30+ som fick första barnet 2006 *4*
Siggan - tråkigt med kalaset, hoppas hon kryar sig snabbt. Ja risken är väl stor att det blir så, att nästa också får.
Siggan - tråkigt med kalaset, hoppas hon kryar sig snabbt. Ja risken är väl stor att det blir så, att nästa också får.
Hej på er!
Vad roligt att era barn gör så mycket. Dessvärre får våra inte göra något denna termin, jag får inte ihop det.
Så spännande med alla skolbarn och flrskoleklassbarn, härligt att alla verkar nöjda med sin start.
Själv har jag en tjej som i måndags gick till skolan med spänd förväntan och igår berättade att det var tråkigt i skolan. När mannen frågade vad som var tråkigt tittade hon på honom och svarade - Men pappa, behöver jag lära mig bokstäverna?
Nä, det gör hon ju inte. Hon vill ju lära sig saker, vetgirigare tjej får man leta efter. Hoppas hon snart får lite mer utmaningar i skolan så den blir rolig. Däremot är klassen och läraren trevlig.
Jag har i snart tre veckor renoverat köket från morgon till kväll. Och i helgen knyter vi ihop allt. Jag har målat och väggar, stommar, skåpdörrar och lådor, ny fläkt, sågat slipat och pigmenterat nya bänkar, i helgen kaklar vi. Nytt golv ska också in. Det är ett UNDERbart, rent och fint 50-talskök nu. :)
Jag kommer nästa vecka få dricka mitt morgonkaffe i köket. Familjens minsta medlem skolas in nästa vecka och veckan därpå startar jag min sista termin. Roligt med allt nytt i livet och att få lite mer vuxet utbyte om dagarna. :)
Jag skulle skriva och svara massor på det ni skrivit men jag har fått ryggskott(?) i bröstryggen och kan inte lyfta armarna. Återkommer :)
Oj, här händer det saker.
Hej Nisse och Gustie!! Rooooligt att se er
Idag kommer vi ha samtal med storans lärare, ska se om jag kan föra fram Storans tankar utan att det blir konstigt :)
Tack för att ni delar med er om hur ni gör och tänker när era barn har samma dilemma. Det ger mycket!
Ryggskottet / inflammationen är bättre. Knäckte mig hos kiropraktorn och jobbade samma kväll i köket till 22. Dock med begränsat rörelseschema
Igår packade jag själv upp våra kökskartonger, inte sett våra saker sen februari, det var ett kärt återseende vill jag lova. Men det tog till 01. Ikväll tror jag att vi knyter ihop de sista lösa trådarna, utom det nya golvet som inte kommit och de halvfärdiga listerna. Eftersom vi gjort alla rum utom vardagsrummet nu kan vi även plocka ner alla verktyg och förbrukar i källaren
Hälften föll bort!
Aaaaargh!!!!!
Fortsätter det.
Vilket betyder att vi inte löngre bor i ett bygge ! Weeeehoooo!
Vi har ett hem!!
Kaz- stackars S! Hur tar hon det? Är hon vid gott mod igen? Har ni fått svar på om hur allvarligt det var än?
Drutten - Blä, Inge skoj att se och veta att barnen inte har det bäst. Fortsätt att prata med pedagogerna så dom ändrar sina rutiner, viktigt att barnen är trygga! Och att föräldrarna kan lita till det. :)
Håller på att skola in T nu, jag hoppas att det blir bra. De senaste erfarenheterna var ingen höjdare.
Vad roligt att läsa om simerfarenheterna och alla aktiviteter.
PW - mysigt att hon är så nöjd med det! Visar hur stora barnen håller på att bli
PW - ja ryggen får vila när jag sover ;)
Vi har 100 kanske 150 meter till skolan men en ganska vältrafikerad väg som skall korsas. Inget rödljus eller ens övergångsställe finns. Kommer inte kunna låta barnen gå själva den närmsta framtiden men å andra sidan är det påvägen , den vägen man går / åker när man lämnar området. :)
GHP - usch och nej :( stackars stackars.
Siggan Grattis!!
GHP - men? Så ledsamt, skickar bamsekram till dig. Jag tror jag missat något. Är det bara den här tjejen hon har det jobbigt med? Det borde ju i så fall inte vara alltför svårt att ha koll på för dom kan man tycka.