Campingtråden längtar efter våren !
I övrigt krävs det ju att man har en vagn som är anpassad för vintercamping. Vi står på vintersäsong för tredje året nu och du får gärna fråga om det är nåt du undrar över.
Nu i helgen var vi upp och bokstavligt skottade fram vår vagn. jag har aldrig sett så mycket snö i mitt vuxna liv, helt sjukt! Dessutom kom det hela tiden mer när vi var där, så det blev mycket skottande. Härligt!
...och jag vill verkligen inte få hem vår vagn. Däremot vill jag väldigt gärna åka till den...
Nej jag vill verkligen inte ha hem vagnen än, jag hade gärna vinter i fjällen hela året om. Fast senast 1 maj ska vi ha tagit hem vagnen, men med tanke på hur otroligt mycket snö det är i Sälen nu så får vi väl hacka lös vagnen.
Det blir nog bara en vända upp till vagnen nu, nästa gång får den troligtvis följa med oss hem. :'(
Klockan fem i morse gick jag upp och packade för en natt i Sälen och hemkörning av vagnen, strax efter 6.00 kom vi iväg och strax efter 9.00 var vi uppe. Väl där uppe insåg vi att vi bara ville hem...Vi hade lovat barnen att de skulle hyra snowboards som de inte testat innan. Rätt smart för då var de ur vägen när vi packade. 15.00 lämnade vi campingen och nu är vagnen tömd och grovstädad...nästan allt är omhändertaget här inne i huset med. känner mig riktigt nöjd och jag tycker att vi är värda grillat nu!
Ännu en vintersäsong till ända.