30+ som fick första barnet 2006 *4*
VC ringde tillbaka och när jag berättade att det kändes ömt i bröstet med så sa de att det var positivt, då brukade det inte vara något farligt. Jag får förmodligen komma till VC den 1 december, men kan ev, få komma redan den 15 nov. Då får jag komma till vår toppenläkare, eftersom jag har så mycket stresssymptom nu och bla inte kan sova, vill jag helst träffa henne. Tänker att jag kan få lite sömnmedicin som jag kan ta någon gång då och då för att varva ner. Upplever att kroppen går på högvarv pga att jag är stressad av avhandlingen, men även tror jag att jag nu fått lite mer utrymme att känna efter eftersom min man nu mår bättre. Bla har jag hakat upp mig på att jag gjorde ett fel när jag laddade in bilder och filmer på Albin i datorn så att den del av dem har försvunnit, detta systematiska fel kom jag på straxt efter att han dog och har bara inte klarat att tänka på, har skjutit undan de tankarna i 3 år... Men nu går det inte att mota bort de tankarna och jag står nästan inte ut med dem och det känns som bland det värsta jag har gjort i hela mitt liv. Vet inte om det går att förstå, men jag blir galen när jag tänker på att jag kunde haft massa fler fina bilder och väldigt mycket fler filmer (det är framförallt de som inte blivit sparade).
När jag nu ändå är igång så kan jag berätta att det är något mer stabilt med vår goda vän. Jag och min man har även pratat med flickan och gjort ett litet "kontrakt" med henne om att inte slåss. Hon hade nu hunnit sparka till sin mamma ordentligt i magen igen, men sedan vi pratade med henne har det varit lite lugnare. Vi har också mobiliserat det lilla näverk som finns iaf .
Hade fler kommentarer till er alla, men nu blir det bara några ur minnet;
Mandra stort grattis till lyckad tenta!!!
MalinKat, förstår att du är upprörd, det skulle jag med ha varit, det låter väldigt märkligt att inte kunna ta tag i en sådan vanlig sak som bitproblematik hos ett så pass litet barn. Bra av dig att ta tag i det och fundera.
Kaz, härligt med utekväll med maken, hoppas att det var positivt för relationen.