• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mötet med dagis gick bra. Tyckte att jag fick fint gehör och att dom tryggar upp runt T som haft det riktigt tufft på många sätt. Dom har satt in en heltidsresurs !! Redan denna vecka och hoppades att hon skulle komma tillbaka. Ja på måndag svarade jag. Jag sa också att jag räknar med att de nu tar kontroll över situationen.

Påminn mig att ALDRIG mer flytta

Gbg- jag återkommer ikväll :)

• Mandra

Gbg- stackars lilleman, det låter verkligen tufft för honom. Jag tycker er plan är klok, göra en 'motrörelse' för att släppa obehaget. Jag tror ju att när det kommer till låsningar och beteenden så går dom att förändra i alla fall så det fungerar, man behöver bara hitta rätt sätt. Barn har ändå en tendens att utvecklas i rask takt och får man honom att skifta fokus lite på samlingarna blir det säkert bättre. Kram till dig också, det kommer bli bättre nu när ni identifierat svårigheten och jobbar med den

Siggan - ja barnen är små och utvecklas hela tiden, ibland från dag till dag

• Mandra

Åh nej , krya på er kaz och hoppas ni andra får hålla er friska.

Nu har vi flyttat, igår. På 5 timmar tömde vi alla 112 m2 plus ett fullt källarförråd och en vind samt städade ur hela lägenheten. Jag har blivit ett flyttproffs
    Vi kommer nog bo i kartonger de närmsta 3 månaderna medan vi rustar alla rum som vi dragit ut golv och tapeter i för att ens kunna vistas i huset. Men nu är vi här, jag (vi) har ett hus.
    Jag är så sjukt sliten och som en liten final så vaknade min bonuspapoa idag med magsjuka så mamma och han blir kvar till imorgon. Hoppas bara att vi andra klarar oss.

• Mandra

Gbg - Så bra att det börjat bra med er plan då är ni på rätt väg just nu. Hoppas han fortsätter att få positiva känslor runt redovisandet. Klurigast skulle vara om de kunde få honom att tala lite utan press och utan att han förstår det själv .
    Grattis till nytt hus! Vad mysigt . Vad läskigt med din mammas fall. Förstår att det var en otäck upplevelse och tänker som dig , det är traumat som talar. Olyckshändelser kan man ju inte skydda sig mot eller undvika :-/ .

Med risk för att låta gnällig men kylen fungerar inte och all mat är förstörd . Hittar inga kläder och hittar jag något har jag ingenstans att packa upp det i. Känner mig sliten och gnällig ;)
    V har bytt skola idag och haft det toppen, barnen tog emot henne med öppna famnen.
    Tyra fick en kort dag och det tycks ha gått bra det med :)

• Mandra

Drutten - tror du ska besöka skolorna och jämföra dem. Skillnaderna på Vs skolor är STORA. Den hon gick på till förra veckan och den hon går på nu. Framförallt var hennes förra rörigare på alla sätt men det var först nu vid jämförelse som jag uppfattade att det ens var så.

Gbg - åh vad glad jag blev nu fick en tår i ögonvrån. Jag är lite känslig idag.

Har själv fått ta ett snabbt beslut (denna vecka) för att göra livet bäst för Tyra, vilket innebär att jag tar ett studieuppehåll denna termin och fokuserar på att få det lugnt runt henne. Jag som skulle gått ut till sommaren. Nåja, livet blir inte alltid som planerat men det känns som rätt beslut.

• Mandra

Milla C - pluttegubben, dom är få kloka vårs små

PW - ja, skönt att ha tagit beslutet men det var jobbigt att ställa om sig. Sätta mitt på paus igen även om något annat val inte fanns. Ja två och ett halvt år har gått fort!!
    Nä, vår utbildning är fast i programmet. Går inte att tillgodoräkna dig annat på det sättet. Vi avslutar med 10v praktik. Uppsatsen skev vi ju denna termin :).
    Jag får fokusera på tösen och huset, vi har ju lite att göra (läs allt ytmässigt). Idag fick vi in bergvärmen!! Så skönt att slippa olja för att inte tala om det ekonomiska i det.
    Vi har fortfarande inget kylskåp. Tur det är nollan ute , haha

Assar - uj vad roddigt du har det. Så tokigt att fråga henne först. Förstår precis känslan.
    Man blir liksom boven då när man inte får det att gå ihop. Jag tycker dels att du tar upp det med personalen ? Att du förstår deras välmening men att det blir en tråkig sits för dig att eventuellt behöva säga nej, när det ligger utanför ordinarie tid. Vad funkar bäst för dig? Hur vill du ha det?
    Ang, Tyra är hon kvar tom imorgon på förskolan hon gått på sen bytet(med förra flytten) i höstas , september. Det blev liksom aldrig bra där vilket underlättade beslutet nu. I höst börjar hon här ute, dit vi flyttat nu. Tills vidare ska vi två hänga på fm och sen hämtar vi V när skolan är slut. Jag och tjejerna har stora planet för trädgården

• Mandra

Kaz- precis så, Ts hälsa går såklart först
    Åh, är det det stadiet med magen? Häng en skylt där fram 'don't ask', hihi

• Mandra

Vi har samma som Assar. Jag måste hämta V när förskoleklassen slutar för dagen klockan 13, hon får inte gå på fritids alls nu när jag går hemma med T (föräldraledig). Lite trist med tanke på att hon är ny i klass och skola. Jag är välkommen att stanna med henne (och T) för att leka på skolgården så hon får lite mer tid att lära känna sina klasskamrater när vi vill :) så det kommer vi göra såklart.

• Mandra

Jag hamrar och spikar , jag bygger ett hem ;D
    Alltså, vad mycket ytor det finns i ett rum och varför målar man dörrfoderna mörkbruna, elementen och fönstersmygarna lattebruna och tapetserar bakom elementen? Alternativt målar lattebrunt bakom elementet och tapetserar halvvägs in? Det kommer inte finnas en orörd yta när vi är klara.
    Jag älskar det här fixandet, från morgon till sen kväll, varvat med matlagning, hämt och lämn, snölek osv, känner mig som värsta stålkvinnan . Idag blir tjejernas sovrum tapetserat, svägerskans barnbarn som hjälper till med det, phu, för jag har köpt en mönstetpassadtapet dit in och har aldrig tapetserat i hela mitt liv, alltid målat . I helgen lägger vi golvet

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*