Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Å vad härligt Mandra, jag blir alldeles tårögd. Vilka söta barn med kompishjärtan Hjärta

Våra barn är lite konstiga med vattkoppor tror jag. Förra vintern när vi var i fjällen fick en annan flicka vattkoppor i mitten av veckan. H delade rum med henne men fick inga koppor. Hon fick det tre månader senare, men då blev inte N smittad (han var lite mer än 1,5 år). Skumt! Nu får vi väl se när N blir smittad, det passade rätt bra när H fick det eftersom jag hade sommarlov/var föräldraledig, men med N har jag ju förhoppningsvis fått ett jobb...  

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Bra trix förresten Mandra. Vi har en del kvar i vårt hus, bla ska vi inreda gästtoaletten i hallen... Det känns som det aldrig kommer bli av, vi bara förtränger det för den skrubben är jättbra till förvaring

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

asap: Det finns många intressanta frågor att hitta svaren på !

kaz: Så härligt det låter!

malinkat: mysigt med sommarlov, kommer barnen vara lediga eller kommer de gå på fritids eller vad det kan heta?    

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

GHP: H har fastnat för böckerna om Sigge av Lin Hallberg. Jättesöta böcker om en flicka som rider på ridskola, passar perfekt åt H nu! Vi läser dem på kvällarna och några av dem har hon i sin iPod.

• Piggley Wink

Tycker de att det är roligt med dans? Har de dansat innan de började? H har aldrig visat något större intresse för dans, men jag tror att hon kanske skulle tycka att det var roligt. Det finns dessutom när där vi bor... Jag ska fråga henne om hon vill vara med i kören, hon gillar ju att sjunga. Kören är i församlingsgården och ledarna hämtar upp barnen vid skolan och går med dem dit, sen äter de mellanmål där innan kören börjar. Efteråt får de stanna och leka och pyssla till kl 17 så jag tänkte att det skulle funka bra... I våras sa hon att hon ville men jag måste fråga henne igen nu när det är aktuellt.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

H är ju ett år yngre (född i juni 06). Hon kan simma (tog simborgarmärket förra veckan), men jag tror egentligen att det beror på att hennes idoler är riktiga vattendjur. De är 7 och 9 och simmar, hoppar, dyker... H gör allt de gör så då var det bara att lära sig. Hon lärde sig simma under vattnet först, sen tog det säkert ett år innan hon knäckte hur man simmar med huvudet över vattenytan...

Jag tänker att idoler kan göra hela motivationen, ihop med simmärken såklart

• Piggley Wink

Hs ena kusin har också sån prestationsångest . Inte lätt för han blir bara frustrerad och vägrar prova om fel kompis/syskon/kusin kan först .

Här får föräldrarna intyga att barnet klarat märket.

• Piggley Wink

H simmar också gärna på rygg, hon hade nog inte klarat 200 m bröst utan att få "vila" lite med ryggsim emellanåt... Förra sommaren hade hon en hajfena, ett grymt hjälpmedel för hon kunde ju simma både på mage och rygg med den utan problem. Hon kunde röra sig bättre i vattnet med den än med andra. Googla Swimfin, de säger själva att hajfenan hjälper barnet mindre och minsta ju bättre de lär sig. Det kändes som det var så det funkade på H

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*