Amlin skrev 2010-10-15 16:38:06 följande:
Jag har kikat igenom eran underbara bildtråd, men bilderna är många och man blir lätt vimsig efter ett tag när det är så mycket att gå igenom.
Det här är mitt läge. Vi har en dotter som idag är 2 år. Hon sitter i en be safe izi kid, som hon förvisso snart kan växa ur men vi hoppas den ska passa ett tag till.
Nu har vi tvillingar på gång som ska komma i mars/april någongång. Vi funderar på att köpa stolar till ett av barnen och hyra via is till det andra, får se hur det blir med det. (If har ju också be safe)
Vår nuvarande bil kommer bli för liten hur som helst så den kommer behöva bytas. Utmaningen blir att hitta en bil som rymmer tre bakåtvända barn samtidigt, för dottern kommer ju inte hinna bli tillräckligt stor för att vändas. Perioden med babyskydd ska nog gå men sen? Bakåtvända stolar är ju inte direkt små.
Så min fråga är, har någon av er bilder och tips om stolar samt bilmodell där tre st bakåtvända barn får plats samtidigt som man kan sitta två vuxna och ändå få in packning och tvillingvagn i bilen? Placeringen av barnen (fram- baksäte) spelar mindre roll, vi måste helt enkelt få det att funka på ett säkert sätt. Vi är öppna både för vanliga kombis och 7-sitsiga bilar.
min kompis har precis som dig, en 2åring och tvillingar, just nu har dom ju babyskydd till tvillingarna (akta/gracos med bas) och en cosmic comfort till 2åringen, i en volvo 950(tror ja den heter) och en uj tvillingvagn i bakluckan.. stora stolen i fram och babyskydden i bak.. mamman sitter med bebisarna i bak..