• Vi 5

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Assar, jättekram med friskbaciller till er!

MalinKat, rankad etta betyder ju att det är väldigt positivt, (som ni ju vet förstås). Det ska en hel del till för att man ska gå emot rankingen. Och en forskarass är ju fantastisk chans (i min branch mkt svår att få). Är den femårig?

juni, ja vi funderar på om maken har den genen, han har ju ändå jobbat många år på förskola (och innan dess på gruppboenden och liknand)e och aldrig blivit smittad när sådant gått. Det han fick när han var 8, kan ju ha varit matförgiftning. Skulle ju vara guld om Edvin ärvde den i så fall, men det är nog lite mkt att hoppas på.

Här är jag solo med E sedan i tisdags och maken kommer sent i morgon. E har varit väldigt orolig över var pappa är, om han får mat och var han sover, drömmer mardrömmar och ropar pappa.Stackaren, inte lätt att förstå i hans ålder och tiden är ju säkert evighetslång för honom. Maken har inte lyckats ringa hem heller och idag när vi väl fick tag i varandra i telefon ville inte E prata med pappa. Nu har han äntligen somnat och jag hoppas på en bättre natt i natt för oss båda.

• Vi 5

Assar, vad lustigt att man kan testa själv. Betalar man 395kr för att kunna vistas obehindrat bland kräksjuka personer tror ni 

Malin, det förstår jag med, man vill ju inte rycka upp barnen och jobbigt även för er, särskilt dig som måste ställa om inte bara hela tillvaron utan även hela verksamheten. Det är ju verkligen taskiga villkor i universitetsvärlden, och att det kan ta 1-2 år att tillsätta en tjänst är helt sanslöst, men det låter verkligen ovanligt bra "med chans till förlängning"! Otur att han inte fick förra tjänsten, lät superbra. Vi hade sån tur att R fick forskarass och samtidigt lektorat som han kan vara tjänstledig från. Det kommer jag aldrig att kunna få.

• Vi 5

malinkat, jag är inom psykologi och min man pedagogik. På hans avdelning har de värsta pensionsavgångarna, och min man är (om man får skryta om sin egen man) oerhört produktiv och dessutom väldigt omtyckt så det har varit guldläge för honom. Forskarassen var från Vetenskapsrådet, och det är väl en till två personer om året som kan få en sådan, så det var helt fantastiskt att han fick den (4 milj för mobbningsforkning inom skolan). Inom psykologi är det stentufft, ibästa fall kan jag få ett vik lektorat, men då är det 100% undervisning och det är jättedålig tilldelning timmar numer så man kommer att få jobba över jämt för att hinna. 
    Ang tillsättningstid tog vårt förrförra lektorat mer än 2 år så vi förlorade de 3 rankade och fick börja om...

• Vi 5

ja, visst är det knäppt!? systemet är ju helskumt också, vi har jättebrist på folk som undervisar, men eftersom vi inte har ngt att säga till om vid tillsättningarna (från avdelningens sida) och det är i princip bara forskningen som rankas, så då är det ofta så att när vi väl får en ny lektor så är de tjänstlediga för de har fått forskningspengar och då har vi iaf inte fått någon mer lektor till undervisningen (och vi doktorander får ta allt).

• Vi 5

MalinKat, en del av mitt svar föll visst bort, klipper in, meteorolog, det verkar kul, vilken fakultet hör det till egentligen? finns det på många universitet?

juni, ja det kan man ju också göra förstås, just nu blir han så himla sur om man gör något han inte vill så jag skulle nog inte vågat slå på högtalaren även om jag hade tänkt på det

Pyttis åh så bra! Jag vill också lära mig Kunde lite när jag jobbade på barnhabiliteringen, men jag har glömt dem tyvärr.

juni, det funderar jag med på, på vår förskola finns ett enda barn med en pappa från ett annat land, och på den inspektion förskolan hade i höstas fick de beröm för allt utom mångfaldsarbetet (som nog är obefintligt). Hoppas att de hittar på något projekt åtminstone.

• Vi 5

Frk Kanin, åh vilka underbara nyheter! Jag blev så himla glad att läsa att du har fått denna nya chans. Det låter också jättefint att du kan njuta av denna stund och försöker att inte ta ut någon oro i förskott. Ibland undrar jag om vi som varit med om det vi varit är både bättre och på samma gång sämre på det än andra...Det låter som en himla bra plan med jobbet. Även jag funderar på vilken vecka du kan vara i, funderar på om du nyss plussat så kanske det är tidigt med vul, tex är det väl inte helt säkert att man kan se något i v6? Håller tummarn allt vad jag kan! 

Assar, härligt att de var tillmötesgående på jobbet. Kan tänka mig att det känns som en lättnad även om det är en tuff tid kvar.

Gbg, *kram* till dig, så mycket du haft runt dig på senare tid! Känslan att tiden springer i väg är svår att stå ut med, tycker även jag. Hoppas att du kan gå ner i tid som du vill i höst. 

M73, en sådan present unnar jag dig verkligen, håller med juni om att nästa tjänst måste vara till dig! 

juni, här kändes det inte som vår i morse, minus 6 grader, men i em var det mer vårlikt

Pyttis, åh så härligt att kunna pyssla utan massa konflikter.

Edvin har varit så omedgörlig idag att jag är helt slut, han har fått för sig sak på sak som han inte får och han har blivit lika arg varje gång. Att man kan vara så liten och så envis. Puh! Snart är vi i peaken på trotsåldern iaf  enligt teorierna  så vi kan ju hoppas att det vänder snart. 

• Vi 5

frkKanin, så det kan inte vara ivfen som ändå tog sig? Hur vet man att det inte "stannade kvar" mer än 8 dagar (kanske en dum fråga, men jag har inte så bra koll på det)?

Pyttis, stort grattis på din dag!!!

Assar så härligt! Själv är jag hemma fortfarande, efter ännu en dust med Edvin kände jag att jag behövde samla mig innan jag åker till jobbet.  Usch vad det är tråkigt när han är på det här humöret.Undrar om han håller på att bli sjuk eller om det bara är en fas. Skönt nog så var allt bra när vi väl gick till dagis iaf så han var glad på vägen dit och när vi kom in, det underlättar en del.

Den som orkar får gärna hålla tummarna, jag har bim imorgon

• Vi 5

Vinkar till Milla, oj, snabba puckar, men bra att de tar det på allvar. Tror de att det kommer att ta lång tid att åtgärda?

MalinKat, grattis härifrån med! En sådan liten godbit

FrkKanin även jag tänkte i samma banor som Sara om ev. tvilling, men du låter säker. Hoppas på fint ul.

M73, hoppas på att åtminstone en av tjänsterna blir din

Tack alla för tumhållning, än har jag hoppet uppe, men det kan ju vara en dag fördröjt så det är bara att fortsätta vänta... I övrigt upprörs jag över en artikel jag just läste;
    http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/?articleId=5575621&date&menuids

• Vi 5

Assar, ja visst är det gräsligt, stackars stackars barn! Jag hoppas verkligen att alla som misstänker att barn far illa anmäler det, då finns det ju större chans att få tag i sådana som den här mamman.

• Vi 5

juni, ja det var det. Man vet ju inte hur man själv skulle ha reagerat, men det var ju flera vittnen och jag undrar ändå om de inte borde ha kunnat stoppa henne och ringa polisen direkt, eller iaf följa efter henne. Men jag vet ju inte några detaljer och man blir ju säkert chockad och det kan vara svårt att agera just när det händer saker.
    Jag såg en gång en mamma slita i sitt barns arm och skrika och svära mitt i stan och jag gick fram och sa åt henne att man inte får vara så hårdhänt mot sitt barn och att det inte är acceptabelt att skrika på det sättet, men hon gick bara vidare och efteråt undrade jag om jag borde ha gjort något annat.    

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*