Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

malin: Hänger gärna med i framtiden när jag börjat jobba så vi har två inkomster igen!

ang sömn så är det precis så med H. Om hon sover för lite några dagar (eller inte sov middag på förskolan förut när hon behövde det varje dag) så somnar hon bra men vaknar tidigare. Helt plötsligt är man inne i en monsterspiral med en unge som somnar sent och vaknar tidigt = gräsligt! Jag tycker det låter som en bra idé att prova att lägga henne tidigare. "Försöka duger" brukar min mamma alltid säga, liksom att "rätt är det som lyckas"...

Imorgon ska jag sova! min termin tar slut på måndag så H ska få vara på förskolan resten av veckan. Jag kände att jag verkligen behöver vila två dagar innan vi ska vara hemma heltid ihop. Har pluggat som en tok sista månaden och inte sovit tillräckligt. Dessutom varit förkyld i tre veckor, frisk i en och nu uvi . VILA är min plan imorgon! Och kanske lite städning och fix som blivit lidande sista tiden såklart.

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Mandra: Men det var ju bra att de fixade så alla föreläsningarna kom med iaf! bättre med tenta på söndagen än utan föreläsningar... Hoppas ni får härligt väder på vårfesten, och glöm inte näsdukarna till tårarna

• Piggley Wink

Pyttis: Verkar Coops vara bästa köpet? Jag kanske ska fråga igen när ni provat den ordentligt...

• Piggley Wink

Assar: Vad skönt att det gick bra efter den dramatiken!

Milla: Det låter som en toppenaffär!

Idag ska ag och H på pinata party, en av dagiskompisarna fyller år och eftersom familjen kommer från sydamerika blir det pinata party istället för kalas Ska bli jättespännande tycker jag!

• Piggley Wink

Visst är det härligt när de kan leka själva, barnen. Vi fick också vuxenprat igår, deras barn är 4 och 6 och leker hur bra som helst med H. Helt plötsligt kom de ner till köket och ställde upp sig för sånguppvisning. Helt underbara, de började med blinka lilla stjärna och körde väl 6-8 sånger. Alla klädda i prinsess/fé-kläder. Gullungar!

• Piggley Wink

Mandra: Visst är det konstigt, lika arg som man kan bli när de inte fattat nåt, lika underbart är det när de precis fattar ALLT!

• Piggley Wink

Hs kompis som fyllde tre för ett par månader sen har fått en sparkcykel med två hjul. Funkar kanonbra! Iofs har de ju asfalt att åka på, här har vi grus och det känns lite svårare... H får ingen spring eller sparkcykel än, jag tror trehjuling och tramptraktor får räcka tills hon bli lite mer medveten om världen omkring henne. Jag tror det blir farligt om hon drar iväg själv, vilket hon gör om man lämnar henne ur sikte 1/1000 sekund...

Hon ska få en lekstuga i födelsedagspresent av mormor och morfar, det blir jättespännande!

• Piggley Wink

Assar: OM det är torrt så är Ceridal (finns på apoteket) superbra! Men skönt att få remiss så ni kan få det utrett!

Duktiga barn som cyklar!

• Piggley Wink

Assar: Ceridal är det enda jag hittat så att H inte blir röd och narig på vintern, den är vattenfri och allt det där vinterkrämer ska vara... Maken tog med sig en tub när han åkte skidor också, funkade på honom med. Förskolepersonalen kommenterade att hon smörjt ut på sina händer det som blev kvar när hon smörjt Hs kinder, och de nariga händerna blev mjuka direkt. Be´höver jag säga att hon gick direkt och köpte en egen tub

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*