• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

Ja då går vi i väntans tider igen då! Om knappt två veckor blir vi ägare till en Cabby 740 M2C...tror jag den heter. Solig

• Wilowa
    Majken skrev 2013-05-05 19:15:24 följande:
    Wow vad KUL!! Grattis till nyförvärvet då, är den splitt ny eller?
    Det är en tolv, men ja den är ny.
  • Wilowa
    Majken skrev 2013-05-05 20:45:16 följande:
    Vet vilken det är, supersnygga!! Personligen är jag inte helt bekväm med sängplatser precis mittemot köket, men i övrigt gillar jag den skarpt! Och som tur är så är vi alla olika och gillar olika planlösningar, med tanke på det extrema utbud som finns!
    Ja och jag som har rätt stora barn vill inte ha dem alldeles inpå mig. I den vagnen vi har nu har vi sängplatser i bägge ändarna och sittgruppen och köket i mitten...en Hobby 560 kmfe. Kan bara säga att det är trångt på vintrarna när man inte har nåt förtält att vara i.
  • Wilowa
    Mrs girl skrev 2013-05-06 08:37:32 följande:
    Wilowa:gå grattis till husvagnen, det är så spännande att få hem en helt ny vagn. I helgen tog vi premiären på camping. Vi åkte till Eskilstuna och låg på parken zoo camping. Den kan jag verkligen rekommendera, jätte fräscha service hus och så klart zoo precis inpå. I helgen var det premiär så vi hade turen att inträdet var gratis till parken

Tack! Solig Det känns bara så overkligt än.

Vad tyckte ni om själva parken då? Jag var där för nåt år sedan och då var jag inte värst imponerad. Vår premiärtur kommer nog gå till Eskilstuna eftersom jag har en nära vän som bor där som jag av olika anledningar inte besökt på evigheter. Vi har inte bestämt vilken camping vi ska bo på, men jag kan tänka mig att det blir den vid parken och att barnen vill in dit.   

• Wilowa
    Tullipan skrev 2013-05-06 09:25:13 följande:
    Hej svej på er!
    Nu kryper jag ut ur vinter idet!

Husvagnen uppställd och klar.
    Skickade ner make/pappa/bror att ställa den så har inte hunnit vara där ännu.
    Men i helgen ska jag åka ner med släp och alla möbler.

Rätt lyxigt att bara komma och fixa det sista..

Som vanligt har vi lite otur med vagnen...
    Hämtade den efter byte av plåten på ena sidan efter ett missöde förra våren.
    Fräsch & fin!
    Hemma på vändplanen lyckas chaffören pricka det enda trädet som finns och det blir en ny ful buckla i plåten & listen bak bucklas till...
    Vet knappt om jag vågar lämna in den igen höst...

Sen förra veckan ringde de från campingen - inbrott.
    En granne som sov hörde konstiga ljud så polisen kom visst väldigt fort, men de fick inte tag på tjuvarna.
    Vet inte vad de va ute efter, mattan va inte ens pålags i förtältet. Inne hade de öppnat skåpen och lyft på madrasseran, men inte rotat runt speciellt.
    Lilla Tvn stod kvar, liksom allt annat. Inte ens sprit hade de tagit.

Vad är man ute efter då liksom?
    Iallafall fick jag tag på ett nytt lås på Hobby här hemma, och fic k skicka det med vänners föräldrar till Halmstad, sen åkte min bror ner och lyckades laga det.
    Det som är försätrt som syns är brytmärken längs dörren.....suuuurt!

Jaja..hoppas det var årets osis....

Fy vad trist när folk inte han hålla koll på vad som är deras och inte. Fast vad de var ute efter kan man ju fråga sig, de kanske blev störda och inte hann ta det de tänkt sig?
  • Wilowa
    Tullipan skrev 2013-05-06 13:01:21 följande:
    Jo, de blev nog störda, men samtidigt hade de ändå hunnit öppna alla skåp och lyft på täckena, så att haka med tv:n på vägen ut hade de hunnit. Den stod ju framme med dosa och allt.
    Funderar på om det var sovplats de letade?
    Men lyfta på madrasserna...jo men vi förvarar vår säsongsavgift kontant där...
    Borde väl tom tjuvar fatta att inget av värde finns i en vagn på försäsongen när den inte ens är iordningställd...
    Amatörer...
    Det mest retliga är att det förstörde låset och karmen. Nu går sånt att laga, men vår vagn har liksom haft sin beskärda del av reperationer nu..... :o)

Knepigt! Fast å andra sidan så krävs det knepigt folk för att göra en sådan sak... :-/

Själv vill jag bara hämta vår nya vagn...och inte alls sitta hemma och vabba med en magsjuk dotter.  
  • Wilowa
    Tullipan skrev 2013-05-07 10:54:27 följande:

Härligt med ny husvagn!
    Vi hade egentligen tänkt köpa en större, men va sjutton, finns det hjärterum så...
    Ibland blir det lite familjen Tykon när vi är där alla, men man sover ju bara i husvagnen så det får gå iår också.
    (delar vagnen med min bror så är vi allihopa är vi 4 vuxna och 4 barn)
    Vi har iallfall invensterat i kyl/frys och ugn med plattor och organiserat lite mer i förtältet så det blir nog bra.

Hörde igår att det va inbrott i två vagnar till samma natt som i vår, där hade tagit ett paket kex och en flaska vin.
    Skador för x antal tusen och så stjäl de lite kex...
    Kanske ska ställa ut en korg utanför och skriva varesgod på..

Haha! Vilket bra förslag! Hungriga uteliggare kanske?

Det har jag tänkt på uppe i Sälen...tänk vilket värde det står där med över 700 fasta platser och några fria. Det är ju inte de billigaste vagnarna som står där uppe precis. Vi kommer ju inte alls utmärka oss där uppe med vår nya vagn. Guld i mun  
  • Wilowa

Åh hjälp vad grejer vi hade i husvagnen, men nu är den snart tömd. Tomt i husvagnen och fullt under vår trapp. Nu vill jag ha nya vagnen så jag kan få bort alla saker.

• Wilowa

En vecka kvar och åh vad jag längtar efter att få hämta nya vagnen. Fast det känns lite tragiskt att vi sovit vår sista natt i älskade Hobbyn. Jag hade gärna haft den kvar om det inte vore för att det är så trångt i den. Sedan var vi rätt irriterade på det lilla kylskåpet samt ugnen som knappt fungerade. Det blev både jobbigt och dyrt att handla varje dag. I den nya har vi förhoppningsvis en bättre ugn och en mikro samt ett stort kylskåp med separat frys och det öppnar till fler möjligheter. Försäljaren vi köpte Cabbyn av påstod att det inte blir varmt i en Hobby och att värmen är ojämn. Den biten kan jag verkligen inte hålla med honom om, för vi har inte frusit i Hobbyn, inte ens när det var nästan trettio minus utanför. Däremot kommer vi uppskatta att avloppet sitter i vagnen och inte fryser i första taget samt at tdet är vinterkoppling på den. I Hobbyn fick vi ha ett element som slog på när vi satte på elen hemifrån, pannan kunde vi starta först när vi kom upp...och jo då frös vi i den.

• Wilowa
    Mrs girl skrev 2013-05-06 09:20:43 följande:
    Parken var riktigt bra, kan tänka mig att det är en av de bättre i år med tanke på att dom måste återställa sitt rykte. Vi hade en 4 åring med oss och hon vart klart nöjd, blev några timmar på djurparken och sedan tivoli. Inne i parken hade dom ett helt nytt dinosaurie land och det var riktigt bra gjort tyckte jag. Så det är helt klart värt ett besök. Det enda jag störde mig på var att det inte finns några grill möjligheter.

Det är många år sedan vi var där senast, då var många hägn tomma. Att man inte får grilla där inne måste ju vara för djurens skull, om det skulle börja brinna så är det ju inte helt enkelt att evakuera dem. :-/ Dessutom mår de säkert inte bra av grillröken...fast jag håller med dig, skönt att kunna grilla.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !