• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Pyttis  > Jamen super GRATTIS {#lang_emotions_flower} på födlingsdagen! Oj vad gott det lät. Har ni recept? sambon här hemma älskar after eight. Perfekt överraskning för honom någon dag.

Vi 4 > Yey, grattis då husägaren. Vad skoj! Nu får du nog slå ner på takten lite. Vad gott med förskolan där i närheten. Så lyckat allt blir och så rätt det känns då på en gång. fast magkatarren den får allt ge med sig. Du har ju inte tid med sånt nu
    Varma kramar, massor med grattis igen.

malinkatarina > Du, jag kände faktist inte alls till dom. Jag kollade lite på flashback men fick inte upp nåt dåligt om dom i alla fall. jag spelar inte riktigt den typen av spel. Sambon kände inte heller till dom och itne heller min gejmande vän jag hörde med. Så så mycket mer har jag nog inte att säga om det av den anledningen MEN
    Låter inte ett översättningsjobb i staden där du bor som ett skitbra startjobb? Du kommer ju komma i kontakt med mer människor osv . Jag tänker att ett översättningsjobb borde vara hyfsat fritt inom deadlinens gränser, som hittat med småbarn?! Sök det alla gånger, verkar dom oseriösa eller pankakiga eller om jobbet känns helt fel så kan du ju alltid tacka nej
    Tuut tuut SÖK!!
    Jag kom på en annan sak. jag har en vän som länge jobbade för ett game-företag här i svea. Det han gjorde var att leta upp miljöer och tog foton som företagets programerare hämtade inspiration i till sina spel sen.
    Vill du fota så kan du kanske ringa runt till gameföretag och fråga om de letar miljöbilder? och en bra fotograf som tar bilderna åt dem?
    Det finns väl ngn typ av bildbyråer också. Kan ju också vara ett sätt att få fota annars.
    Kolla nu satte hjärnan igång igen , undra hur länge det håller i sig

Jag kom just in med tjejerna, vi har varit ute på promenad och letat kottar i snön och kastat snö med hjälp av spadar på varandra. Sen cyklade vi en stund. Så jag räknar åter minuterna till nästa värktablett men det var det värt. Tjejerna och jag tyckte det var så skönt så att komma ut i friskluften efter gårdagens innesession och det märktes på dom. Dom blir så mycket nöjdare inne efter att vi varit ute.

• Mandra

Milla C > Så gulligt

lia76 > Vad skön bekräftelse om hennes huvud

juni07 > Jag kommer inte ihåg om man får länka till komeriella sidor här inne. Så för säkerhetskull så skickar jag länken till näskannan till din inbox istället. Direkt till den kannan jag har. Den kostade bara 149 kr där. var ju inte så farligt. Jag vet inte om den är billigast där med frakt och sånt. Du kan ju kolla runt om du orkar annars.

• Mandra

kaz > Vad skoj att det blev poppis hos er med, med hinderbana Vet du, Tyra som är 2 år väger 11,5 kilo och är 85 lång. heh, jag har som sagt små tjejer. Det var bra gjort av henne att inte gråta, kan verkligen förstå att storebror var imponerad!

• Mandra

Tack för att ni frågar. Jag varvar ipren och alvedon var 4de timma så stundtals så tycker jag att jag är en stålkvinna Igår kväll skura jag badrummet inkl väggar. rensade sovrummet och allt det tack vare ipren! haha
    Virusinfektion sa el dotore och att dom är seglivade som busingen nu mao känner jag mig utmanad att få den att vända nu/nyss och inte om en vecka som det lät på henne.
    jag lyckades också med konstycket att bli borttappad i systemet och efter en timmas väntan så sa jag att nu går jag. Då kom hon springandes och bad om ursäkt och förklarade att hon inte kunde se mig i datorn. -Nä men i väntrummet sa jag, och åter igen kan min svärfar i himlen skratta stolt åt min torra humor.

Jag köpte semmelbullar, mandelmassa och vispgrädde för att trösta mig med i em. Första gången sen årskiftet som jag tillåter mig att svulla en vardag. Så till mellis i em vankas det semlor *sukta sukta*

malinkatarina > Oooh, hon har avverkat sitt första år! Stort stort grattis till lilltösen på 1årsdagen. {#lang_emotions_nalle} Hoppas hon kryar på sig nu, nyss, igår hällst.

• Mandra

Frk Kanin > Vad fin hon är din tjej! {#lang_emotions_heart}

kaz > Japp, min plan var att bli frisk innan helgen men det verkar inte viruset tycka. Vad mysigt med en resa, få komma iväg sådär.

Milla C > Vad mysigt att din man överraskade dig och ser dig mer än du gör eller kanske ser dig mer än du tror han gör
    Och ja, det tar ju massor med krafter att ha fel på magen och jag hoppas de snabbt tar tag i den biten nu så det blir lite ordning.
    Två barn är ju juvligt och ger en massa gott i livet men man blir väldans trött mot kvällen med deras tempo
    Hejja Milla med jobbsökandet, ju fler du söker desto större är ju faktist chansen att du hittar det där skitskojjiga jobbet du vill ha och som vill ha goa du!

