag oftast om jag ligger på rätt dos o har haft samma dos i flera år nu.

PW; det har jag faktiskt inte gjort än. Kom så långt som att jag tänkte att jag skulle göra det igår... ;) Vi har börjat fylla poolen o det är perfekt att ställa sig där i kallvattnet o känna hur benen slutar vara elefantlika. Problement äar bara hur ajg ska komma ur o i poolen i mitt nuvarande osmidiga tillstånd.

• M73

Kaz; håller tummarna för att både ni o Simon ska bli nöjda med den nya skolan! 
    Här har vi liksom bara tagit den närmsta men får på köpet en riktigt grundlig smyginskolning eftersom alla blivande förskoleklassare går upp till skolan o har gympa en dag i veckan...

Har bestämt mig för att byta ut vårt BVC när bebisen kommer. Hon är snäll o trevlig men viftar bort min oro o det gillar jag inte med tanke på att de två saker jag märkt på T visat sig stämma när vi väl fått utredning på det däremot skickade hon H till logoped med en remiss som ´var slarvigt skriven o logopeden sa att hade hon formulerat remissen rätt hade hon inte tagit emot den eftersom det var typiska problem som brukar växa bort av sig själv.. ändå känner jag mig "elak" som byter? Man är bra mesig! 

Börjar boa inför bebisen nu märker jag, fick akut behov av att städa skafferiet här om dagen. Det är säkert det viktigaste inför leverans? ;) 

• M73

piggley; nä, jag fick ju tjata i nästan två år för att få refluxen utredd... det känns lite som om hon sabbat första året för oss eftersom vi fick oroa oss så mkt o lägga för mkt tid på att bråka o sitta på akuten. 

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*