Inlägg från: Drutten74 |Visa alla inlägg
  • Drutten74

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Juni - Jag har varit hästtjej och haft egen häst, men det var längesedan. Så jag vet hur det är att ha hand om hästar 24-7. Tycker nu att det är ganska skönt att bara rida på ridskola en dag i veckan och inte behöva ha dåligt samvete då jag går därifrån. Hoppkursen var kul, men jag är ganska feg. På våran ridskola rider man samma häst fyra gånger; 2 ggr dressyr, en gång med bommar och sista gången hoppning.

Assar - låter verkligen som en tuff vecka! Hoppas att det inte blir mer nu!

Det har varit så härligt att vara ledig i en vecka och vi har bara latat oss. Insåg nog inte hur trötta vi var innan man slappnade av. Idag har vi börjat jobba så då var det dags att gå upp tidigt igen.

• Drutten74

Frk Kanin - Hoppas att det gick bra på ultraljudet idag!!

Milla - Stackars liten, inte lätt att vara sjuk!

Vi skulle åka till en kompis på fredag (inplanerat sedan länge),. Ikväll ringde hon och berättade att sonen kräktes i eftermiddags. Han har egentligen varit dålig sedan i söndags då han kräktes, därefter diarré och nu då kräkning igen. Frågan är om man vågar åka. Fredag kväll har det gått 48 h.

• Drutten74

Hej!
    Vi kommer i alla fall att avvakta till fre morgon. Vågar egentligen inte chansa, feber och förkylning är väl en sak, men just magsjuka brukar vi akta oss för... Det är ju bara det att nästa chans till att träffas blir väl typ i slutet av februari. Fast det är ju bättre om alla är friska. Förra gången bokade vi in två helger, och då funkade det i alla fall med en av dem.

Idag har jag och killarna varit på stan, köpt en overall till Anton inför skidresan v4 och sedan fikade vi. Mysigt!
    Nu ska jag fixa mat, kanske inte räcker med chokladbollar till lunch... 

• Drutten74

Hej Mandra!
    Tänkte faktiskt på dig idag - att det var längesedan du skrev något. Hoppas att du har fått vila lite i jul i alla fall.

Kikade in för att få se om det kommit ngt nytt från Frk Kanin - blir lite orolig!

• Drutten74

Frk Kanin - Vilken lättnad att höra att allt är bra med lillebror. Kan tänka mig att allt med de små inte växer exakt lika hela tiden, så huvudet kommer säkert att vara "lagom" för lillebror. Var allt "proportionerligt" på RUL?

Malin - Kul med bio! A och E var hos farmor och farfar i lördags och då skulle vi enligt mig gå på bio men J ville vara hemma och röja (!) i källaren, så det blev hämtmat och en videofilm istället.  Men vi hade det mysigt ändå...

• Drutten74

Intressant och nyttigt att läsa om skolor. Det är ju inte förrän nästa höst det är aktuellt för Anton så även jag kör med strutstekniken... Killarna går ju på privat montessoridagis och får med stor annolikhet plats på skolan. Fördelarna är ju att Anton får gå med kompisarna och att det är en liten skola. Vi har nära även till den kommunala skolan som tyvärr har haft en del problem tidigare. Får kolla läget bättre när det närmar sig. Jag har egenligten hela tiden tänkt flytta honom till "vanlig" skola, men tycker att det är svårt att rycka bort kompisarna. Men det klarar de säkert.

Vi4 - När jag var gravid med Elis visste jag ju inte om det förrän i v10-11 och hade inte haft ett endaste symtom så det behöver inte vara så illa som du föreställer dig. Men jag vet, man vill ha symtomen så man kan känna sig lite lugnare. Bra att du ska snart på vul.

Mandra - Gattis till sambons jobb, kan tänka mig att det känns skönt!! Och så kul för honom!

• Drutten74

M73 - Grattis till blivande 3:an, vad kul! Att du har kunnat "dölja" det till v19!

Milla - Jag visste inte att du hade varit gravid och fått mf, beklagar detta! ÄVen om det inte "var meningen" så kan man ju ändå bli ledsen och känna sig snuvad att det inte blev någon ytterligare familjemedlem. Det kanske även startar tankar om att man kanske vill det trots allt. Var det längesedan?

• Drutten74

Vi4 - Glömde ju att svara dig. Jag har inte haft mycket symtom med någon av mina graviditeter mer än att jag inte gillat kaffe, och svagt illamående på morgonen. Men det var lite mer med A än med E. Min mamma mådde bra med mig och min syster och spydde massor när hon väntade min bror så detr kan ju vara olika. Hoppas att allt är bra i alla fall. När skulle du kolla?

• Drutten74

Stor kram till Vi4, verkligen sorgligt. Hoppas att ni så småningom orkar försöka igen.

Grattis till Juni!

Jag har häcken full på jobbet och nu ska J jobba två nätter. Elis hade 39 raders feber inatt så nu är våran fjällenresa i fara. Vi ska åka på lördag. MEn innan dess blir det antagligen VAB och det hinner jag egentligen inte. Vi ska laga två maträtter till 15 personer, städa huset, fixa kattvakt, packa... tills vi åker, OM vi nu åker för vi kan ju inte åka om han har feber. Varför blir det så här?... Det ordnar sig säkert, men jag vet inte riktigt hur.

• Drutten74

Förra året hade kusinen feber, men åkte ändå. Slutade med att nästan alla fick influensa i stugan. Vi var borta totalt 3 veckor från jobb och dagis. Så vi vågar inte chansa. Men han är fökyld så det är ju ingen influensa. Han har inte varit så dålig idag så det finns nog hopp.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*