Utteröga > Grattis till 4a åringen! Hoppas jobben 'ringer på dörren' riktigt snart.

juni > Vad gott att du hämtat dig så bra! Så himla skönt. Häftigt att du tänker Varför gjorde jag inte det här tidigare? Det är väl den ultimata bekräftelsen på att man gjort rätt?!

Och du AssarP > Du skulle ju redan ha rott i hamn ditt drömjobb nu. Dom måste ha haft ont i halsen och inte kunnat ringa men imorgon är dom nog friska igen!!

Pyttis > Varför kommer du vara begränsad när du läkt efter denna första op?

Jag vaknade lika dålig som igår så jag har fått sitta och ringa runt till släkten och avboka tjejernas lördagskalas
    Dom som kan kommer nästa lördag istället dock och sån tur var så tog Vilya det bra. Min fina kloka söta rara Vilya.{#lang_emotions_heart} {#lang_emotions_sunny}
    Jag kan inte ge släkten ett virus som sitter i flera veckor om jag kan avstyra det. Det är ju inte en liten förkylning som är över på 3 dagar. Den himla baskilusken har slagit rot {#lang_emotions_demon}. Tjejerna är ju däremot på rätt sida av förkylningarna nu. *phu*

Semlan var gudomlig malinkatarina

• Mandra

juni 07 > Ah, vårdköer såklart... how stupid of me {#lang_emotions_dreamer}. Uj stackars litens mage

pyttis > Ah okej, saker du inte kan göra för du har besvären. Nu är jag med

M73 > Haha, det är väl ändå en klassiker att de är solsken och mår toppen hos doktorn. MEN man kan ju trösta sig med att det med säkerthet inte gått ner i lungorna då för det hade ju hört trots hur nyhostat man än är om jag förstått det rätt.

Milla C > Haha, så söt !

• Mandra

Så vaknade man till en ny förkyld dag. Nu har jag hostat mig genom 2 nätter och tycker att det börjar bli lite tungt att gå upp och ha barnen hela dagarna. Men inatt så satte även Vilya igång och hosta och idag har hon en fullt utvecklad förkylning med hosta, snor och skit.
    Håll tummarna för att hon får sambons version som var över på 3-4 dagar. En ny teletid för Mollipect och kanske coccilana.
    Jag tror inte jag skulle ha utmanat er AssarP, verkar som ngt tog det på allvar.

Vare itne nåt mer barn i tråden som sa halsfluff istället för halsfluss? Vilya gör också det i alla fall. Så himla sött

• Mandra

malinkatarina > Jo, mina tjejer delar rum och tom säng. De ligger skavfötter. Ja, de väcker varandra ibland och ibland inte. Om vi fått springa in några ggr på natten så kan vi bli kvar på en egen madrass och då har de oftast en tendens att slumra om på morgonkvisten. Fast hos oss är det ju morgon vid mellan 05.45 - 06.15. Ligger vi där inne kan dom ibland sova till 06.45.

• Mandra

malinkatarina > Jag såg att jag glömde hälften av vad jag tänkte skriva haha På nätterna så väcker de inte varandra. De sover och snarkar och pratar(i sömnen) utan att väcka varandra. Jag har känslan av att de känner en väldig trygghet i att ha varandras sällskap om natten med att somna om själva här och där.
    Nu när Tyra varit sjuk och jag kommit in på natten med mollipect , tänt en bordslampa och pratat med henne medans hon tagit medicinen så har Vilya inte rört en min och så är det också tvärtom. Så de är möjligen morgonen som de väcker arandra men inte nätterna. Då sover de så där som barn gör, som stockar.
    Sen kommer båda in 1-2 ggr var varje natt men då för de vaknat av sig själva av olika anledningar alltså oberoende av varandra.

juni 07 > Hoppas ni kommer lite närmare ett svar med nya prover. Inte alls skoj om den är öm.

Vilyas och Tyras magar är som små kulmagar men jag har aldrig upplevt att de har ont men Vilyas avföring är ju allt som oftast sandfärgad så kasnke skulle mankolla upp det? och Tyras mage är inte regelbunden, hon bajsar varannan dag ca. kanske bör det också kollas upp?

• Mandra

Drutten74 > Åh vad gullig han är

pyttis > Escha då, hoppas natten blir bättre!

siggan > Vad härligt att ni kom iväg sådär och fick åka både på längen och utför. Jag blir riktigt avundssjuk
    Åh vilka framsteg med hårtvättandet! Grattis till er alla!

Är det någon här inne som läst något av Deepak Chopra?
    Han är min guru för tillfället, hehe
    Och för att få alla sidor i livet tillgodosedda så ligger då förutom deepak som tar hand om kropp och själ en bok som heter 'Alla kan bli miljonärer' också på mitt sängbord.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*