GHP - vad härligt att något i henne och runt henne skiftat och att hon står på sig!. Ljuvligt när de får chansen att växa, utvecklas och lära känna sig själva. Jag är glad i hjärtat av att höra't och kan bara föreställa mig hur lättande det ska kännas för dig, att det gått åt rätt riktning
Gustie - Jag håller mina tummar . Ledsamt att höra att din gobit ibland har det jobbigt.
Billabong - Tack, i söndags plockade jag in köksmöblerna(lättad och tårögd) och i måndags fick vi vår första frukost i köket! Då var det skarpt läge (dvs min sista termin i skolan började igen efter studieuppehållet för Ts skul). Att få ett kök gav mig också äntligen känslan av ett hem. Innan har vi haft ett hus, men nu är det hemma.
Inskolningsveckan var det inte många stunder av kontakt mellan T och förskolelärare och jag kände mig ganska orolig, fick knappt ett hej !? Men denna vecka har de bjudit till på både ett och två sätt, nu ligger de på plus igen
Malinkat - Jag tänker som du, vad kan man göra i sådana situationer men också, var är alla vuxna? sådana lekar kan ju uppfattas som läskiga om de inte stoppar att jagas när man själv vill och väldans viktigt att vuxna hjälper till att gränsa sånt då.
4 dec! Weeeeoooo! frihet
kaz - hur mår lilla S med handen? Och stora S, blä för ensamhetskänslan, Vad fint att han pratade med dig, sa hon något mer ikväll?
Precis så beskrev sig V (tillslut)och när jag såg henne leka själv jämnt så blev det till en oro. Hon sa att hon inte ville fråga om lek, att hon ville bli frågad och precis som S sa hon att hon också var rädd för ett nej. Många sängkantssamtal och påminnelser om hur glad hon blev om ngn frågade henne om lek. Att andra skulle bli lika glada om hon frågade dem. Boostade henne med samtal att ta sin plats. Hon har flera goda vänner nu men denna vecka när hon gått på fritids har hon inte lekt med någon när jag hämtat henne . De vänner hon har har bebissyskon och går hem 13 då skolan slutar för dagen, där behöver jag ha lite koll, hoppas dock på att det är en övergångsperiod, anpassning till fritids och nya vänner.
Vi 5 - Alltid lika härligt att se dig !
Asap - Oj, så rörigt för din kollega och på det ett barn som ska hantera allt han lyckats med. *phu* Hoppas kollegan har bra stöd och bra rådgivning så barnet får en chans i livet att bli omtyckt igen.
Angående jumpakläder packar jag, V är i sånt "stängt på grund av ombyggnations state of mind" att jag är glad om hon bytt om från pyjamas när det är dags att gå till skolan. Hon lever i det blå, i allra högsta grad nu, alltid näsan i en bok, "jag ska bara" eller snart mamma. Hopplös! (och ljuvlig såklart)
När jag läste mitt svar insåg jag att det blir en perfekt träning, packa sin egen gympaväska och mellis. Hon är klok som en bok men förvirrad som en professor