Inlägg från: marremask |Visa alla inlägg
  • marremask

Campingtråden längtar efter våren !

Var ett tag sen jag skrev i tråden. Kul med alla nyinköpta vagnar, grattis till er alla.

Idag har vi kommit upp till vår vagn. Ska tillbringa en vecka här och njuta av sista tiden på vintersäsongen. Hoppas på toppenväder, möttes av 16 grader och sol och ingen snö mer än i backarna.

Nästa måndag drar vi hem allt och då väntar storstädning så vagnen är fräsch inför sommarens resor . Öland och Laholm redan inbokat .

• marremask

Nu har vi kommit hem med vagnen efter en underbar sista vecka på vintersäsongen i bjursås. Iof liknade det mer sommarsemester än påskresa och skidåkning blev det inte mycket av. Skönt att ha vagnen hemma igen efter 7 månader så man kan pyssla med den hemma.

Vi funderar på cykelställ bak på vagnen. Har varit lite tveksamma till det för att det ska borras i vagnen. Hur har ni det när ni rullar. vi har haft på draget tidigare men tycker det är så bökigt och måste lösa det smidigare till i sommar.

• marremask

Reb80: va roligt, får man fråga vilken plats ni stod på?

Vi kommer åka tillbaka till bjursås nästa säsong också. Våra barn är inte så gamla att dom behöver mer backar än och avståndet är lagom enligt oss. Annars skulle jag också gärna stå i Sälen.

Mikah: på draget hade vi i somras och så var planerna i år igen men tyvärr har ju barnens cyklar växt och nu tycker vi det tar lite för mycket kultryck. Maken är inne på att ha dom på biltaket så det lutar kanske mot det. Jag vill ha bak på vagnen men det kostar ju lite att sätta dit med .

• marremask

Reb80: då var vi nästan grannar . Vi hade plats 226, hörnet precis ner från er i en polar 730 så vi har säkert sprungit på varann .

Jmmm: det är därför maken funderar på att ha cyklarna på taket på bilen. Vi har ju redan ett överhäng på mer än 3 meter så det kanske är dumt att få ännu mer där bak.

• marremask

mrseriksson: Hihi du fick mig att drömma mig lite tillbaka . Björkhaga strandby var det som fick oss att köpa husvagn . Vi var på semester på Gotland och hade hyrt en stuga i en vecka. När veckan var slut ville vi inte hem och båtbiljetten hade vi valt att ha ombokningsbar. Så vi boka om färjan och började jaga nytt boende. Slutade med att vi hamna i en liten röd stuga på Björkahaga stugby som ligger mitt över vägen från campingen.

Där gick vi och kolla lite på husvagnarna på kvällspromenaderana bla och kom på tanken att hade vi haft husvagn så skulle vi aldrig behöva leta dyrt boende med stugor och kunde styra hur vi vill ha det själva.

Två månader senare så var vi ägare av vår första husvagn och inte en dag har jag ångrat vårat mysiga sätt att semestra !

• marremask

Jmmm: Vi var också på båda ställena förra sommaren. Alv rekommenderar jag verkligen 2 dagar om man vill hinna se föreställningarna på dom olika scenerna. Vi gjorde så att första dagen tog vi dom vi hann med i tidsschemat och till andra dagen gick vi igenom vilka vi inte sätt och vad barnen var intresserade av.

Kolmården tycker jag kan räcka med en dag, men det beror ju också på om man både vill hinna med delfiner, linbana och safariparken, då kan det nog behövas 2.

Våra barn var 4 och 6 förra sommaren och båda ställena uppskattades .

• marremask

Jmmm: ahhh va det junibacken på djurgårn du syfta på. Jag är ju stockholmare så dit har vi varit kanske 2 ggr mer har inte varit nödvändigt. Alla har ju olika tycke men visst är det ok en regnig dag i typ några timmar. Sen vet jag vissa som köper säsongskort och tillbringar massor av dagar där.

Har dom någon bra show så är det ju lite extra kul men annars är det inte så värst stort att man behöver en hel dag änns. Vasamuseet ligger precis brevid som kan vara kul att se med.

• marremask

Vi har en liten ful röd dammsugare inköpt på Elgiganten. Tror den kosta ca 250 kr. Vi behövde en eftersom vi står säsong vinter och har hund som iof inte hårar men ändå drar in skräp. Den låter massor men funkar bra och väger inte så mycket.

• marremask

Jmmm: Campingarna är likvärdiga men man får mer upplevelse på Kolmården. Parken zoo har vi varit på en gång, kanske lite för länge sen för att egentligen ge en rättvis bild men Kolmården har vi återvänt till och det säger kanske en del.

• marremask

Tolta: trist med bilen. Vad är det för sort? Skulle jag förslå en häst framför vagnen skulle dottern jubla

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !