• libero

Campingtråden längtar efter våren !

jmmm skrev 2011-02-08 16:28:46 följande:
    Libero: vi har en med gummisteg, upplever dem som mer hållbara än trästegen. Har en tvåstegs. Tänk bara på o titta under "fötterna" våran skar nästan hål i matten först, emn nu har den fått skor
    Chris & Mia: hahahh tyckte de var lite kul att ni blivit tipsade om tobiksvik när ni pratat om västervik de e ju nåååågra mil i mellan Men skåne  e vackert o framförallt österlen då
    O sen kan man ju besöka rafshagene eller va den nu hette i Kalmar, eller va säger du Mikah
    Har du någo tkort på den? Vi funderade på att köpe en stor eftersom vi står på säsong.
  • libero
    jmmm skrev 2011-02-09 20:55:26 följande:

mrs ericsson: uppdatera mig va de  e  för vagn ni har Kom ihåg att om ni säljer själva brukar man kunna få bättre pris på den nya

Libero: ja just de ni säsongar ju, ja då e ju penta trappan trevlig (om än ganska dyr) men man har ju steg på sidorna oxå så att säga. ska se om jag kan ta kort på vår imorgon.
    Kika in på kamafritid annars c06-18 en klassisk penta trapp, c06-01 var ganska omtyckt. Sen sålde vi mycket av en modell som påminner om c06-74 fast från annan leverantör o vi har ännu en annan variant på den kan man säga.

Det är en sådan stor trätrrapp som vi funderar på. Ska in och kika på dem som du föreslagit
  • libero

Jmmm!
    Hoppas at det går bra. Vi har en carport som vi har haft våra husvagnar i men nu när vi bytte till vår nya så får den inte plats grrrr både på höjden och på bredden är den för stor. Som tur är så har vi en gård så vi har plats ändå. Det enda tråkiga är att jag inte ser vagnen så ofta nu som jag gjort tidigareFlört

Men jag har hälsat på den några gånger.

• libero
    jmmm skrev 2011-02-28 10:48:30 följande:
    Tack snälla för om tanken av sonen idag blir det apoteket för  o köpa poxclin ett nytt medel som e receptfritt o så doktorn för tavegyl utskrift. Clarityn hjälper inte längre Fy sjutton vilken natt vi har haft...... inte många timmars sömn men destomer potatismjöl i sängen men va gör man inte för de "små". o snart e de väl lillasysters tur hahaha träffade barn m vattkoppor för att 4½åringen skulle få men hon har inte ännu fått men 8 åringen som vi trodde haft en lindrig släng för flera rå sen blev smittad i klassen(troligtvis) istället,-) men visst de e ju nåt de ska ha...... Så ingen carport planering igår däremot skissade jag lite på hurdana krukor jag vill gjuta för o ha som "vägg mellan gången o husvagnen som d e e  nu har vi en häck där, MEN tänk om man byter till större vagn.... gäller ju o planera framåt FAST det är INTE aktuellt på ett bra tag

Ni som inte använder vagnen på vintern, när ska ni plocka fram dem o när blir premiärturerna?
    Vi plockar fram vår näst nästa helg  SEn får vi se när den e klar på verkstan o hur fort vi hinner packa ut i den
    premiärturen som tidigast 24 mars då sonen har lov.
    Hoppas att sonen mår bättre. Här har familjen legat däckade i över en vecka med. Men en fruktansvärd VKS har vi haft och vår 12-åring har vanlig influensa usch och fy.

Vad mysigt att ta fram vagnen redan. Här har vi en massa snö fortfarande så det är inte aktuellt. Men om någon månad måste den nog ut om jag får bestämmaFlört  Jag har köpt på mig lite saker nu i vinter som jag måste pyssla till den med lite.
  • libero
    jmmm skrev 2011-03-03 10:38:24 följande:

Tolta: mannen hejjar på FBK.... så han vill uppleva arenan o aknske shoppa
    Cabby fabriken kan jag va utan Kollar bara på hur riktiga vagnar tillverkas o de görs i tenhult hihihi
    Men besök på husvagnsfirmor e väl inte omöjligt men tusen tack för alla tipsen

Libro: har var person varit sjuk i en vecka m VKS ohhh fy sjutton säger jag bara. Jag har kräkfobi så min fasa är kräksjukor har dottern hemma oxå denna veckan eftersom de går magsjuka på hennes dagis, känns inte osm en rolig kombination kräksjuka o vattkoppor.... Hoppas verkligen att ni alla mår bättre o snart är helt friska!  tack för omtanken av min son han mår bra igen, eller ja han har fortfarande koppor o massor av ruvor. men klådan har stillat sig rejält

ohhh va jag längtar efter vagnen nu, ska bli såååå roligt o dra den nu när vi kan lasta lite mer i den o en ny bil som orkar dra den hahah nu får nog mannen passa sig, jag tar förarplatsen

Jmmm!
    Sex dagar tog det innan jag funderade på att äta lite och stå på benen. Lika dant för lilltjejen. Jag har också kräkfobi fast att jag har jobbat med den och det hade blivit bättre. Men efter detta så är jag tillbaka på ruta 1 igen.
    Vad skönt att sonen mår bättre.

Har ni tagit ut vagnen?
  • libero
    Flissi skrev 2011-03-22 08:19:18 följande:
    Idag är det vårväder Längtar ut!

Vi har bokat säsongscamp i halmstad nu.
    Känns lite trist att inte åka runt som vi gjort innan, men också skönt att jag kan ta ungarna dit smidigt när maken jobbar helg!

Ni som säsongar, är det nödvändigt att ha golv i förtältet?
    Jag är inte alls så sugen på att snickra ihop ett sånt då jag tror att vi bara kommer stå denna säsongen.
    Vi står på säsong och skulle inte vilja vara utan vårt golv. Det är inte roligt att komma till ett översvämmat förtält. Vi har gjort det vid ett par tillfällen innan vi hade golvet. Det är verkligen värt allt besvär.
  • libero

Jmmm!
    Vad mysigt med premiärtur.
    Mötte en husvagn idag och det var så att jag dreglade efter den.

Ang uthyrning.
    Vi har hyrt ut vår några veckor varje sommar eftersom den står på säsong och vi inte kan utnyttja den jämt.  Har bara hyrt ut den till nära vänner och det har inte varit något som helst problem. De har skött den exemplariskt.
    Tycker att vagnen ska användas och inte bara stå.

• libero
    jmmm skrev 2011-03-30 18:06:37 följande:
    Libero får ni hyra ut den när ni har säsongsplats? Kollade i katalogen på dne capingen vi stod på nu. Där stod klart o tydligt att ingen annan fick nyttja vagnen då åkte man ut.
    Libero!
    Vet att det brukar vara så på många campingplatser men vår har till och med en husvagnsförmedling för säsongare. Där har vi inte lagt ut vår och skulle heller inte göra det men som jag skrev tidigare så till våra nära vänner så har vi inga problem med att hyra ut den. Men vi går inte in för att göra det utan står den tom så gör den men våra vänner brukar höra med oss om vilka veckor som är lediga
  • libero

Nu har vi fått ut vår vagn äntligen. Så just nu så diskar jag igenom alla disk och ska plocka i n det igen i eftermiddag. Har varit och köpte en ny bäddmadrass så den ska jag också lägga in. Mysigt. Får se när premiären blir.  Om inte förr så blir det i början på maj

• libero

Vi (maken) har byggt vårt trallgolv i sektioner så vi smidigt både kan lägga ut det och ta in det på hösten. Funkar hyr bra som helst med presenning på och sedan mattan. Nu måste vi bygga till det eftersom vi har ett betydligt större förtält i år.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !