• libero

Campingtråden längtar efter våren !

Nu har vi kommit hem från underbara Öland igen. Nu var dte sista gången för denna säsong eller näst sista vi måste dit och hämta hem vagnen och packa in trallen mm. Oj vad det blev höstigt på en gång när mankom hem har svårt att fatta att det bara var några dagar sedan vi låg och solade vid havet.

Me2. Jag bytte gardiner på vår förra vagn och jag satte upp dem i (tappar bort namnet nu) men typ en tvättlina med styrsel i ha ha. Hoppas att du fattar vad jag menar. Jag sydde i dubbelt tyg med ett randig på insidan och ett enfärgat utvändigt.

• libero
    MiaB72 skrev 2010-08-11 20:47:54 följande:
    libero: Där är vi just nu fast på Saxnäs då, du stod väl på Böda va? Hur gick det för er vid översvämningen?

Här på Öland är det kanon! Haft fint väder i två dagar nu och det väntas bli strålande sol torsdag och fredag nu, just nu kommer det några små enstaka droppar men på natten får det gärna regna bara det är sol på dagarna På lördag åker vi hem om det nu inte ändras i prognosen att det ska bli kanonväder då, då väntar vi till söndag
    MiaB72!
    Ja vi är på Bödagården inte Böda Sand (tycker att den campingen är alldeles för stor)
    Vi hade vår vagn utlånad när det var översvämning så vi kom inte dit förren ett par dagar efter. Vi fick inte in något vatten i förtältet bara för att vi hade trall annars så hade vi verkligen blivit drabbade. Däremot så kunde vi inte ställa bilen där vi brukar ha den precis jämte vagnen för det stod en massa vatten där.

Till nästa år så ska vi bygga upp vår trall ändå mer för nu har det varit översvämning på campingen 2 år i sträck och det är inte roligt att sitta hemma och oroa sig. En vagn på campingen precis splitter ny fick hela sitt tält sönderblåst den dagen. Hela tältet blåste upp och la sig på husvagnstaket. Som tur var så gick det på försäkringen.

Hoppas att ni fick någorlunda väder på er Ölandssemester.

Vi måste snart åka tillbaka för att hämta hem vår vagn. tråkigt att säsongen snart är slut.
  • libero

Vi brukar åka eller gå till Böda Sand flera gånger varje sommar och till och med barnen tycker att det är alldeles för stort. Min familj hade alltid husvagn på Böda Sand när jag växte upp och visst var dte stort men inte som dte är nu. Jag skulle aldrig våga släppa barnen på den campingen. På vår lilla så får de gå som de vill.

Sedan fattar jag inte riktigt vad de har för bestämmelser på campingen för husvagnarna står ju nästan på varandra. det är ju inte ens en meter mellan vagnarna på vissa ställen.

Jag har för mig att det ska var 4 meter mellan varje vagn stämmer det?

Mia!
    Vad skönt att ni fick fint väder några dagar.

• libero

Måste höra med er experter. Är det bara hos husvagnsfirmorna som man kan fukttesta vagnen eller går det  att göra det på andra ställen också?
    Funderar på att sälja vagnen och vill du fuktesta den först. problemet är bara att vi har en bra bit till närmsta husvagnsbutik.

• libero

Tolta!
    Vi har en sådan apparat men den ev köparen vill att vi gör ett riktigt test.

• libero

Tack Chris och Tolta för era tips.
    Jag har tagit bilder till den ev köparen och tagit bort listen under fönstret som han prompt ville se. Inga rostiga skruvar eller något som han var rädd för. Vill han ha ett riktigt fukttest så får han betala det själv har vi sagt eftersom vi absolut inte tar något överpris för vagnen.

Tolta!
    Lämna husvagnslivet gör jag aldrig men eftersom vi numera har säsongsplats så vill vi ha tag på en vagn med fasta sängar och gärna lite större. Funderar på en Hobby. Det känns som de flesta vagnar är gjorda till 2 barn och vi har ju 3 så det måste vara en vagn som funkar för 3 barn.

• libero
    Wilowa skrev 2010-10-08 15:38:02 följande:
    Vi har en Hobby och är väldigt nöjda med den och de har ju även 3-våningssängar...i alla fall vet jag att 560 har det och har för mig att den större 650 ska ha det med. Hoppas att ni hittar en som ni blir nöjda med.
    Tolta!
    Just den planlösningen är vi ute efter. Såg en på Blocket för ett tag sedan med en tr våningssäng och den såg ju kanon ut. Men nackdelen med Hobby tycker jag är att "köket" är så trångt. Har varit så nöjd med vår bardisk och stora utrymmen. Men man kan ju inte få allt här i världen.
  • libero
    Wilowa skrev 2010-10-08 22:38:05 följande:
    Ja köket är lite i trängsta laget, men i övrigt gillar jag vagnen. Vi vill ha barnen i ena änden och oss i andra eftersom vi alla sover bättre då. Vad jag sett så är den planlösningen inte så vanlig hos de andra märkena.
    Jag tror att Adria har något liknande när det gäller planlösningen. Men jag känner också att jag vill ha barnen i en ände. Snart ska de säkert ha med sig kompisar och då är det skönt  att komma lite ifrån. men det är som sagt om jag står ut med köket.
  • libero

Vi har varit och fulttestad vagnen nu och den var utan anmärkning så nu ska vi försöka sälja den.

Mr Eriksson. Jättefin vagn.

Vi var och kikade på en Hobby härom dagen och jag känner att den blir för trång vid köket+ att vi inte får plats att äta i den hela familjen.

Har fastnat lite för en Knaus som verkar vara väldigt rymlig.
    Någon som har erfarenhet av de vagnarna? Såg att ni Jmmm har haft en fuktskada sådan vagn och det är ju inte roligt.

• libero

Vilken mysig helg ni verkar ha haft. Vi har faktiskt aldrig campat så här sent på hösten. Skulle kanske pröva det nångång. Men vintercamping känner jag inte riktigt är min grej. Ska vi åka skidor så får det bli stuga.

Finns det fler ställen än Blocket som man kan sälja vagnen på? Eller Blocket kanske är det bästa?
    Skulle vara så skönt att bli av med den så vi slipper förvaringen i vinter.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !