Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Spännande med jobbstart malin! Hoppas de är snabba med dagispappret!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Assar: Det låter som ett bra sätt att få tummern ur att få nåt gjort på kvällen, det är lätt att fastna i soffan!

• Piggley Wink

Mandra: Vi har också en ryling, därför har vi en säkerhetskedjag högt upp på dörren, trots att vi bor på landet . Den kom dit förra sommaren för att jag skulle få chans att duscha mm när jag var ensam med H

M73: Bra plan att tjata i stereo! Jag tror att barnmedicin tar det mer på allvar, för bvc hör nog för många hönsmammor för att ta allt å allvar. Det måste ju vara jättesvårt för dem att reda ut vilka barn som har hönsmammor och vilka som inte mår bra...

Assar: Vad härligt att få packa "själv" när barnen redan åkt! Hoppas ni får en underbar helg!

Ang foglossningar eller inte kunde bm inte säga om det var det, för svanskotesmärta var tydligen den minst vanliga vid foglossning. Hon tyckte jag skulle gå till sjukgymnasten så jag får väl försöka få tag på dem.

• Piggley Wink

malin: Jag vet att jag hade ont efter förlossningen, direkt på BB hade jag ont om jag hade sängen upphöjd för mycket. Sen hade jag ont när jag gick för långt den första tiden. Vet inte riktigt hur det utvecklade sig sen för jag fick ju diskbråck som förstörde allt när H var tre månader.... Får väl ta tag i sjukgymnasten imorgon...

Tänkte köpa biljetter til Magnus Bettnér, som ska ha show på lokala haket nästa fredag. Har fixat barnvakt så nu är det bara biljetterna kvar. Det har jättegod mat där så det får nog bli en middag också Cool

• Piggley Wink

Sara: Ja visst glömmer man allt dumt när det bara är så underbara, de små liven

Orkar inte skriva mer nu, har vatit intensivt, ska lägga mig i sängen istället...

• Piggley Wink

milla: Härligt att få flyga igen! Där snackar vi kvalitets-egentid

Pyttis: Härligt att vara utvilade eftermidsommarhelgen!

Vi kom hem 03.00 på midsommarafton, fick äta middag utan barn allihop! H vaknade väl vid 8.30 på midsommardagen, så det var OK. Hon har blivit en sjusovare nu, det är underbart att få sova till minst åtta varje dag Idag har vi tagit in det sista höet, nu ska vi bara bala hösilage på tisdag/onsdag så är det klart för den här sommaren sen. Härligt, senare i sommar ska vi åka till Astrid Lindgrens Värld, några tips inför det besöket?

• Piggley Wink

Idag har det hänt mycket. Katten kom hem efter att ha varit borta nästan en vecka. H och jag har hängt på stranden, fick rätt mycket färg båda två faktiskt. Höet är klart för säsongen. Underbart!

malin: Ser fram emot  rapport från 7 timmars tågresa! Såklart det är trolleri med bilderna!

Assar: Stackars liten G, hoppas han mår bättre oh att det INTE är pc-allergi för det verkar ju opraktiskt

Mandra: Stackars liten som inte vet hur hon ska sätta ord på känslorna, men nu vet hon iaf hur det känns så det blir säkert lättare för henne att hantera nästa gång...

M73: Visst blir man sur när de inte tar en på allvar. Hoppas det går bra med höet!

Funderar på Hs lilla mage, nu har hon varit lös i en vecka, verkar inte blii bättre . Hon är pigg och glad, det var bara i onsdags hon sa att "magen mår inte så bra". Jag har frågat henne varje dag sen men det verkar inte som det bekymrar henne. Å andra sidan är hon inte så känslig för annan smärta heller, när hon ramlar så bryr hon sig inte om hon inte slår sig MYCKET! Ska fundera på att ta kontakt med sjukvården IGEN.

• Piggley Wink

Pyttis:  De tog blodprov förra våren, det ena var OK men det andra blev bortslarvat . Då blev hon mycket bättre när vi tog sommarlov från dagis (visade sig att hon fått fullkorn där trots att vi bett dem att inte ge det). Kanske dags att kräva nya prover nu om det ska vara såhär.

• Piggley Wink

Pyttis: Ibland så bara vet barnen! H kan också säga de mest insiktsfulla saker emallanåt. Skönt att kollegorna kunde rycka in.

Assar: Såklart att det är bättre att ha ett jobb, jag ser fram emot det, men när man pluggar är det extremt skönt att ha sommarlov Äckligt med mask

mandra: Härligt att göra en plan för rummen, låter lite som "Arga snickaren". Vi har så stort projekt på gång nu så det blir svårt att börja (trappa samt göra om tre rum, flytta två dörrar och en vägg) Men det måste vara klart innan november Eller, måste och måste men det vore väldigt skönt! Toppen med pottningen!

Idag har H varit på Småland på IKEA för första gången. Helt underbart roligt tyckte hon, idolen som är 6,5 år var med så hon hade ju tryggheten med sig Och mammorna hade det underbart som fick tänka hela tankar och faktiskt få med sig allt vi behövde hem - vad vi tror iaf

• Piggley Wink

Pyttis: Underbart med Liseberg! Jag funderar också på Borås Djurpark, jag tror h skulle uppskatta det i år. Vi får se hur det blir, hon är rätt nöjd med att hänga hemma på stranden också . Vi ska ju iaf till Astrid Lindgrens värld om ett par veckor.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*