Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra: En vecka är verkligen chockerande, det brukar ju ta typ sex veckor för dem att svara på en enkel fråga via mail Härligt när det löser sig iaf!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Vi4: Jag tänker som Mandra, om H bara är arg/trött/gnällig och skriker/slår så tar jag henne i famnen och håller FAST henne tills hon lugnat sig. Om man bara försöker krama lite eller röra vid henne så blir hon bara värre.
    Ang språk så har H haft mycket bra hjälp av "Tecken som stöd" som de kör på förskolan. Vi har lärt oss en hel del och använde det rätt mycket vid den tiden. Nu pratar hon ju så nu använder hon mest tecknen när hon sjunger eller pratar med dagiskompisar som inte pratar lika bra. Håller med de andra: ni är INTE ensamma!

mandra: Härligt att börja köra!

• Piggley Wink

Assar: Quality and Operations Management blev det, återstår att se om det var rätt val

Idag ringde de från vc, apparaten har gått sönder så vi måste ta om Hs blodprov för TREDJE gången .

• Piggley Wink

Vi4: Kolla den här ryggsäcken, är alldeles lagom till H www.microdemus.com kolla in på acessoarer och en bit ner på sidan. De broderar barnets namn på, superbra!

Stackars liten om det är förstret han velat "tala om". Vi föräldrar är verkligen rätt sega att kommunicera med emellanåt H tyckte vi var jättepuckade när vi inte fattade varför ekorren gillade Panna Cotta. Det är ju helt självklart. Från  "Ekorrn satt i granen, skulle skala igelkottar" till Panna Cotta Det är itne alltid lättta att hänga med.

• Piggley Wink

man måste förresten klicka på webbshopen först... Köpte en  åt min systerson på en mässa, sen var jag tvungen att beställa en åt H när hon kom

• Piggley Wink

Mandra:_ Hon rörde inte en min när "tanten" stack henne, varken idag eller i förrgår. Hon är rätt tålig! Däremot sa hon när vi gick därifrån att "tanten är dum" så vi pratade en stund om att det var tantens jobb och att hon gör det för att hjälpa barn som inte mår bra. Så att man kan få rätt medicin. Sen åkte vi och handlade och då fick H en tablettask för att hon varit så duktig.

• Piggley Wink

Tack Mandra!

Pyttis: Mul och klövsjuka Är det på riktigt? Är det vanligt?

• Piggley Wink

H tycker att all medicin hon hittills fått är god Praktiskt, ja visst, men jag lbir ju lite orolig för hennes smaklökar....

• Piggley Wink

Ang döden så sa H igår när det låg en död fluga på fönsterbänken att vi måste släppa ut den så att den kan flyga till J (vår hund som vi fick ta bort i våras). Hon har tydligen en egen idé om hur det går till...

kaz: H har ärvt en dockbvagn så jag vet inte vad det är för märke, men det är dubbla spärrar på den så att hon inte kan fälla ihop den och klämma sig. Skitfräckt, tycker H, är att man kan ta ur insatsen och bära dockan i den.

Mandra och Sara: SUger också åt mig lite av entusiasmen, är jättesugen på kurserna men har lite skräckblandad förtjusning över att plugga som höggravid med liten terrorist... Dessutom är all undervisning och litteratur på engelska nu Förut var det ju "bara" mesta av litteraturen, inte föreläsningarna...

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*