• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

hehe förresten.. minns ni han som skulle ge chefen en komplimang och sa att hon inte alls såg tantig ut i den nya blusen, han har gjort det igen med samma chef. Denna gång var det iof hon själv som skrattande berättade det för min sambo. Denna gång hade han sett henne i glasögon för första gången och så ska han ge henne komplimangen och säger: -Du ser ju smart ut i dom.

• Mandra

MillaC > Åh jag hoppas han hinner och kommer hem ikväll. Låter som din huvudvärk behöver lite stöd.

M73 > Vad skoj med flygplan. Du får berätta om hon som var den första modiga kvinnliga piloten. Minns såklart inte hennes namn. Men inspirationskällor och goda kvinnliga förebilder är ju aldrig fel.

• Mandra

Minimalla > Vet du va, min svägerskas dotter, 12år har fått linser och sköter det jättebra efter några turer med, det skaver, jag sakanr glasögonen osv.
    Om glasögonen är i vägen för S och hon blir retad så går det ju ganska tidigt att byta ut det mot linser.
    I deras ålder nu, så är ju glasögon spännande tänker jag med. Dom barn som har det.. Vilya frågar ALLTID om hon får pröva dem. Är dom för starka så blir hon så besviken för då gör de ont så hon måste ta av dem direkt.

*varm kram till Agronom*

M73 > Hur går det med miniskrot?

Drutten74 > Jo det är jag. Fast jag är sånna mil bättre så det knappt känns som jag när jag ser tillbaka. Jag låg i ett mörkt rum med alla lampor släckta, ingen TV, inget närminne, totalt trasig kropp, jag har inte gått en dag på 10år under 38,2 i feber förutom när jag varit gravid, då har den sjunkigt till 37.7
    När jag vart gravid så var vi ju endel oroliga men det gick hur fint som hällst. Det går i skov och det sista skovet var jobbigast, slog ut mig helt.
    Hade inte sambon pluggat däremot så hade barn inte varit ett allternativ. Tack vare hans flexibilitet pga skolan som det funkat så bra.
    Sen har föräldraskapet i sig gett mig ytterligare mening och glöd och pushat mig ytterligare och går allt som det ska så pluggar jag på heltid till höst och prövar om jag är där jag tror jag är.
    Jag lever, jag är högst levande och så tänker jag låta det förbli
    Vad gott att  jobba och vad tråkigt att ni också har sådär lång sjukdomsperiod. Hoppas de kryar på sig nu. Hur trivs maken annars att vara pappaledig?

Vi 4 > !!!   så spännande. Tänk om du är husägare innan kvällen är slut {#lang_emotions_sunny}

• Mandra

AssarP > Hehe, korgmuseum. varför fick jag känslan av att det inte är din grej?
    Vilya är på dagis och superglad för det. Tyra vaknad ejust efter 45minuter lunchsömn, hon brukar sova i närmare 2 timmar så kvällen blir nog skoj. Hon har fått en ögoninfektion, slemmar, hostar och snorar men är vid gott mod och har en del energi så febern är nog slut nu? hoppas jag. Hon är hemma såklart resten av veckan och då är vi uppe i nästan 3 veckor hemma i streck med sjuka barn
    Jo febern gör en trött som busingen men efter så lång tid så är det mitt 'normaltillstånd' men familj och vänner påmins så här års när de är sjuka och ringer och frågar/beklagar, är det så här du har det? jämt?
    Heh
    Esch typiskt, du får väl ta en stund ikväll. Ta en skön promenad när banrnen somnat och maken ändå är hemma och vilar. Åh nej, jag hoppas verkligen ni blir friska till imorgon! Åker ni ändå?

Milla > Kom maken hem igår föresten?

• Mandra

<!-- @page { margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } -->

Haha, vad goa ni är och ni ska veta att ni verkligen stärker mig att min inställning är rätt och att jag inte kämpar för jävels även om det i mitt huvud inte igentligen finns ett allternativ.
    Heh, som ni kanske förstår så pratar jag inte så gärna om det, innan folk känner MIG. Jag tyckte väl att vi, efter upp till 5 år med vissa av er, känner varandra.
    För när folk vet det tidigt så är det bara det de ser. Då är jag den sjuka Lisa och inte Lisa (som råkar ha lite krämpor).

Just nu är jag i en bra period bara, jag gör det jag vill och rör mig mot saker jag vill och får så fin respons på det överallt.
    Jag har bestämt att jag kan göra precis vad jag vill, nå dit jag vill bara jag lägger mitt fokus där. Jag är den Lisa jag tycker om att vara. Jag har slutat tumma på vem jag är, i den mån det går. Jag gör sånt jag kan stå för och som får mig att må bra. När jag måste ta jobbiga svåra beslut så ser jag till att stärka mig med vad jag ändå vinner på att ta dom också. Jag har en del att ta igen , jag har ju ofrivilligt slumrat ett tag och nu vill jag vara jag igen, hela jag.
    Jag ska ju bli statsminister

Nu ska jag sluta egoa mig.

Siggan > Oj, vad spännande att byta stad ett tag. Det är ju de vi gjort nu, fast vi vet inte riktigt var vi hamnar när vi läst klart. Är det jobb som lockar i den andra staden? Norge fortfarande också?

Vi 4 > Åååh, så nära så nära. Det är väl första gången jag önskar att folk inte är aktiva haha Det är ju högst troligt att huset blir ert, så så så otrooooligt spännande! (vad roligt, jag brukar säga exakt samma sak om termostaten i kroppen )

• Mandra

vilken intresant första rad ?
    och jösses så många smileys det blev. {#lang_emotions_embarassed}

• Mandra

Milla c > Vilken liten konstnär du har hemma, så fint det blev!  När blev Lucas så stor då? det där är ju inte ngn liten nyföding

AssarP > Jag undrar om det är samma förkylning som Tyra har. Hon är helt igentäppt hon med. Hon kollar just ny ett avsnitt Nycke Fiken som hon säger (nicke nyfiken) . Extra mycket kyra på sig till Gustavgos.

Siggan > Spännande. Trondheim skulle jag vilja se. Blir det hus där med? Kommer du också jobba där?

pyttis > Åh, så svårt det där med att lyfta. Kan jag förstå. Det är verkligen då man kommer på hur mycket man smålyfter i vardagslivet, inte minnst som du beskrev vätskan från kondenstumlaren. Sånt man tar så för givet och inte ens tänker på. En kastrull med pastavatten.
    Huga så lätt att glömma av sig. När får du börja bära lite igen?

• Mandra

lia 76 > Åh, du jag vet inte heller vad man skriver. Trots av vi begravt båda våra pappor,min och sambons, nyligenn. Dom ligger i minneslundar.
    Jag hoppas ni kommer på något som passar för er syskon. Och ja, blir det inget konstruktivt av släkten så lös det mellan er syskon, bra gjort. *kram till er*

• Mandra

AssarP > Men usch och stackars liten. Jag hoppas det blir bättre inatt. Tyra somnade just , hon som aldrig sover fm. Hon har också hostat massor inatt men inte som ditt pyre.
    Du får sova när han sover idag? för att ladda lite om natten inte blir helt lugn.

• Mandra

AssarP > Men fy, lilla vännen. Har ni varit på VC med honom? Jag vill inte skrämma men kanske kolla så det itne går ner i lungorna? Det kan ju vara värt att ge han en omgång alvedon för att se om han har lite aptit med dess hjälp efter ngn timma?  eller äter han redan det?

Tyra vaknade bara lite kladdig i ögat , det var det bra. Det dåliga när hon vaknade nu var att hon ha rmer hosta och att den gått lite djupare, fast kanske den bara låssnat riktigt. Hon har däremot druckit 2 dec vatten ur en dockpipmugg för att den är så rolig att dricka ur

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*