• M73

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Vi4; en liten fundering bara, vi är ju så indoktrinerade med att killar o män ska tända på allt hela tiden  o komma på kommando typ så jag tror att det är vanligare än man kanske tror med män som inte är så sugna, inte får upp den eller inte kommer av blotta tanken på penetrering. Som kvinna vet man ju att sexlusten påverkas av att inte må bra och du o din man har ju haft några rätt jobbiga år med allt som hänt så jag skulle gissa på att det har större inverkan än åldern. Det är ju liksom inte lika inspirerande att försöka få till det när man tänker på dagisköer, huslån, tjaffs på jobbet, vad man ska laga till middag imorgon och annat "during"... 
    Skönt med ordentlig undersökning av knölen o att det såg bra ut.  

• M73

Pyttis; grattis till födelsedagsbarnet! Jobbigt med glasögonen men om tre veckor kommer hon att vara falköga och det är inte alltid av godo... (här hemma går det inte att smyga undan mkt för H.) Är det för henne som för vuxna så är ju ögonen mottagligare för nya glasögonstyrkor på morgonen innan hjärnan hunnit ställa in sig så det kanske funkar att ta på dem en stund direkt? 

• M73

Vi 4; att man är medveten om normerna innebär ju inte att man inte är påverkad av dem... och ålder, tja det är ju olika för alla men det finns ju gott om kändispappor som är runt 60 o uppåt så antingen har de fått till de eller så har de gökungar Men det är väl också en norm som finns att "gamla människor gör inte sånt"?  Inte till mkt hjälp dock... 

• M73

Grattis Assar! 

Sara; du kan ju bli först i tråden med en fyra?  

• M73

Assar; Jag säger som de övriga att ni hade märkt det. Hon kanske inte hade så ont av stöket eftersom hon var där korta dagar.

Tre par tvillingar... o jag som tycker att mina barn kryllar fast de är två stycken? 

• M73

Juni; det kan inte vara så att hon slarvat med torkningen o blivit lite irriterad, då kan det ju svida när man kissar.. 

Härligt att läsa om era lyckade barnfria kvällar, själv har jag haft lite egentid i fårhuset idag o försökt fjäska in mig, det märktes att de gamla fåren saknat att få lite kelstund

• M73

Beklagar sorgen Pyttis! Även om han var snurrig det sista så är det ju så defenetivt när allt som finns kvar bara är minnena.
    Milla; härligt med intervjuer!
    Mandra; vilka konstverk!
    Pyttis; har du en blivande sjuksyster där tro? eller läkare?

Sen var det säkert mer som skulle kommenteras men jag är lite okoncentrerad nu...  H ska ha dansuppvisning ikvällo tjatar en gång i timmen (minst) om det är långt kvar (har hållt på sedan imorse...) men själv nojjar jag mest för att jag ska på jobbintervju imorgon. Skulle ju vara trevligare att ha ett halvtidsjobb än inget jobb när föräldraledigheten är slut... 90 sökande till det tydligen så det är verkligen slagsmål om tjänsterna.  

• M73

pyttis; vi har inte riktigt gått in på tillverkningen av bebisar men H har sett ankorna o hönsen  så när de hoppar på varandra vet hon att de gör nya ankor. HUR det blir nya ankor av det har hon inte frågat ännu.

Skulla plocka fram betyg etc inför intervjun och då är hela mapen väck! Undrar just vilket "bra ställe" den ligger på? 

• M73

Vi4; Just nu önskar jag verkligen att jag bodde närmare för då hade jag sagt åt dig att komma hit med Edvin och gå hem och sova. Du måste få en chans att ladda upp batterierna om du ska orka komma någonstans. Avhandlingsarbete är ju egentligen mer än heltidsjobb o du kombinerar det med undervisning,  familj, husköp och renovering. Detta i en situation där ni haft det oerhört tungt innan och du dessutom inte får den vila du behöver. Jag VET att det inte är så lätt att släppa allt o sova men så länge du inte får ladda om kommer det att bli som en bil som står o slirar i snön utan att få fäste. Vila kommer att bli ungefär som att sanda så hjulen får fäste. Var rädd om dig! Lova!
    En tanke är om ni kan anställa nån i gymnasieålder för ett par timmar då o då som kan passa Edvin så att ni får den där vardagsavlastningen som kan vara svår att få till om man inte har släkt nära

Intervjun kändes förresten rätt bra men det dröjer minst en vecka innan de kan lämna besked. 

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*