Inlägg från: Minimalla |Visa alla inlägg
  • Minimalla

30+ som fick första barnet 2006 *4*

M73: på dem bara, fräckt att kringgå regelverket så där.

Gladhanna: nu hänger jag inte riktigt med, b12 mot nedstämdhet alltså? Det låter intressant.

Milla: så läskigt med Gabriels fall, det låter som han hade tur. Och vad skönt att det funkade med medicinen.

Gustie: jag känner igen dig, kul att du är tillbaks! Jag har en Stella från feb-06, en Charlie från juli-10 och en Lilly som föddes/dog i sep-09. Men nu blir det inga fler. Fick frågan från en lärare på jobbet om jag planerar för mammaledighet, men det gör jag inte, inte för beach 2012 heller tydligen om jag ska läsa mellan hennes rader

• Minimalla

Drutten: vad förståndigt av Anton att resonera på det viset och så skönt att han får i sig medicinen. Det är så hemskt när man måste tvinga i dem.

Mandra: Har härdsmältan efter tentan släppt ännu? Jag tror de klarade dig galant.

Siggan: fy vad otäckt med allergisk reaktion. Är det något mer han reagerat på?

Ni kan väl hålla tummarna för mig idag när jag än en gång måste förklara (för chef nr 2) varför jag inte kan gå upp i tid i augusti. Det skulle innebära drygt 9-10 timmar/dag på ny förskola för Charlie, det känns inte ok hur man än vänder och vrider på det.

• Minimalla

Tack för tumhållningar för det gick bra, hon förstod. Vilken lättnad!

Piggley: Maken är ny på jobbet så det passar inte just nu, annars hade det varit en bra lösning. Snyggt vet jag inte om hon sa det, hon frågade om jag planerade för mammaledighet och sa skönt när jag svarade nej, eftersom hon inte ville bli av med sin "chef" som hon kallar mig. Hon verkade inte tycka det var genant.

Vi4: det var en viss genuslektor med tysk brytning

• Minimalla

asap: mycket dålig framförhållning!

M73: vad ska du göra imorgon?

Gladhanna: åh vad intressant, det ska jag lägga på minnet.

• Minimalla

Piggley: formen ja, eller kanske bristen på den . Jag väger nog 2-3 kg mer än innan barnen, mer fett och mindre muskler och en fin "magväska" på det. På onsdag ska jag på afrodans, räknar med att vara i toppform efteråt. Plan b är att lära mig omfamna min nya form

• Minimalla

Fy för löss! Stella fick det veckan innan jul och smittade mig. Sen gick det bara runt på dagis i flera månader tills chefen beordrade kamning morgon och kväll i en veckas tid. Jag var så uppgiven ett tag. Stellas långa tjocka hår var ett elände att luskamma varje kväll, det tog nästan en timme. En gång panikklippte jag tom av en decimeter. Jag tror inte de andra brydde sig om att kamma så det bara kom tillbaka. Stella hade det i tre omgångar och jag två. Men med masskamningen så blev vi äntligen av med det, men jag kollar fortfarande hennes hår överdrivet mycket.

• Minimalla

Kram till alla små sjuklingar. Här har både Charlie och maken halsfluss, Charlie har dessutom öroninflammation. Nu upptäcker vi plötsligt att han inte alls är så villig att ta medicin som vi trott :-P

• Minimalla

Det varierar beroende på hur länge man haft dem, en fullvuxen är väl några mm. Vi hade bara 2-3 stycken, men Stella hade mycket lusägg (som de liksom klistrar fast på hårstrået). Efter behandlingen dör även äggen, men man måste kamma bort dem för de sitter så hårt.

• Minimalla

Drutten: jag håller så klart med de andra. Ring förlossningen och berätta om din oro. De är vana vid såna samtal och kommer inte tycka att det är konstigt, larvigt eller onödigt. Det är du som känner din bebis bäst.

• Minimalla

Är det semester i tråden? Jag och barnen är lediga i två veckor och väntar otåligt på att maken ska få semester, men vi får vänta en vecka till. Hoppas på fint väder så vi kan vara ute mycket, det blir liksom lugnare så. Förra veckan tillbringade vi hos mamma på landet så nu är vi redo för en vecka i stan. Som tur är har Stellas panikångest i samband med bilåkning äntligen gått över så nu kan vi ge oss iväg utflykter utan att hon bryter samman.
    Hoppas ni andra har det bra!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*