Inlägg från: marremask |Visa alla inlägg
  • marremask

Campingtråden längtar efter våren !

Vi kommer ju tyvärr inte vara nån längre tid i Kalmar. Stannar bara för natten för att korta av resan till böda sand. Vi är ju idag på ALV och känner jag mina barn rätt dröjer det innan vi rullar.

Nericia77: vi kommer ställa upp vår vagn på säsong i bjursås, så den kommer stå ute .

• marremask

Tack för tipset om Rafshagsudden. Jättemysigt och vi är glada att vi lyckades få en plats. Som tur var ringde maken när vi hade ca 6 mil kvar. Vagnar som chansa fick tyvärr vända när vi kom.

• marremask

Är det någon/ några här som kör lite större vagn med boggie? Undrar lite hur det är när man väljer att åka runt och besöka nya ställen. Är det svårt att få plats, alltå har alla campingar ofta lediga platser för dem större även om man inte väljer att förboka?

Nyfiken då vi är pågång att  köpa en ny nu efter sommarsemestern. Har kommit underfull med att vår vagn är för liten för oss och vi har ännu inte för avsikt att säsonga sommartid men vi har ju redan plats till denna vintern och kommer nog behålla den något/några år framåt.

• marremask

Jmmm: vi skulle till elmia, har biljetter faktiskt, men nu lutar det åt att vi skippar det. Fast jag undrar lite om det är värt en resa för vintertält eller är det inte så mycket billigare?

Vi har iaf bestämt oss och blivit med ny vagn idag , eller vi hämtar den efter denna semestern så kanske nån gång mitten av augusti. Hoppas inte vi kommer känna oss begränsade med längden.

• marremask

Mikah: vi kör också Polar, en 590 bks nu, men vår affär är ju igenom nu och till hösten huserar vi en större. Blir en Polar 730 så vi får väll se hur det blir med detta med plats, många av de ställen vi besökt i sommar skulle inte vara något problem men ett ställe skulle inte gått. 

• marremask

jmmm: okej, då blir det nog inte Elmia för oss, vill inte suckta efter mer jag heller .

• marremask

Nu har vi lämnat Böda Sand och sitter i vagnen i kön för att köra på gotlandsfärjan . Vi har haft en supervecka med massor av sol men idag öser regnet ner. Idag var jag glad att vi är lata och inte orkar me förtält och kör med markis denna resan.

• marremask

Så konstigt det kan bli och va glad jag är att man har sitt "hem" med sig. Vår avgång till Gotland blev inställd pågrund av hårt väder och ingen ny båt går förrens måndag. Nu blir det nog ingen Gotland för oss . Är i full gång att försöka få tillbaka våra redan betalda platser bara . Känns lite surt med dubbel boendekostnad just nu.

• marremask

Tolta: vi är kvar på Öland och här är inte vädret mycket bättre tyvärr. Vi fick fly böda för att det blev för blött för vårt tycke. Tog oss hela en och en halv mil till Sonjas camping. Här står vi bättre men tänker rulla till Kalmar igen imorgon. Nu måste vi köra hela vägen hem något vi skulle sluppit om vi kommit till Gotland.

Idag hoppas jag dom hör av sig från Gotland promotion hur det blir med mitt boende på Gotland. Har en jättegullig tjej som lovade göra allt hon kan.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !