• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

ja lilla Tyra har sovit 3 ggr idag.. 2-3 timmar åt gången så hon har varit mer sovandes än vaken. Febern är 39 på ipren nu så jag vet inte vad jag ska tro.

Det var skönt med en fika på stan i alla fall

Jag är ledsen att jag inte hinner komentera allt jag vill men jag är för trött och ska försöka få ihop en boklista innan jag stupar.

AssarP .. tjoho och jippi.. grattis och det var på tiden! Dom kan skratta sig lyckliga som får dit dig {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower} och Vi4, supergrattis till en god försäljning.. ni är så värda det flytet. Pusta ut lite och njut du någon dag innan du börjar rota i resten.   {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower}

Passar på att länka BOKTRÅDEN igen för den som missat

www.familjeliv.se/Forum-11-259/m52370990.html

• Mandra

Minimalla > Kram till dig.
    Rent spontant så hade jag inte sagt något om det ang fotograferingen till Stella. Men jag hade pratat med förskolepersonalen att om hon säger att hon inte vill ha med dom på bilden när det är dags så är det väl inget att orda om. Mest att inte göra en grej av det utan ha lite avslappnad inställning när det gäller en bild.

Jag kan nog snarare tänka att glasögon skulle vara gratis och att alla skulle ha rätt att se bra .. och det är en av mina absoluta favorit uppfinningar.

Jag håller tummarna för jobbet !

• Mandra

AssarP > Tack för att du frågar. Jag tror kovepeninet har börjat bidra redan till tillfrisknande för jag kan skönja en tjej som är vaken idag. Trött och tagen men mer vaken

Grattis igen! Dom såg väl ditt potential och insåg att de inte ville gå miste om dig till någon annan. Smart drag av dom!

• Mandra

Haha Milla, så skön. Jag fick mig ett gott skratt idag vid matbordet jag med

sambon ser sådär busig ut med ett busflin
    då utbrister Vilya som sitter brevid honom -Nä pappa du får inte peta på mig.
    pappa svarar - Hur visste du vad jag skulle göra, hur kan du läsa mina tankar?
    Vilya svarar då - Du är så genomskinlig pappa.

• Mandra

Pyttis > Hur har det gått för julia? Var det öronen?

Assar det var du, jag tänkte när jag läste pyttis inlägg att var det inte Assar som brukar 'hänga' där på åland
    Dit ska jag ta en semester någon gång jag med. ÄLSKAR öar. Har också sppenderat större delen av mina sommrar på en ö uppe i norrlands skärgård, närmare bestämt höga kusten där vi har hus, i hela mitt liv.
    (tills för några år sen då det vart lite tjafs, som kanske har löst sig till i sommar)

• Mandra

Pyttis > Escha då, stackars liten. Fick ni pencilin?

Milla C > Åh så härligt. Får ni chansen så åk dit

AssarP > Åh, vårat ställe ligger på grannön Trysunda. Om du åkte båten från Övik ut så åkte du via Trysunda! Då har vi kanske nästan setts
    Assar om dom är intressanta så ska du såklart kolla dom! Spenderar man större delen av sin dag på jobbet så ska det va speciellt, klart du ska kolla in dom då

• Mandra

Okej, nu är jag fundersam. Kan ni hjälpa mig, ni kloka människor. Tyra har ätit kovepenin nu i 4 dygn och har ändå 38 graders feber. Hur kan det stämma? Är det normalt?
    Jag tänkte jag ringer ner till vårdcentralen imorgon bitti och kollar vad de säger. Men har ni liknande erfarenheter?

malinkatarina > Hur gick det för ditt lilltroll föresten? Är hon bättre?

• Mandra

Ojda, ja då ringer vi imorgon bitti. Tack!

Båda hostar så mycket slem. Dom hostar i 25 minuter oavbrutet men ikväll har Vilya hostat HELA kvällen. Vilya är feberfri däremot.

Usch, kände att det kommit åt mig lite idag. Lite trött och låg såhär på kvällskvisten. Antar att det är den där oron som ändå finns runt det när de är sjuka bara. Barnen har ju varit hemma 90% med sjukdom sen februari. Trist. Jag får trösta mig med att deras imunförsvar snart är FULLT uppbyggt och vi är sjukdomsfria resten av våra liv

Jag tog mig i alla fall en promenad efter middagen när sambon kommit hem. Så jag fick lite rörelse och rensa huvudet och tänka klart en tanke utan att bli avbryten Lite sömn på det här så är jag som ny imorgon.

Nattnatt

• Mandra

Tack för att ni fråga om Tyra, jotack hon har 38 idag med men dom ville inte ta emot oss idag utan de bara bokade en ny tid till imorgon? Kändes konstigt, men det kanske har lagt sig till imorgon.

Jag har ett nytt utomhustips för er som gillar att aktivera er med barnen en stund här och där när ni är ute.

bandyklubbor!! Finns ju i små och stora tappningar och idag köpte jag 4st så vi kan köra alla 4 tillsammans, vilket vi hann testa en stund när sambon kom hem från skolan. Super skoj faktist

Sen investerade vi i sånna där utomhustavelkritor , också roliga. Har du sånna Milla? Jag tänkte på din konsnär när vi köpte dem.
    Milla vad roligt med intervju och vad MÅNGA som 'grilla' dig. Du verkar så cool med det

AssarP > Jahapp, hur gick de med de andra jobben? De kanske bjuder högre lön? Haha Stort grattis igen och vad underbart med en jämn inkomst som kommer rulla in nu.

Pyttis > Jag kan tänkamig hur det tryckt på i 'underredet' och att du får sota för ditt hurtiga flit. Typiskt!

• Mandra

Drutten!!! Hej så roligt att se dig när du tittar in. Förstår att livet är hektiskt med arbete och sen busar. Ja, det måste vara en otrolig skillnad att ha barnen hemma och sen bara se dem på kvällen plötsligt. Är allt bra annars? Är det roligt på jobbet?

AssarP > Ja vem vet. Det kanske kommer ett jobb som är mer intresant OCH med bättre lön. Jag råkar VETA att det är så osså har jag bestämt det..stjärnstopp.
    HAha vad smart med bobbycar racebanor med Mc drive, sånna ska jag med göra i sommar. Jättebra ideer.

malinkatarina > Åh, lilla stumpan också så sjuk. Stackars er som inte får sova på natten. Vi sov riktigt bra inatt. Barnen sov i sitt rum och vi behövde bara g¨in vid 2 tillfällen när de hostade. resten av natten var det tyst där inne med snarkande barn. Inte ens småhostande, alltid något

Tyra har inte bajsat sen i fredags. Hon ha rnu fått laktolos i 4 dagar också och det hjälper inte. Jag undrar om hon absorberar det mesta av det lilla hon äter helt enkelt. Hon är ju ändå ganska igång. Hon försöker inte ens bajsa så hon verkar inte ens bajsnödig. Jag tänkte ändå köpa en mikrolax och testa ikväll. Helt is i magen lyckas jag inte ha.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*