30+ som fick första barnet 2006 *4*
asap: 23
Tack Vi4!
asap: 23
Tack Vi4!
Får man lov att bli lite förbannad när tentalösningarna fortfarande inte är utlagda. De skulle läggas ut senast igår. När jag frågade vid 17 svarade hon att hon var sjuk och skulle göra det idag. Såklart har hon inte gjort det. Hur svårt kan det va? Hon var på jobbet i torsdags, hur svårt är det att göra det direkt när tentan är slut kl 12.30?
asap: Sant, men det borde varit så himla lätt att göra det i torsdags eller be någon annan på fredagen. Hon är professor så det måste ju finnas någon kursassistent/doktorand...
Vi4: Ja, min logiska sida tänker ju som du, men min känslosida blir ändå sur, besviken och förbannad...
Blä för för mycket att göra Vi4, men såklart man kan missa men då kan man erkänna det och inte försöka släta över och säga att det ska komma dagen efter trots att det inte kommit på TRE dagar till nu... Jag får en känsla för att dte nog är bra att tentan är anonym Jag har ju ställt en hel del frågor om tentan och vilka andra tentor jag kan skriva istället osv... Första gången jag tänker att det nog är bra för mig att tentan är anonym
Är det förresten anonyma tentor överallt nuförtiden eller bara hos oss?
Tänk om alla barn var som alla andra... Tänk så lätt det varit! Hs favvofröken är fortfarande sjukskriven. Hon ramlade från en stege i julas och knäckte åtta revben och slog ut sex tänder . H trivs inte alls lika bra utan henne. Inga kommentarer specifikt om att hon inte vill gå dit nu, men hon säger ibland att hon vill vara ledig. Hoppas er strategi hjälper E att hitta självförtroendet och viljan att delta! Det måste ju vara jättejobbigt!
Hu för magsjuka Mandra men hoppas det är snabbt övergående och att du utnyttjar hjälpen från din mamma ett dygn extra Hur stort är huset? Så underbart det låter att fixa färdigt liksom innan ni bor in er och väller in alla saker. Vi har ju gort tvärt om och det tar en del exrta tid att flytta omkring alla saker mellan rummen...
Men FY vad läskigt Gbg! Föräldrar ska ju leva i evighet och helst vara pigga och friska hela vägen också!
Mandra: Man FÅR absolut vara gnällig när kylen inte fungerar! Skönt att det gick bra för V i nya skolan!
Drutten: Den enda input jag har är en historia från min mamma (specialpedagog) som fick dit en pojke som kom från Montessori. Han var jätteledsen för han kunde inte läsa som de andra barnen i nya klassen på nya skolan. De hade nämligen lärt sig de bokstäver pedagogen valde (som man sedan kan sätta ihop till korta ord - ni vet "mor är rar" eller vad det nu är nuförtiden...). Han hade fått välja bokstäver själv så han hade ju valt roliga bokstäver såsom x och z . Så mitt tips är bara att inte byta skola under just den processen, när väl det trappsteget är över så är det säkert inga problem att byta - eller nu innan det börjar på riktigt. Om han trivs bra så undrar jag som Gbg varför du är tveksam? Bara för att det är ett val man måste göra eller för att det är något som du verkligen funderar över?