• libero

Campingtråden längtar efter våren !

God Jul från mig med. Min campingtarm kliar med kan jag lova men det får vänta ett tag för oss

• libero

Tänk nu är vi på rätt sida året igen. Om ca 4 mån sätter vi upp husvagnenGlad. Drömmer mig dit. Någon som har köpt en måttanpassad bäddmadrass till dubbelsäng och vet vad de kostar ungefär?

Välkommen till tråden 3 kid.

• libero

Jmmm. Det var Svenska dynor som jag tänkte kolla priset med. Vår säng är rundad nertill men det går ju som sagt att klippa.    Vi  funderade på det men sedan blev jag nyfiken på vad en måttanpassad kostade.

Tolta. Vi ser knappt vårt staket heller längre.

• libero

Jag hann inte skriva färdigt för telefonen ringde så jag skriver ett inlägg till.
    3 kids. Vi brukar ställa upp vår vagn först i maj så vi får så snällt vänta över påsk också. Men jag kikade just i almenackan och såg att påsken låg sent i år.

• libero
    mammiz77 skrev 2011-01-07 18:11:04 följande:
    Hej! Vi är en trebarnsfamilj som gillar campinglivet! )
    Har haft husvagn i 6år, -05 köpte vi vår Hobby 560 Kmfe med trevåningssäng så den passar oss perfekt!
    Brukar vara borta med husvagnen några veckor under semestern och så blir det lite helger från Påsk till hösten. 
    Hoppas det är ok att vara med här..
    Trevlig helg alla campingälskare!  
    Du är så välkommen hit till vår härliga tråd. Då har vi likadana husvagnar fast vi ´har 2-våningssängen.
  • libero
    mammiz77 skrev 2011-01-07 18:17:09 följande:
    libero: Tack så mycket! Kul att vi har likadana husvagnar! Trivs ni bra med eran?
    Vi har precis bytt till den så vi har bara provsovit en natt så jag har ingen erfarenhet av den ännu. Det enda som jag skulle kunna tänka att jag kommer att haka upp mig på är att det är lite trångt i köket jämfört med vår förra vagn som var en Sävsjö med väldigt rymligt kök. Vi har också tre barn så vi kommer att få bädda upp i soffan i bland om inte lilltjejen ligger hos oss

Trivs ni med er?
  • libero
    mammiz77 skrev 2011-01-07 18:45:34 följande:
    Libero: Ok, kul med en ny vagn, hoppas ni kommer att trivas med den. Ja vi trivs jättebra med våran, just för att det finns sängplatser till alla. Jag tycker att köket fungerar fint och inte känns trångt trots att sittgruppen är mittemot, om det nu är så du menar eller menar du att det är för lite köksyta?

Det är sittgruppen mitt emot som jag funderar över. Skåpen tycker jag verkar helt okej för det är ju skåp överallt.
  • libero
    mammiz77 skrev 2011-01-07 18:56:16 följande:
    Libero: Ja gott om skåp är det! Tycker inte att det är trångt att stå vid köket och laga mat, men det är klart om någon ska förbi då är det ju trångt...;)
    Kom på att det kanske skiljer sig lite beroende på vilken årsmodell man har på vagnen. 
    Vår är en 01.  Men helt otroligt fräsch. De som har haft den före oss kan inte använt den mycket. Det är en ägare på den före oss.
  • libero
    Wilowa skrev 2011-01-07 20:32:31 följande:
    Vi har också en Hobby 560 kmfe och vi valde den just för att den hade sittgruppen i mitten...eller snarare separerade sängplatser. Visst det är trångt vid köket, men som en kollega sa som har en likdan vagn...ungarna behöver inte vara och springa runt mig när jag lagar mat. Hellre lite trångt i köket än att vår nattsömn ska störas.

Förresten välkommen till dig med mammiz77
    Vad kul att det finns fler med en likadan vagn som vi. Jag har glömt att ni också har en Hobby, Man är ju inte mycket i vagnen utan mest i tältet och nu har vi ett 3,5 meters så det kommer att finnas utrymme.
  • libero
    Wilowa skrev 2011-01-08 09:57:21 följande:
    Hur mycket man är i vagnen beror ju på vilken årstid man campar. Jag kan ärligt erkänna att jag "oroar" mig för kvällarn,a nu när vi ska upp till Sälen en vecka med vår vagn. Fast det kommer nog går bra!
    Tänkte inte på det. Vi har aldrig vintercampat. Vi har haft funderingar på att dra i väg till fjällen men jag tror nog inte riktigt att det är vår grej. vi är så previlegande så vi har vänner som har stuga i Sälen så vi bor nog där i så fall.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !