Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Glömde: Såklart det kommer bli toppen att börja jobba Sara, du har ju fått en ny superchef!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

malin: Min systerson var precis såndär med Byggare Bob, men det lugnade sig efter ett par år . Det går öööööver . Iofs var det en kille i klassen under mig på mellanstadiet som i flera år var en AUDI Quattro, han kunde tex inte sätta sig vid bänken utan att backa och fickparkera, men det gick också över... Är det svårt att få reda på vad konkurrenterna tar?

Assar: Tur att hon tar i ordentligt, lilla Ida

• Piggley Wink

Vi4: Härligt med billekar! Inte fel med ett specialintresse, gullunge . Låter som en bra plan det där med att hämta tidigt och sen komma tillbaka till jobbet. Precis så taktikar ju jag för att hinna plugga det som krävs för att klara tentorna, mina klasskamrater lägger ju ofta rätt mycket mer tid än mig, men wtf, jag klarar inte att satsa på femmor i alla ämnen, jag är nöjd om jag slipper göra o tentorna även m det brukar bli en del fyror och femmor på köpet. Jag åker från skolan 15.15, lägger H 19 och drar igång igen då. Funkar bra ett tag men jag skulle inte vilja ha det så resten av livet, "bara" två år till . Chalmers förväntar ju sig att man ska lägga 10 timmar /dag för de de har ju lite kortare teminer än universitetet, inte så lätt när man ska lämna och hämta... Nu har ju maken nytt jobb så han inte reser veckovis så det ska bli intressant att se om det blir enklare för mig.

• Piggley Wink

Mandra: Vad läskigt! Trist att behöva dra ner på ett tempo du gillar, själv går livet i snigelfart pga foglossningar, men diskbråcket har ju hindrat mig från mitt vanliga 190 km/tim-liv så jag har ju iaf fått dra ner en bit i taget... Kram på dig!

Milla: Precis så resonerar jag med, jag vil ändå inte bli managementkonsult på McKinsey .

malin: Vi betalade 2500 kr/tim för fotografering på vårt bröllop. Sen fick vi alla bilderna på CD och fick välja ut vilka han skulle fixa till. Till slut fick vi en CD med de färdiga bilderna som vi fick skriva ut som vi ville, bara vi inte tänkte tjäna pengar på dem för då ville han vara med och dela . Vi tyckte det var en superlösning för då blir det inte så besvärligt att ge bröllopsfoton till hela släkten sen.... Om man måste beställa dem via fotografen kan det ju ofta ta lite tid och vi är ofta ute i sista sekunden

• Piggley Wink

malin: Vi tyckte inte det var så dyrt för han var mycket mer flexibel när det gällde tider och platser än de andra. Dessutom fick vi ju som sagt rättigheter till att skriva ut så många bilder vi ville, de andra här är rätt dyra om man vill ha fler kopior. Att han hade supertålamod och fick alla att se bra ut på korten var ju ingen nackdel direkt, jag själv blindar gärna på kort annars, men blev bra på ALLA kort, helt otroligt 

• Piggley Wink

Mandra: Tack för omtanke! Var hos läkaren igår och fick tabletter och imorgon ska jag till min favvosjukgymnast och få akupunktur (som smärtlindring). Igår gjorde jag - just - INGENTING. Jag fyllde Hs uppblåsbara pool med vatten och låg ute på altanen medan hon lekte i poolen i säkert 1-1,5 tim. Jag har massor av motivation till studier, men är lite rädd för att foglossningen ska förstöra alltihop, jaja, jag får ta det som det kommer! Ta väl hand om dig!

malink: Har inboxat dig hans namn.

• Piggley Wink

Assar: Ja med spindelmannen i sällskapet klarar man ju sig alltid helskinnad Ska fundera på tvåårspresent!

• Piggley Wink

Måste bara berätta här också att jag är som en ny idag, var hos bästa sjukgymnasten oh fick övningar och akupunktur så jag har inte haft jätteont på hela dagen fast jag varit igång hela tiden. HURRAAAAAA!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*