Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Sunkigt att inte få den hjälp du vill ha Sara! Hoppas febern lugnar sig i natt, kan du ringa akuten för hjälp annars?

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Sara: Du får väl hota med att åka dit så ger de dig däkert en bra dos

Underbara tapeter mandra!

• Piggley Wink

malink: Härligt att du iaf fick pengarna tillbaka när de inte kunde hjälpa dig! Trist dock att behöva börja om igen Det tar så mycket energi...

Idag ska jag öva på att vara tvåbarnsmamma, kompisen hade lite körigt för honv ar tvungen att jobba och förskolan öppnar ju inte som vanligt förrän nästa vecka. Nu går hela ön på samma förskola, blandat med barn och personal från alla olika förskolor. Onödigt att L, 4,5 år ska behöva gå dit bara för en dag...

• Piggley Wink

Det gick kanonbra att prya som tvåbarnsmamma, men iofs så är det väl lättare att ta över någons väluppfostrade 4,5-åring än att uppfostra en själv . De har lekt jättebra hela dagen! Nu är H helt slut, men jag ska till bm så hon får hänga med, har lovat att hon ska få glass med gult strössel efteråt, hon har pratat om att prova det gula strösslet i en vecka nu

• Piggley Wink

Hurra i efterskott till G!

Hoppas du fick sova lite Sara, och mest av allt att O sovit gott och mår bättre!

• Piggley Wink

Mandra: Jag hinner inte läsa så mycket annat än kurslitteratur men i början av sommaren lyssnade jag på Dubbla slag av Malin Persson Giolito, jag tror de flesta i de här trådarna känner igen sig grymt i den boken. Handlar om en högpresterande tvåbarnsmamma som är gravid med sin tredje...

Assar: Härligt att alteanen/uterummet är på G!

Mandra: Härligt med shopping! Klart du är värd det nu när du ska bli student! Man behöver ju helt andra kläder när man hänger hemma...

Drutten: Om det blir missfärgningar på de permanenta tänderna så kan de måla över det med plast under uppväxten och sedan med porslin, jag har en brun rand på en framtand som inte syns alls.. no problems! H har en mjölktand (framtand) som är gråsvart i kanterna, men jag hoppas den permanenta inte är skadad.

lia

Sara:  100  låter spännande. maken träffade en man som just fått sitt åttonde, han sa att fid nr 4-5 så blev det inte så mycket merjobb, de liksom bara flöt in i de vanliga processerna

Båda barnen sov till 8.30 så nu har vi kollat på Pippi en stund, sen ska vi väcka maken och äta frukost!

• Piggley Wink

Milla: Sååå underbart att någon annan gör sånt trist som att måla fasaden! *avundsjuk*

Här har vi röjt i blivande lek/all/TVrummet idag för att kunna fortsätta med taket... Halva är gjort men det stod för mycket grejor i vägen i resten.

• Piggley Wink

Sara: Skönt att det var tredagarsfeber, eller ja, jag menar att det är skönt attt veta vad det är när de är sjuka... Jag vet inte om vi är så effektiva, Vi har ju gjort klart Hs rum, men sen är fortsättningen i vårt 15-spel (ni vet en sån där bricka med 15 plattor och 16 platser där man ska sätta plattorna i sifferordning) lite diffus. Vi måste gör alite mer i syskonets rum innan vi kan göra klart det andra rummet. Det andra rummet måste ha golv innan vi kan sätta in trappan (har just nu provisoriskt sedan två år, stabil och bra men inte så snygg  . Innan vi lägger golvet där vill vi göra klart taket...

Säger som Sara, undrar hur man tänker när man renoverar badrum själv med så många barn, det måste ju verkligen löna sig i längden att hyra in nån för att vinna tid . Men jag är också full av beundran att de orkade!

Nu ska jag ta tag i min efterhängsna tenta, är inte ett dugg sugen! Matte är verkligen inte roligt, jag har egentligen inte svårt för det, men är ointresserad tyvärr. Lämnade H på förskolan för första gången på nästan tre månader, vi har pratat en del om det sista dagarna så hon var så laddad, bara sprang in och kramade alla sina kompisar. Visst är det härligt när de trivs!

• Piggley Wink

Funderar också på att hyra in nån, men eftersom vi inte kan tömma alla rummen samtidigt så blir det liksom svårt att få hantverkarna effektiva... Vi får nog slita på själva, funderar på attmuta en kompis som är målare till att spackla och tapetsera, det tar ju oss MYCKET längre tid än det tar för honom... Dessutom kan han göra det på kväll/helg och då kan ju vi hantlanga

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*